پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۲۲۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
امیرآبادی فراهانی گفت: اینکه زمین‌های مرغوب شهرک قدس به برخی تعاونی‌های خاص همانند استانداری و نیرو‌های مسلح داده شده قابل قبول نیست. این موضوع به وزیر مسکن هم انتقال داده شد و اگر قرار است این زمین‌ها به امر مسکن سازی اختصاص باید به جامعه ایثارگران و اعضای کمیته امداد داده شود که در این صورت پذیرش مردمی نیز بیشتر است.
شعار سال: احمد امیرآبادی فراهانی ظهر شنبه در نشست صمیمی با مدیران رسانه استان قم که به مناسبت روز خبرنگار در دفتر وی برگزار شد اظهار داشت: در قانون بودجه ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ موضوع اصلاح یارانه آمده بود، اما دولت آن را اجرایی نکرد و علت آن مشخص نشد و به مجلس نیز گفته نشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دولت سیزدهم این کار را انجام داد و کارشناسان اقتصادی این اقدام را تحسین کردند چرا که عوائد آن بیش از عدم اجرای طرح بوده است و با روش گذشته کشور قطعاً با مشکل مواجه می‌شود.

وی عنوان داشت: اشتباهی که وزیر سابق کار انجام داد، بالا بردن ۵۷ درصدی برای افزایش حقوق کارگران بود که این امر بدون محاسبه دقیق صورت گرفت و منجر به تشدید تورم شد در حالی که در دولت‌های در این زمینه ساعت‌ها کارکارشناسی انجام می‌دهند و تصمیم نهایی با حساسیت‌های بسیاری اتخاذ می‌شود.

نماینده قم در خانه ملت، ادامه داد: بر خلاف آنچه گفته شد افزایش قیمت‌ها فقط مختص ۴ قلم کالا نبوده و افزایش قیمت‌ها به بسیاری از کالا‌ها کشانده شد و کالا‌های مرتبط با این ۴ قلم کالای اصلی افزایش قیمت داشتند.

امیرآبادی فراهانی در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: در موضوع برجام نیز چند اختلاف با طرف مقابل وجود دارد که در حال بحث است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تضمین آمریکایی‌ها مهمترین بحث برجام است که آنان تضمین یک ساله را قبول کردند که برای ما پذیرفتنی نیست.

وی افزود: آنچه مطرح می‌شود که موضوع سپاه در توافق برجام قرار دارد درست نیست، هرچند که قبلاً مطرح بوده، اما امروز رسانه‌های معاند به دروغ این مسئله را مطرح می‌کنند.

رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور دور از انتظار نیست

وی با بیان اینکه رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور دور از انتظار نیست افزود: با اجرای طرح مردمی شدن یارانه‌ها در دو سال آینده شاهد کاهش تورم در اقتصاد کشور خواهیم بود.

نماینده قم در خانه ملت، گفت: دولت ۶۰ هزار میلیارد تومان از محل درآمد هدفمندی یارانه‌ها برای رشد اقتصادی کشور در نظر گرفته است که رقم قابل توجهی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اینکه زمین‌های مرغوب شهرک قدس به برخی تعاونی‌های خاص همانند استانداری و نیرو‌های مسلح داده شده قابل قبول نیست.

امیرآبادی فراهانی افزود: این موضوع به وزیر مسکن هم انتقال داده شد و اگر قرار است این زمین‌ها به امر مسکن سازی اختصاص باید به جامعه ایثارگران و اعضای کمیته امداد داده شود که در این صورت پذیرش مردمی نیز بیشتر است.

بازپس گیری زمین مؤسسات در قم

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به موضوع کمبود زمین برای ساخت مسکن در قم اشاره کرد و گفت: دو هزار هکتار زمین از برخی مؤسسات خاص که زمین دریافت کرده و هیچ گونه عملیات ساخت و سازی ندارند در حال بازپس گیری است.

وی با بیان اینکه در دوره قبل لیست این زمین‌ها از سوی مدیر کل راه و شهرسازی سابق قم در اختیار نمایندگان قم داده نشد تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد افزود: یک مجموعه هزار هکتار زمین ملی را گرفته و دور آن را دیوار کشیده است و این در حالی است که قادر به ساخت و ساز نیست و مجموعه‌ای که در داخل شهر دارند در حدود ۴ هزار متر است و برای توسعه این میزان زمین نیاز آن‌ها نیست.

نماینده قم در خانه ملت، ادامه داد: هزار هکتار زمین نیز در انتهای شهرک مهدیه وجود دارد که در حال بازپس گیری است و به زودی کار آن انجام می‌شود.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به آمار بالای متقاضیان مسکن در استان قم بیان داشت: ۱۳۰ هزار نفر متقاضی مسکن در استان قم ثبت نام کردند که این آمار از اصفهان بیشتر است و در این زمینه نیازمند همت مضاعف هستیم و نباید با کسی تعارف کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید به تولید مسکن در کشور و استان قم کمک کنیم و در این زمینه بانک‌ها می‌بایست تسهیلات مورد نیاز را در اختیار مردم قرار دهند.

وی هنچنین عنوان داشت: باید برای احیا و ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده قم که پهنه گسترده‌ای است برنامه ریزی کرد؛ چرا که در این مناطق زیرساخت‌هایی همانند آب، برق، گاز و ... فراهم است و نیاز نیست هزینه‌ای در این زمینه صورت گیرد.

نابسامانی‌های زیادی از مدیریت دانشگاه علوم پزشکی قم گزارش شده است

امیرآبادی فراهانی بیان داشت: از عملکرد مجموعه مدیریت استان راضی هستیم و تنها با دانشگاه علوم پزشکی قم مشکل داریم و نابسامانی‌های زیادی گزارش شده و با وزیر نیز در خصوص جابجایی مدیر کل صحبت‌هایی شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مسیر قم به ورجان که به جاده مرگ معروف شده بود طی سه سال ردیف بودجه در نظر گرفته شد که متأسفانه این کار در دولت قبل انجام نشد، اما در این دوره اقدامات خوبی انجام شده است و این محور در حال تعریض است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص کاندیدا شدن در دوره آتی انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: به نظرم سه دوره نماینده بودن کافی است، اما برخی‌ها نظر دیگری دارند و من چند جا این موضوع را مطرح کردم که دیگر قصد کاندیداتوری نمایندگی مجلس را ندارم.

نماینده قم در خانه ملت، تاکید کرد: سه نفری که در دوره بعدی به عنوان نماینده قم خواهند بود باید همفکر باشند چرا که اختلافات بین نمایندگان استان موجب خسارت است و باید برای حل مشکلات قم نمایندگان وحدت داشته باشند.

امیرآبادی فراهانی ادامه داد: اگر حس کنم حضورم باعث وحدت نمایندگان استان می‌شود در دوره آتی می‌آیم و اگر نه ممکن است نیایم و در دوره آقای لاریجانی با وجود اینکه اختلاف سلیقه داشتیم، اما در مسئله قم کوچک‌ترین اختلافی نداشتیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:۲۲ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۵۵۶۲۱۶۲، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
0
ما که بعید میدونیم کاهش تورم داشته باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین