پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۳۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵
۶۱ دختر دانش آموز شیرازی درحالی که برای رشته موسیقی در هنرستان شهید کامیاب شهر شیراز ثبت نام کرده و مشتاق شروع سال تحصیلی بودند، با پیامی یک خطی مواجه شدند: پذیرش این رشته منتفی شده و برای دریافت پرونده تحصیلی به مدرسه مراجعه کنید. در کشور چه خبر است؟ قرائت های سلیقه ای از دین و برنامه ریزی های فرد محور، چه بر سر توسعه ملی می آورد؟ به 15 سال آینده هم فکر کرده اید؟
شعار سال: روز ۲۳ مراد برای ۶۱ دختر دانش آموز شیرازی که قطعا از علاقمندان واقعی موسیقی محسوب می‌شوند، روز تلخی بود. آن‌ها درحالی که برای رشته موسیقی در هنرستان شهید کامیاب شهر شیراز ثبت نام کرده و مشتاق شروع سال تحصیلی بودند، با پیامی یک خطی مواجه شدند: پذیرش این رشته منتفی شده و برای دریافت پرونده تحصیلی به مدرسه مراجعه کنید.

پدر یکی از این دختران که صبح امروز به اتفاق بقیه اولیاء به اداره کل آموزش و پروش شیراز مراجعه و تحصن کرده اند، می‌گوید: «ما همه مراحل ثبت نام را طی کرده بودیم و فرزند من و ۶۰ نفر از اولیا دیگر با هزاران آرزو و با علاقه زیاد، چندین سال است که مشغول فعالیت و آموزش در این زمینه هستند و برنامه ریزی کرده اند که در رشته موسیقی ادامه تحصیل دهند، اما بدون هیچ دلیل درست و منطقی به اطلاع دادند که بیایید و پرونده فرزندان تان را بگیرید و در رشته‌ای دیگر ثبت نام کنید.» وی به نمایندگی از سایر اولیا تاکید دارد که این موضوع رسانه‌ای شود تا شاید دلیل واقعی آن مشخص شود و بتوان راه حلی پیدا کرد، خصوصا که امروز در مراجعه به اداره کل آموزش و پرورش به آن‌ها گفته شده باید از تهران مجوزی بیاید تا بتوانند ثبت نام کنند.
 
حذف رشته موسیقی برای دختران دانش‌آموز هنرستان شهید کامیاب شیراز
واکنش سهراب پورناظری(خواننده و آهنگساز) به خبر حذف رشته موسیقی برای دانش‌آموزان دختر

سهراب پورناظری خواننده و آهنگساز در صفحه رسمی اینستاگرام خود نسبت به حذف شدن رشته موسیقی در شیراز برای دانش‌آموزان دختر واکنش نشان داد و اعلام کرد حاضر است هزینه‌های یک سال تحصیلی دختران دانش‌آموز شیرازی را متقبل شود.

حذف رشته موسیقی برای دختران دانش‌آموز هنرستان شهید کامیاب شیراز
 پورناظری نوشت: «امیدوارم که این خبر کذب باشد... گفته شده که دلیل این تصمیم نبود منابع مالی است. در این که تامین مالی وظیفه دولت است شکی نیست، اما بنده از همین رسانه اعلام می‌کنم تمامی هزینه‌های یک سال تحصیلی این جوانان را متقبل می‌شوم تا دیگر بهانه‌ای نباشد.»

قابل ذکر است که یکی از مسئولان هنرستان شهید کامیاب در گفتگو با رسانه گفته بود علت از سوی آموزش و پرورش تامین نشدن هزینه‌های مالی عنوان شده است. با این حال تاکنون هیچ واکنش رسمی درباره علت حذف این رشته برای دختران از سوی آموزش و پرورش اعلام نگردیده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برخط نیوز، تاریخ انتشار:۲۴ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۱۶۶۰۵۵۶۰۴۵۷۲، www.barkhat.news/ و خبرآنلاین، کد خبر:۱۶۶۲۶۴۷
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
آثاری از طالبان تو ایران هم پیدا میشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
0
0
حذف رشته موسیقی برای دختران دانش‌آموز هنرستان شهید کامیاب شیراز
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین