پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۳۷۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
مسعود علیپور رئیس هیات ورزش‌های رزمی گیلان گفت: بسیاری از اعزام‌ها به مسابقات برون مرزی رسمیت ندارد و خانواده‌ها باید پیش از اعزام فرزندان خود از مراجع مربوطه اطلاعات را جویا شوند.
شعار سال: مسعود علیپور رئیس هیات ورزش‌های رزمی استان گیلان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار و قدردانی از زحمات اصحاب رسانه، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های هیات ورزش‌های رزمی استان گیلان گفت: هیات ورزش‌های رزمی استان گیلان دارای زیر مجموعه‌ای از رشته‌های مختلف رزمی و با گستردگی و تعدد زیادی از ورزشکاران، قهرمانان، مربیان و داوران در این حوزه روبرو است و به همین جهت حجم برگزاری مسابقات، اعزام‌ها و میزبانی‌ها در این هیات بسیار بالاست.

وی افزود: در سال گذشته ۱۷ مسابقه در بخش آقایان، شش مسابقه در بخش بانوان،۳ میزبانی کشوری و چندین دوره آموزشی در حوزه‌های داوری و استاژ‌های فنی و همایش‌های علمی و فرهنگی برگزار شده است و بصورت ماهانه چندین رویداد در این هیات رخ می‌دهد.

علیپور با اشاره به کمبود امکانات در بخش زیر ساختی و اعتباری در ورزش‌های رزمی عنوان کرد: ورزش‌های رزمی جزء پرشورترین رشته‌های ورزشی هستند که مخاطبین زیادی دارند، اما متاسفانه هیات ورزش‌های رزمی مظلوم واقع شده و از لحاظ لجستیکی و پشتیبانی ضعیف هستیم.

وی اضافه کرد: در ادوار گذشته بیش از دو دهه، هیات انجمن ورزش‌های رزمی حتی یک سالن در استان نداشت و خوشبختانه توانستیم از طریق مزایده سالنی در اختیار بگیریم و مدیریت و تصدی گری آن بر عهده خود هیات باشد.

وی ادامه داد: به مدت بیش از ۳۰ سال در زمینه رینگ برای مسابقات با مشکل روبرو بودیم که خوشبختانه در حال حاضر دارای دو رینگ یکی در رشت و دیگری در شرق گیلان هستیم.

وی با یادآوری حضور و انتصاب خود از سال ۹۹ در سمت ریاست هیات ورزش‌های رزمی گیلان، گفت: در همان بدو ورود، تلاش گردید تا اکثر کمیته‌های زیر مجموعه هیات فعال شود، کمیته‌های مربیان، داوران، فنی و استعداد یابی که شاکله هر هیاتی است در این هیات نیز به خوبی فعال و تاثیر گذار هستند. در حوزه بانوان نیز اقدامات خوبی انجام شده و در زمینه‌ی کمیته همگانی که نقص آن ترویج فرهنگ ورزش در جامعه و جز اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان است نیز سعی کرده ایم تا با توجه به ماهیت ورزش‌های رزمی و با توجه به قوانین و مقررات کشورمان در خصوص برگزاری مسابقات و همایش‌ها بتوانیم این ورزش‌ها را به مردم بشناسانیم.

علیپور اذعان داشت: در ستاد برگزاری ورزش‌های خیابانی در اداره کل ورزش و جوانان گیلان این امر مطرح گردید که مسابقات و رویداد‌ها به کف خیابان و برای تماشای انظار عمومی برگزار شود که این بحث نیازمند اخذ مجوز‌های لازم از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی می‌باشد و از سوی دیگر می‌تواند مخاطبینی را به ورزش‌های رزمی جذب کند و نوجوانان و جوانان با ورود به این ورزش‌ها تخلیه انرژی و هیجانات را از راه صحیح تجربه کنند.

وی در زمینه‌ی بحث استعدادیابی تصریح کرد: کمیته استعدادیابی هیات ورزش‌های رزمی گیلان فعال است تا بتواند استعداد‌هایی را کشف و با آموزش آن‌ها جایگزین ورزشکاران و قهرمانان گذشته نماید و نسل جدیدی را در ورزش رزمی استان پایه ریزی کند.

رئیس هیات‌های رزمی استان گیلان با بیان اینکه، گیلان دارای پیشکسوتان و قهرمانان رزمی شناخته شده و معروفی در سطح کشور است، گفت: بسیاری از این قهرمانان در نوع خود جزء بهترین‌ها بوده اند و نباید این نخبه‌های ورزشی به فراموشی سپرده شوند. جایگاه ورزش رزمی گیلان در کشور و در فدراسیون جایگاه والایی است و باید از این ظرفیت‌ها در جهت بهبود ورزش رزمی در استان بهره گیری شود.

علیپور ادامه داد: مطالبات ورزشی تنها بر عهده اداره کل ورزش و جوانان استان با امکانات محدود و گستردگی فعالیت‌ها برگزیده رشته‌ها نیست و لازم است که سایر دستگاه‌های اجرایی برای حمایت و کمک به حوزه ورزش پا فراتر بگذارند و خواستار تعامل، حضور و همراهی دیگر نهاد‌ها برای ارتقای ورزش استان هستیم.
جا دارد که به نوبه خود از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت به جهت حمایت هایشان از هیات ورزش‌های رزمی استان برای برگزاری رویداد‌های ورزشی این هیات تقدیر و تشکر نمایم.

علیپور در بخش دیگری از سخنان خود به چالش‌ها و مشکلات بوجود آمده در زمینه بسیاری از اعزام‌های برون مرزی بدون مجوز و رسمیت اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی از مربیان اعزام‌های برون مرزی بدون مجوزی را با تبلیغات سودجویانه تحت عناوینی، چون قهرمانی جهانی ترتیب می‌دهند و خانواده‌ها نیز با پرداخت هزینه‌های گزاف فرزندان خود را چه به صورت فردی و چه باشگاهی به این مسابقات اعزام می‌نمایند و

این در حالی است که آن مسابقات هیچگونه پشتوانه‌ی رسمی ندارد و اگر زمانی آسیب دیدگی نیز رخ دهد، قابل کنترل و نظارت نیست و ورزشکاران و خانواده‌ها باید از مراجع ذیصلاح اعم از فدراسیون هیات‌های رزمی، ادارات ورزش و جوانان، اطلاعات مربوط به این مسابقات را جویا شوند و در جریان قرار گیرند.

علیپور افزود: تلاش نموده ایم تا تعداد رویداد‌ها در ورزش‌های رزمی را افزایش دهیم تا ورزشکاران در داخل کشور بتوانند به مسابقه بپردازند و چنین مشکلاتی در خصوص مسابقات و اعزام‌های غیر قانونی بوجود نیاید.

گفتنی است در این نشست " صدفی " دبیر هیات ورزش‌های رزمی استان گیلان نیز حضور داشت و در پایان این جلسه نیز از اصحاب رسانه تقدیر بعمل آمد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری حکایت گیلان، تاریخ انتشار:۲۵ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۱۱۶۸۵، www.hekayatgilan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین