پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۳۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹
بنای خاص و زیبای کبوترخانه روستای کلیسان مبارکه از چند برج استوانه‌ای تو در تو ساخته شده که در بین مردم محلی به چهل برج معروف شده است. چهل برج کلیسان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین برج‌های کبوترخانه در دنیا شناخته می‌شود. این بنا دارای ۱۳۲ متر طول، هشت متر ارتفاع، پنج متر عرض و ۶۵۰ متر مساحت است. چهل برج کلیسان در استان اصفهان، شهرستان فلاورجان و در روستای کلیسان واقع شده است. عکس‌های منعکس شده از این مجموعه، مربوط به هنرمندی آقای مهدی شاه دلی است.
شعار سال: بیشتر زمین‌های منطقه فلاورجان اصفهان، کشاورزی هستند و در زمان قدیم از فضولات به عنوان کود‌های کشاورزی استفاده می‌کردند. کشاورزان برای آن که بتوانند کود مناسب برای محصولات خود تهیه کنند برای کبوتران مهاجر لانه می‌ساختند. از همین جهت چهل برج کلیسان (۳۲ برج استوانه‌ای شکل تو در تو) به دست همین کشاورزان ساخته شد و مورد استفاده قرار گرفت. این برج که از نوع برج‌های چند قلو است از نظر تعداد استوانه‌هایی که به هم متصل اند بسیار قابل توجه‌است. در حالی که عموم برج‌های چند قلو از چهار، شش یا حداکثر هشت استوانه تشکیل شده‌اند این برج از ۳۲ استوانه و دو قسمت ابتدایی و انتهایی تشکیل شده‌است. برخی پژوهشگران عمر این برج را حدود ۴۰۰ الی ۴۵۰ سال تخمین زده اند.
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی میراث باشی و سایر منابع
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین