پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۴۰۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
سخنگوی قوه قضاییه گفت: کل رد مال بابک زنجانی ۱ میلیارد و ۹۶۶ میلیون یورو است و در مورد الباقی طلب وزارت نفت با همکاری ضابطین و نظارت دادسرای تهران اقدامات خوبی انجام شده است. سرنخ‌های بسیار خوبی از اموال وی به دست آمده است و اکنون هم بابک زنجانی در زندان است.
شعار سال: سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده میلاد حاتمی، شکایت سید حسن خمینی از دهباشی، اجرای حکم بابک زنجانی، بازداشت تبعه سوئدی، قتل یک وکیل دادگستری در شاهرود و وضعیت مصطفی تاجزاده توضیحاتی ارائه کرد.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد اظهار کرد: به رسمیت نشناختن حقوق ملت ایران در ۲۸ مرداد سرآغاز رسمی دخالت ایالات متحده در ملت ایران و لگدمال ساختن حقوق اولیه ملت‌ها و حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی است.

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده میلاد حاتمی گفت: در این پرونده ۲۲ متهم مطرح بودند که پرونده در دادسرا مورد بررسی قرار گرفت و با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع شد. فرد مورد نظر به اتهام افساد فی الارض، پولشویی و اخلال در نظام ارزی و پولی و فرد دیگر به اتهام معاونت در افساد فی‌الارض، پولشویی و اخلال در نظام ارزی و پولی در بازداشت هستند.

به گفته او باقی متهمان که ۱۸ نفر هستند با تودیع قرار وثیقه در دادسرا فعلا آزادند و پرونده در دادگاه انقلاب مطرح رسیدگی است.

ستایشی در مورد اجرای حکم بابک زنجانی گفت: اجرای حکم بابک زنجانی در حال انجام است و در اختیار دادسرای عمومی و انقلاب تهران قرار گرفته است. تاکنون نسبت به شناسایی اموال بابک زنجانی در داخل کشور و استرداد اموال در خارج از کشور اقدام جدی صورت گرفته است.

حدود ۵۰۰ میلیون دلار به وزارت نفت واگذار شده و رد مال این فرد حدود یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون یورو است؛ در خصوص باقی طلب وزارت نفت با همکاری ضابطین در حال پیگیری و انتقال اموال از خارج از کشور هستیم. سرنخ‌های خوبی از اموال به دست آمده که استرداد خواهد شد.

ستایشی در خصوص بازداشت تبعه سوئدی گفت: این پرونده در ناحیه تخصصی دادسرای تهران رسیدگی قرار دارد و اتهام این فرد جاسوسی است. از ایشان یکسری اسناد کشف شده است و تحقیقات مقدماتی به صورت محرمانه در حال انجام است. بر اساس سرنخ‌های دیگری که داریم، ممکن است اتهاماتی دیگری هم ایشان داشته باشد.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده سید مصطفی تاجزاده بیان کرد: اتهام ایشان تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام است.

وی در خصوص پرونده شکایت سید حسن خمینی از دهباشی عنوان کرد: این پرونده در دادسرای ۳۱ عمومی مورد بررسی قرار می‌گیرد که قرار صادر می‌شود با اعتراض شاکی مجدد مورد بررسی قرار می‌گیرد که فرد به ۶ ماه حبس محکوم می‌شود و در حال حاضر پرونده در حال بررسی است و حکم قطعی شده اعلام می‌شود.

ستایشی درباره جزئیات پرونده قتل یک وکیل در شاهرود بیان کرد: نسبت به مسئله مقتول مورد بحث، متاسفیم که این شرایط پیش آمده. ایشان در حوزه شاهرود از استان سمنان بر اثر اصابت گلوله مجروح می‌شود و در زمان حادثه قادر به تکلم بوده وقتی مجروح شده اطلاعاتی را راجع به کسی که مظنون است و احتمالاً مرتکب قتل شده ارائه کرده و حتی بر اساس گزارش‌های واصله اسمی را آورده است.

وی افزود: در همین راستا، بر اساس دستور مقام قضایی و اقدام به موقع ضابطین فرد مورد نظر دستگیر می‌شود و پس از این که دستگیر می‌شود با قرار تامین کیفری بازداشت می‌شود. پرونده در مرحله مقدماتی و در حال رسیدگی است. در مرحله بازپرسی رسیدگی به صورت محرمانه است. فقط می‌توانیم اطمینان بدهیم پرونده با جدیت و قاطعیت پیگیری می‌شود نکاتی در پرونده است که از تهران هم بررسی می‌شود به محض اینکه اطلاعات دقیق‌تر و قابل ارائه به دست رسید، خدمت شما آن را عرض خواهیم کرد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو، تاریخ انتشار:۲۵ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۵۶۸۴۲۲، www.fararu.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین