پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
خشکاندن عمدی درختان برای اینکه نمای ساختمان، بهتر دیده شود متأسفانه در برخی شهر‌های کشور از جمله تهران رخ داده است و انگار این پدیده شوم و ضد سرمایه‌های طبیعی شهر به شهر خرم‌آباد هم سرایت کرده است! اگر پدیده‌ی خشکاندن درختان با هدف دیده شدن نمای ساختمان در شهر خرم‌آباد رواج یابد درختان این شهر که جاذبه‌های گردشگری، محیط زیستی شهر هستند از بین خواهند رفت!
شعار سال: در شهر خرم‌آباد نیز که وجود درختان کهن‌سال متعدد در خیابان‌های گوناگون آن از جمله سرمایه‌های طبیعی و ارزشمند این شهر محسوب می‌شود گاهی اوقات شاهد خشکاندن درختان بوده‌ایم که مرحله‌ی بعدی‌اش، قطع درختان است!

برای مثال، در پارک محله‌ای واقع در کوچه شهید یاراحمدی که نزدیک به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در محله خیرآباد شهر خرم‌آباد قرار دارد شاهد قطع کردن چند درخت خشک شده بودیم.
براساس اطلاعات کسب شده، قطع این چند درخت به این علت بوده است که خشک شده بودند و باید قطع می‌شدند.

اما پرسش این است که چرا این درختان خشک شده بودند؟ علت خشک‌شدن آن‌ها چه بوده است؟ آیا عامل انسانی باعث خشک شدن آن‌ها شده است؟آیا بیماری باعث خشک شدن آن‌ها شده است؟
دلایل خشک شدن درختان باید توسط شهرداری خرم‌آباد به افکار عمومی و رسانه‌ها و خبرنگاران که نمایندگان افکار عمومی هستند اعلام شود.

چه علتی باعث خشک‌شدن درختان شده است؟ چه علتی باعث می‌شود که چند درخت که در کنار یکدیگر هستند همراه با هم، خشک می‌شوند؟!

اگر پدیده‌ی خشکاندن درختان با هدف دیده شدن نمای ساختمان در شهر خرم‌آباد رواج یابد درختان این شهر که جاذبه‌های گردشگری، محیط زیستی شهر هستند از بین خواهند رفت!

به همین علت حساسیت موضوع ایجاب می‌کند جرائم سنگین بازدارنده‌ی کافی از سوی دادستانی و شهرداری با همکاری همدیگر، در این موارد اعمال شود.

به هر روی یک درخت که یک روزه و ظرف مدت چند ساعت خشک نمی‌شود.
بلکه به تدریج خشکانده می‌شود! پس، ضرورت دارد گشت‌های شهرداری فعال‌تر شده و رصد کنند در خیابان‌ها و پارک‌ها به‌ویژه خیابان‌های اصلی شهر که دارای ساختمان‌های مختلف هستند وضعیت هفتگی درختان چگونه است.

این موضوع قابل پذیرش نیست که به خاطر منافع شخصی و فردی، درختان جلوی ساختمان‌ها به صورت عمدی، خشکانده شوند!

همچنین وقتی یک درخت مقابل یک ساختمان خشکانده می‌شود بایستی علاوه بر مجازات‌های سنگین مؤثر، در همان محل، مالک ساختمان موظف شود درخت جایگزین با همان مختصات را بکارد تا محیط زیست شهر، آسیب نبیند.

تعداد بازدید : 2

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری یافته، تاریخ انتشار:۲۷ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۴۰۰۲۳، yaftenews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین