پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد: گزارش‌های سازمان غذا و دارو از باقی مانده سموم در میدان میوه و تره بار تهران نگران کننده است و باید این این موضوع را به حداقل برسانیم.
شعار سال: شاپور علایی مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات، در جلسه شورای مدیران این سازمان که با حضور ذبیح‌الله اعظمی ساردویی سخنگوی کمیسیون کشاورزی برگزار شد، گفت: در سازمان نهضت ثبت آفت کش‌های بیولوژیک و غیر شیمیایی را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی از سیر نزولی واردات آفت کش‌های آماده مصرف خبر داد و افزود: سازمان نباتات حمایت از شرکت‌های داخلی تولید کننده آفت کش را در دستور کار خود قرار داده است و تلاش داریم که آزمایشگاه‌های کشور را تجهیز کنیم.

علایی مقدم با بیان اینکه هزینه ۱ میلیون تومان در بخش نباتات به معنی کاهش هزینه‌های درمان، افزود: سامانه مانیتورینگ آٰفت‌کش‌ها را راه‌اندازی کردیم و ۵ هزار و ۴۳۱ فروشگاه در این سامانه عضو شده‌اند.

در ادامه جلسه اعظمی ساردویی با اشاره به کوتاهی‌های صورت گرفته در دوره پیشین ریاست سازمان حفظ نباتات، گفت: در سفری که نمایندگان مجلس برای حل مشکل فلفل‌های دلمه‌ای به روسیه داشتند؛ طرف‌های روسی با ما با سردی برخورد کردند و این برخورد از سوی آن‌ها طبیعی بود چراکه آن‌ها پیش از اینکه این مشکلات ایجاد شود به سازمان نباتات نامه‌نگاری‌ها را آغاز کردند، اما به آن‌ها توجهی نشد.

وی با بیان اینکه گزارش‌های سازمان غذا و دارو از باقی مانده سموم در میدان میوه و تره بار تهران نگران کننده است، اذعان کرد: قانون سازمان حفظ نباتات در دهه ۴۰ به نگارش در آمده است، اما مواد قانونی خوبی دارد و باید به روز رسانی شود به عنوان مثال یکی از این بند‌ها به این نکته اشاره دارد که اگر محموله‌ای آلوده باشد باید آن را امحا کرد در حالی که ما هیچ محموله آلوده‌ای را امحا نکردیم.

اعظمی ساردویی تولید محصولات ارگانیک و سالم را یکی از خواسته‌های مهم مجلس عنوان کرد و خاطر نشان کرد: چین تولید محصولات ارگانیک کشاورزی را از ۱۴ به ۲۸ محصول ارتقا داده است و کشور‌های اروپایی نیز در این مسیر قدم‌های مثبتی برداشته‌اند تا جایی که اتریش یک چهارم محصولات کشاورزی را به صورت ارگانیک تولید می‌کند.

نماینده مردم جیرفت تولید نهال ناسالم را به عدم مدیریت صحیح در کشور نسبت داد و گفت: کشاورزان برای دریافت کد Qr باجدیت ورود کنند تا بتوانند محصولات خود را با دلار بفروش برسانند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی با اشاره به تدوین قانون ۷ توسعه، افزود: در سازمان تیم‌های تشکیل شود و در جا‌هایی که خلع‌های قانونی داریم به ما کمک کنند. تولید سموم زیستی اهمیت ویژه دارد و امیدواریم که با سامانه‌های ایجاد شده مافیا و فسادی که در این زمینه ایجاد شده را کاهش بدهیم.

وی سموم ممنوعه در بازار را تایید کرد و افزود: آمار توسعه سموم زیستی از سوی سازمان حفظ نباتات قابل توجه است بحث قرنطینه اهمیت ویژه‌ای دارد و بسیاری از افت‌ها و بیماری‌ها ریشه در این موضوع دارد؛ بی توجهی به سوسک خرطوم‌دار حنایی باعث شد بسیاری از نخل‌ها در کشور آلوده شوند و حتی خبر آلوده شدن نخلیات خوزستان نیز به دست ما رسیده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۲۹ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۱۲۶۸۲۳۶، www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین