پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۶۱۹
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
وزارت خارجه امارات امروز یکشنبه اعلام کرد که سفیر این کشور در ایران طی روز‌های آینده مأموریت خود را در تهران شروع خواهد کرد.
شعار سال: بر همین اساس، خبرگزاری رسمی امارات اعلام کرد: در چارچوب تمایل رئیس کشور امارات جهت تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران و در راستای اجرای تصمیم قبلی مبنی بر بالا بردن سطح روابط دیپلماتیک به درجه سفیر و تماس تلفنی که ۲۶ ژوئن ۲۰۲۲ میان شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه و حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسامی ایران در این مورد، وزارت امور خارجه تصمیم گرفت سیف محمد الزعابی به عنوان سفیر دولت امارات طی روز‌های آینده به تهران برگردد.

وزارت خارجه امارات عنوان کرد: این اقدام در چارچوب هماهنگی با وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و طبق موازین و عرف دیپلماتیک جاری میان کشور‌ها صورت می‌گیرد.

وزارت خارجه امارات ادامه داد: الزعابی مأموریت دیپلماتیک خود را طی روز‌های آینده در سفارت امارات در جمهوری اسلامی ایران شروع خواهد کرد و این اقدام در راستای پیشبرد روابط دو جانبه و همکاری با مسئولان جمهوری اسلامی ایران صورت خواهد گرفت که به نوبه خود در تحقق منافع مشترک میان دو کشور همسایه در منطقه سهیم خواهد بود.

پیش از این انور قرقاش وزیر مشاور رئیس امارات عربی متحده گفته بود که درحال انجام فرآیند اعزام سفیر به جمهوری اسلامی ایران هستیم. قرقاش تاکید کرد: ابوظبی سفیر خود را به تهران می‌فرستد و می‌خواهد روابط خود را با ایران بازسازی کند.

در پی قطع روابط ایران و عربستان در سال ۱۳۹۴، امارات متحده عربی نیز به تبعیت از ریاض سطح روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با تهران کاهش داد و این روابط از سطح سفیر به کاردار تنزل پیدا کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:۳۰ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۰۲۸۰۸۸، snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین