پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۶۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
امیر سرتیپ آشتیانی با تاکید بر اینکه در مجموعه نیرو‌های مسلح به دنبال کار ترکیبی هستیم، اظهار کرد: ما ابتدا امکانات دشمن را شناسایی می‌کنیم و بعد در وزارت دفاع وظیفه تسلیح انجام و نیازمندی‌ها در آن تعریف و الگوی سلاح و تجهیزات ترسیم و نقشه راه آن تدوین می‌شود.
شعار سال: امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با حضور در شبکه خبر سیما به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: ما در وزارت دفاع قرارگاه اقتصادی و نفت و مسکن را تشکیل دادیم و هفت شورای راهبردی برای هم افزایی فعالیت‌های وزارت دفاع تشکیل دادیم. در حوزه صنعتی ساماندهی کردیم از جمله در صنعت هوایی و صنعتی و حوزه موشکی.

وی افزود: در حوزه موشکی ما در زمینه کروز و بالستیک کار کرده‌ایم که اقدامات بزرگی هم انجام شده است. همچنین پهپاد‌های رزمی را داشته‌ایم و قابلیت‌ها را افزایش داده‌ایم.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه در مجموعه نیرو‌های مسلح به دنبال کار ترکیبی هستیم، اظهار کرد: ما ابتدا امکانات دشمن را شناسایی می‌کنیم و بعد در وزارت دفاع وظیفه تسلیح انجام و نیازمندی‌ها در آن تعریف و الگوی سلاح و تجهیزات ترسیم و نقشه راه آن تدوین می‌شود. ما در حوزه پدافند هوایی متناسب با موشک‌های پدافند هوایی و تجهیزات راداری پاسخگوی تهدیدات دشمن هستیم.

آشتیانی تاکید کرد: در حوزه فرماندهی و کنترل، کار‌های بزرگی انجام شد که می‌تواند عملیات بزرگی اجرا کند. در بخش دریایی در حوزه سطح و زیرسطح کار‌های بزرگی دنبال کردیم و در حوزه صنعت الکترونیک از توان بالایی برخورداریم که در سطح منطقه نمونه نداریم و در جهان هم جزو کشور‌های مطرح در این زمینه هستیم.
وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که علیه دشمن، غافلگیری راهبردی ایجاد کنیم، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که در این زمینه اولویت‌هایی داشته باشیم که تعیین‌کننده باشد. دشمن واقف به این است که سطح علمی و تجهیزاتی وزارت دفاع چیست و مأیوس از حرکت علیه آن است.

امیر سرتیپ آشتیانی یادآور شد: تلاش می‌کنیم که طی چند سال آتی به تجهیزات و تسلیحاتی دست‌یابی پیدا کنیم تا اطمینان کاملی به کشور بدهیم که کسی نمی‌تواند کشور را تهدید و تهدید خود را عملی کند.

وزیر دفاع با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در زمینه دیپلماسی دفاعی تاکید کرد: ما ضمن ملاقات با مسئولان کشور‌ها اعم از رییس‌جمهوری و وزرای مختلف و گروه‌هایی که به ایران می‌آیند و درخواست ملاقات دارند، ضمن اینکه تلاش می‌کنیم مواضع مقتدرانه خود را به آنان نشان دهیم و آنان را هدایت کنیم که هم شرایط بین‌المللی را درک کنند و هم ایران را یک بازیگر جدی در منطقه بدانند.

ما خیلی از نیازمندی‌های کشور‌ها در حوزه‌های مختلف را می‌توانیم تامین کنیم و تلاش می‌کنیم به گونه‌ای عمل کنیم که همه بدانند که ما در مسیر صلح، امنیت و ثبات منطقه عمل می‌کنیم.ما تلاش می‌کنیم در رزمایش‌های مشترک به ارتباط با همسایگان کمک کنیم. ما با همه همسایگان تقریباً ارتباط داریم و باید به برخی این اطمینان را بدهیم که ما واقعاً می‌توانیم کمک‌شان کنیم و در مواردی هم باید هدایت‌گری داشته باشیم تا اگر مواضع ناصحیحی دارند و به آنان تذکر دهیم و نیز اگر لازم باشد برای حفظ امنیت و صلح منطقه در جایی که نیاز است، مداخله کنیم.

وزیر دفاع گفت: ما الان ۹۰ درصد نیازمندی‌های نیرو‌های مسلح را تامین می‌کنیم. ما البته صرفاً حرکت در سطح برنامه را قبول نداریم و فراتر از آن را هم می‌بینیم و حرکت جهشی در وزارت دفاع را پیگیری می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه دشمن سعی می‌کند در حوزه‌های فضایی و نظایر آن محدودیت‌های سختی را ایجاد کند، اظهار کرد:، اما به همت دانشمندانمان در سطوح ماهواره‌ای، ایستگاه‌های فضایی و پرتاب‌گر‌ها کار‌های بزرگی انجام دادیم. ما با وجود تحریم‌ها و موانعی که دشمن ایجاد کرده است می‌توانیم ماهواره‌ها را به مدار ژئو برسانیم. ضمن اینکه برخی از پرتاب‌های ما کاملاً آزمایشی است و ما خودمان هم انتظار موفقیت از آن نداریم بلکه محک می‌زنیم و ارزیابی و نواقص را برطرف می‌کنیم.

امیر سرتیپ آشتیانی تصریح کرد: ما چندین ماهواره و ماهواره‌بر دیگر را هم داریم ساماندهی می‌کنیم که تا آخر سال پرتاب‌های دیگری هم داشته باشیم و سعی می‌کنیم به آن چیزی که اصل است و همان رسیدن به مدار ژئو است، برسیم.

وزیر دفاع یادآور شد: ما با یک سوم شرکت‌های دانش‌بنیان کشور کار می‌کنیم و در حوزه راه و ریلی و خودروسازی و سلامت کار‌های بزرگی انجام شده است. حوزه‌ای نیست که وزارت دفاع در آن فعالیت نکرده باشد. ۱۵ هزار میلیارد با شرکت‌های مختلف قرارداد داریم و ۱۲ هزار میلیارد با شرکت‌های دانش‌بنیان که هم نیاز‌ها را برطرف می‌کند هم اشتغالزایی می‌کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری مردم سالاری، تاریخ انتشار:۱ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر:۱۷۲۴۲۱، www.mardomsalari.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین