پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۷۷۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
یک چیزی می‌شنوند و با نوعی کم اطلاعی آن را بازگو می‌کنند و حاشیه‌ها ایجاد می‌شود. احتمالا جناب استاندار شنیده است که کولر آبی در روز حدود ۴۰ لیتر آب مصرف می‌کند و این حجم قابلیت ذخیره سازی تا یک سوم میزان (حدود ۱۵ لیتر) را دارد. ۱۵ لیتر را ضربدر تعداد خانوار استان کرده و آهی کشیده و تصمیم گرفته است؟! استاندار می‌دانند که یک سوم کل آب شرب تولیدی در شبکه‌های فرسوده هدر می‌رود؟ استاندار می‌دانند که با تغییر سردوش‌های حمام (ارایه به خانوار و کشیدن مبلغ روی قبض آب و فاضلاب ماهیانه) و سرپیچ‌های شیر‌های اب منزل، صد‌ها برابر آب کولر، می‌توان ذخیره کرد؟ استاندار می‌دانند که در نواحی شرجی مثل بوشهر، از کولر آبی چندان استفاده نمی‌شود؟ حقوق ماهیانه حلالت باشد جناب استاندار. برای خودمان برای نسل‌های آتی و برای تمدن اسلامی - ایرانی باید گریست.

شعار سال: احمد محمدی‌زاده روز چهارشنبه در مراسم بهره‌برداری از این پروژه گفت: امروز موضوع آب به تهدید مشترک در برخی جوامع تبدیل شده است.

وی بابیان اینکه در مصرف آب خانگی و کشاورزی الگوی مصرف صحیحی نداریم، افزود: اگر با همین روش آب را هدر دهیم، اگر همه خلیج فارس را هم شیرین کنیم باز هم کمبود آب خواهیم داشت.

استاندار بوشهر اضافه کرد: یکی از راه‌های مهم برای مصرف بهینه آب بهره‌مندی از آب کولر است و می‌توان با استفاده صحیح از آب کولر در مجتمع‌های مسکونی، مقادیر زیادی آب را ذخیره و استفاده کنیم.

 یه نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، وی با بیان اینکه توسعه آب شیرین کن‌ها در دستور کار است تاکید کرد: یکی از راه‌های تامین آب در استان توسعه آب شیرین کن‌ها است، ادامه داد: سدسازی از دیگر راه‌های تأمین آب در استان است و اجرای سد دالکی یکی از مهم‌ترین طرح‌های استان در این زمینه است ضمن اینکه در تنگ ارم، رود شور، دره گپ و دره امیری در دیلم باید زمینه برای ایجاد سد‌های جدید را فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در این آیین اظهار کرد: تامین پایدار و توزیع عادلانه و مدیریت مصرف، راهبرد عملیاتی صنعت آب استان در مواجهه با تغییر اقلیم و خشکسالی است.

علی محمدی خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های مهم مدیریت مصرف، پروژه اصلاح آبیاری نخیلات دشتستان و پایلوت ۲۴۰۰ هکتاری سعدآباد است.

وی افزود: ایستگاه پمپاژ حاج‌مهدی به عنوان قلب تپنده این طرح و تامین کننده آب نخیلات و همچنین فشار مورد نیاز شبکه با اعتبار ۶۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اظهار کرد: این طرح به وسیله ایستگاه پمپاژ نخلستان و رودخانه شاپور آبگیری می‌کند و آب را از طریق خط لوله به ایستگاه پمپاژ دوم (حاج مهدی) منتقل میکند.

محمدی گفت: محور دوم این پروژه، ایستگاه پمپاژ حاج مهدی است که آب منتقل شده را از طریق خط لوله‌ای ۵.۴ کیلومتری به نخیلات پایین دست می‌رساند.

وی تصریح کرد: با عملیاتی شدن این طرح، آبیاری ۲۴۰۰ هکتار از نخلستان‌های شهرستان دشتستان به روش تحت فشار انجام خواهد شد.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۳ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر:1401060201749، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین