پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۸۲۸۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
پیرو کشفیات قبلی که در آستانه هفته دولت انجام گرفت، کنترل و نظارت دقیق کارکنان گمرکات استان هرمزگان منجر به کشف مهم محموله قاچاق سوختی شد.طبق اطلاعات به دست آمده، کالای کشف شده هیدروکرین سبک یا همان نفت سفید(محموله ۵۰۶ هزار تنی نفت سفید) است و این کشف بزرگترین مغایرت نفتی گمرک شهید رجایی تاکنون بوده است.

شعار سال: ناظر جدید گمرکات هرمزگان در خصوص کشف بزرگ محموله قاچاق سوختی در گمرک شهید رجایی گفت: کالای کشف شده قبلی منجر گردید گمرک به شرکت مذکور مظنون و دستور بررسی جامع کلیه محموله‌های شرکت صادر شد.

حسین سعیدی ادامه داد: پس از بررسی فیزیکی کالا‌ها مشخص شد مشابه تخلفات اظهارنامه‌های قبلی، کالای هیدورو کربن سبک (پایه نفت سفید) به جای کالا‌هایی که تحت عنوان اسید چرب سویا اظهار شده در فلکسی تانک جایگذاری شده که پس از ارسال نمونه به آزمایشگاه موارد مورد تایید قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مقدار کل کالای مکشوفه به مقدار ۵۰۶ هزار کیلوگرم با ارزشی بالغ بر ۶۱ میلیارد ریال و ارزش دلاری ۲۵۰ هزار دلار تشخیص داده شده است، تصریح کرد: شرکت متخلف این کالا را در گمرک شهید رجایی به مقصد امارات با اسناد مجعول شده اظهار کرده است.
معاون صادرات و ترانزیت گمرک شهید رجایی در خصوص کشفیات متعدد اخیر که از ابتدی آغاز هفته دولت تا به امروز در جهت حمایت از صادر کنندگان واقعی انجام شده است، اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا با توجه به کنترل‌هایی که درخصوص محموله‌های سوختی انجام می‌دهیم، راه را برای سودجویان و سوداگران قاچاق تنگ کنیم، اما هر چه مقررات و قوانین سختگیرانه‌تر و پیچیده‌تر باشد انگیزه برای قاچاق بیشتر خواهد شد، لذا برای جلوگیری از قاچاق باید شفافیت، تسریع و تسهیل مقررات سر لوحه کار قرار گرفته شود و به صورت کلی از قاچاق کالا جلوگیری شود.

کشف سوخت قاچاق در گمرک شهید رجایی

مهدی سعیدی با اشاره به اینکه مقررات صادرات اسید چرب سویا با تشریفات و مقررات صادرات مشتقات نفتی که مشمول مجوز‌های خاص خود می‌باشد کاملا متفاوت است، به نحوی که هر شرکتی امکان اظهار و صادرات اینگونه محموله‌ها را ندارد، تصریح کرد: سوء استفاده و مغایرت کشف شده و قصد متخلف از اظهار اسید چرب سویا این بود که در لوای کالای اظهاری نوعی مشتقات نفتی به نام هیدروکربن سبک یا همان نفت سفید را به خارج از کشور ارسال کند که خوشبختانه توسط همکاران امور بندری گمرک شهید رجایی از خروج آن جلوگیری به عمل آمد.

سرپرست امور بندری گمرک شهید رجایی در خصوص کشف محموله ۵۰۶ هزار تنی نفت سفید گفت: پس از کشف محموله‌های قبلی که با جعل قبوض انبار باسکول، شرکت متخلف به دنبال خروج کالا از گمرک شهید رجایی بود، مابقی اظهارنامه‌های صادراتی نیز طی دستور معاونت صادرات و ترانزیت گمرک شهید رجایی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که با ارسال نمونه به آزمایشگاه متوجه شدیم کالا با کلیه اسناد اظهاری مغایرت دارد.
یاسر میری در پایان خاطرنشان کرد: کالای کشف شده هیدروکرین سبک یا همان نفت سفید است و این کشف بزرگترین مغایرت نفتی گمرک شهید رجایی تاکنون بوده است.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت نفت ما، تاریخ انتشار:۷ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر:148144، www.naftema.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
0
0
یک از هزاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین