پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۰۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
جانشین وزیر دفاع با تشریح رویکرد اصلی جمهوری اسلامی ایران در منطقه با تأکید بر ضرورت تأمین امنیت منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان توسط کشور‌های منطقه گفت: اساساً حضور نیرو‌های خارجی در منطقه را نامشروع و آن را در راستای منافع کشور‌های فرامنطقه‌ای می‌دانیم. بدون حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا، روند‌های امنیتی در منطقه، ناقص و فاقد کارکرد لازم است.
شعار سال: سرلشکر “راجاش موگه” رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی هند با سردار سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح دیدار و گفتگو کرد.

سردار فرحی در این دیدار با بیان اینکه ایران و هندوستان از دیرباز به‌عنوان دو تمدن کهن در قاره آسیا و بازیگرانی تأثیرگذار در تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی شناخته می‌شوند، گفت: تبادل هیئت‌های دانشگاهی و مطالعاتی گام بسیار مهم و تأثیرگذاری در پیشبرد تعاملات دوجانبه ایران و هند محسوب می‌شود.

جانشین وزیر دفاع با تصریح به اینکه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، هند از جایگاه ویژه و متمایزی برخوردار است، اضافه کرد: اشتراکات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی میان دو ملت سرمایه بسیار ارزشمندی برای توسعه و تقویت روابط دوستانه فی‌مابین در عرصه‌های مختلف، به‌ویژه در حوزه همکاری‌های مطالعاتی، تحقیقاتی و دانشگاهی فراهم کرده است.

سردار فرحی با تأکید به اینکه تقویت بنیه نظامی و دفاعی در محیط متلاطم و پرهرج‌ومرج بین‌المللی یک الزام به‌شمار می‌رود، گفت: در دنیای امروز قدرت نظامی در هر کشوری به‌عنوان یک مزیت استراتژیک محسوب می‌شود و کشور‌ها تلاش می‌کنند به آخرین فناوری‌های نظامی دست یابند چرا که قدرت نظامی هر کشوری نه‌تن‌ها باعث اقتدار، بلکه عاملی برای بازدارندگی و دفع تهدید محسوب می‌شود.

جانشین وزیر دفاع تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم تحریم‌های نامشروع و ظالمانه بین‌المللی علیه ملت ایران توانسته است قدرت دفاعی خود را در چارچوب دکترین بازدارندگی و در راستای تقویت ثبات، صلح و امنیت برای منطقه و حتی سرتاسر جهان در حوزه‌های مختلف سازمان‌دهی کند.

وی با تشریح رویکرد اصلی جمهوری اسلامی ایران در منطقه با تأکید بر ضرورت تأمین امنیت منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان توسط کشور‌های منطقه گفت: اساساً حضور نیرو‌های خارجی در منطقه را نامشروع و آن را در راستای منافع کشور‌های فرامنطقه‌ای می‌دانیم.

 سردار فرحی با یادآوری اهمیت ژئوپولیتیکی و ژئواستراتژیکی ایران تأکید کرد: بدون حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا، روند‌های امنیتی در منطقه، ناقص و فاقد کارکرد لازم است.

وی همچنین تأکید کرد: ایران یک قدرت منطقه‌ای خواهان ثبات در منطقه شناخته می‌شود، لیکن مقابل دخالت‌های قدرت‌های بیگانه در منطقه و اقدامات مخرب آن‌ها به هیچ وجه سکوت نخواهیم کرد.

جانشین وزیر دفاع ادامه داد: در دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران، ملت‌ها و دولت‌های دوست و مستقل همواره مورد توجه قرار داشته‌اند؛ ایران همواره منادی تشکیل همگرایی منطقه‌ای و امنیت دسته‌جمعی بوده و خواهد بود.

سردار فرحی با بیان اینکه دو کشور ایران و هند از یک موقعیت راهبردی برخوردارند، گفت: هند و ایران همواره به‌عنوان وزنه تعادل و ثبات در خلیج فارس و اقیانوس هند که از نقاط حساس و استراتژیک در مسیر انتقال انرژی هستند به‌شمار می‌روند.

وی با ابراز اینکه الزامات سیاسی و امنیتی در منطقه غرب آسیا و حوزه اقیانوس هند تحکیم و توسعه روابط دو کشور را اجتناب‌ناپذیر کرده است، افزود: فرصت‌ها و تهدیدات ژئوپولیتیکی مشترکی در منطقه وجود دارد که برقراری گفتگو‌های دفاعی، نظامی و امنیتی میان دو کشور را ضروری ساخته است.

جانشین وزیر دفاع با اظهار اینکه جمهوری اسلامی ایران و هند ظرفیت بسیار گسترده‌تری جهت توسعه همکاری‌های علمی، فناورانه، دانشگاهی، پژوهشی و مطالعاتی دارند، تأکید کرد: در عرصه علمی دنیا؛ ایران و هند به‌عنوان دو کشور پیشرو در عرصه تولید علم و کسب دانش و فناوری شناخته می‌شوند و بایستی همکاری‌های دوجانبه بیش از پیش تقویت شود.

سرلشکر “راجاش موگه” رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی هند نیز با بیان ضرورت توسعه همکاری‌های علمی دوجانبه ایران و هند، بر تقویت دیدار‌ها و سفر‌های دوجانبه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه خلیج فارس و شبه‌قاره هند از جمله مناطق راهبردی جهان به‌شمار می‌روند، تقویت همکاری‌های علمی و دفاعی هر دو کشور را عاملی مهم در راستای توسعه امنیت هر دو کشور و منطقه عنوان کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اقتصاددان، تاریخ انتشار:۹ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر:۹۹۸۳۸، www.eqtesaddan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
0
0
آقا چقدر نوشابه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین