پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۳۰۵
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
احمد رحمانیان قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی نسبت به طغیان برخی آفات و ورود خسارت به درختان در جنگل‌های هیرکانی شمال کشور هشدار داد.

شعار سال:  احمد رحمانیان قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در اجرای بند «ج» ماده ۱۱ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی نسبت به طغیان برخی آفات در جنگل‌های هیرکانی شمال کشور و ورود خسارت به درختان هشدار داد.

در این نامه حسب اظهارات متخصصان مربوطه، دلایل عمده طغیان آفات یادشده از بین رفتن دشمنان طبیعی آفات، تغییرات اقلیمی، تضعیف درختان، فقدان اطلاعات و عدم پایش به روز از تغییرات جمعیت این آفت و سایر آفات موجود در اکوسیستم جنگل‌های شمال کشور و محدودیت‌های مربوط به مبارزه شیمیایی در مناطق جنگلی و کمبود اعتبارات و امکانات عنوان شده است.

قائم مقام سازمان بازرسی در این نامه خواستار تهیه فوری دستورالعمل جامع مدیریت مبارزه با آفات نامبرده در مناطق جنگلی متناسب با بیولوژی آن‌ها با همکاری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع، سازمان حفظ نباتات و مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور شده است.

وی بر ضرورت همکاری سازمان برنامه و بودجه با وزارت جهاد کشاورزی با هدف تأمین اعتبار به منظور تسریع در کنترل جمعیت آفات موردنظر و کاهش خسارت از طرق مقتضی تاکید کرده است.

انجام اقدامات لازم به منظور جمع آوری اطلاعات و پایش به روز از تغییرات جمعیت آفات موجود در اکوسیستم جنگل‌های شمال کشور با انجام پایش آفات و بیماری‌های درختان جنگلی به منظور جلوگیری از هدر رفت منابع در زمان شیوع برخی آفات مشابه و بروز خسارات جبران ناپذیر و زوال جنگل‌های هیرکانی که میراث طبیعی ثبت شده از جمله پیشنهادات سازمان بازرسی به وزیر جهادکشاورزی در این نامه بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیار میرزار، تاریخ انتشار:۱۹ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۱۳۹۸۷۱، diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین