پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۴۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶
هدف از صدور سند کاداستری برای اراضی ملی، اعمال حاکمیت بهتر به منظور حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از هرگونه دریا خواری، کوه خواری و سوءاستفاده از طریق تصرف غیرقانونی و دست اندازی به اراضی ملی، منابع طبیعی و انفال است. دستگاه قضایی در راستای برنامه‌های تحولی و جهشی خود برای تکمیل طرح حدنگاری و تثبیت اراضی ملی، اقدام به صدور اسناد مالکیت کاداستری برای اراضی کشور می‌کند. اسنادی که در آنها مختصات و مشخصات دقیق هندسی و جغرافیایی اراضی مندرج است و سبب تثبیت مالکیت آن اراضی می‌شوند.
شعار سال: قوه قضاییه سند مالکیت جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی صادر نمود . این جزایر که جزو خاک ایران است و در اختیار ایران است و همیشه در پاسخ به ادعا‌های امارات در همه دولت‌ها پاسخ قاطع ایران این بوده که در بحث‌های سرزمینی مذاکره‌ای با دیگران ندارد. سند صادر کردن برای آن چه که خاک ایران است چه مفهوم حقوقی دارد؟ آنجا چه فرق می‌کند با بندرعباس و بقیه شهر‌های ایران؟

ابطحی: سند صادر کردن برای بخشی از خاک ایران یعنی چه؟!
سید محمد علی ابطحی در فضای مجازی نوشت:

به این نوشته توجه کنید:

امروز در خبر‌ها بود که از سوی قوه قضاییه سند مالکیت جزایر تنب بزرگ وکوچک و ابوموسی صادر شد.

من به دلیل اینکه سال‌ها روی بحث ابوموسی با امارات مذاکره داشتم، خیلی برایم خبر عجیبی بود.

این جزایر که جزو خاک ایران است و دراختیار ایران است و همیشه در پاسخ به ادعا‌های امارات در همه دولت‌ها پاسخ قاطع ایران این بوده که در بحث‌های سرزمینی مذاکره‌ای با دیگران ندارد.

سند صادر کردن برای آن چه که خاک ایران است چه مفهوم حقوقی دارد؟ آنجا چه فرق می‌کند با بندرعباس و بقیه شهر‌های ایران؟

برای آن جا‌ها اگر سند مالکیت صادر نشود، سرزمین ایران نیست؟

این کار نمی‌تواند پرونده بحث در مورد سرزمین را باز کند؟ و بهانه‌ای شود که امارات دنیا را به کمک بخواند و در این شرایط حمایت همه جانبه بیشتر دنیا، بحث در مورد سرزمین خودمان را به گفتگو بکشاند؟
 
حرف من این است چرا سند در مورد این سه جزیره؟ اختلافی بودن را تایید نمی‌کند؟ ما که سر سرزمین ایران با کسی بحث و اختلاف نداریم.

این کار خائنانه نیست؟

ضمن اینکه وقتی برای مالکیت بخشی از سرزمین سند صادر می‌شود، حاکمیت را تضعیف می‌کند. آدم‌ها می‌توانند در همه جا مالک زمینی باشند، ولی حاکمیتش با کس دیگری باشد.

کسی از تصمیم گیران را پیدا نکردم بپرسم.
 
سند صادر کردن برای بخشی از خاک ایران یعنی چه؟!
چرایی صدور سند مالکیت برای جزایر کیش، قشم، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی + فیلم

 درباره حواشی صدور سند حدنگاری کیش قشم تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی سند کاداستری منتشر شده است حالا این سند کاداستری شهر‌های کشور چرا صادر میشود؟
 
تعداد بازدید : 1
 
تصویر اسناد مالکیت جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی

لازم به توضیح است که ؛ سخنگوی قوه قضاییه از صدور اسناد مالکیت جزیره تنب بزرگ، جزیره تنب کوچک و جزیره ابوموسی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

 مسعود ستایشی در نشست خبری امروز اظهار کرد: سند رسمی مالکیت جزیره تنب بزرگ در استان هرمزگان به مساحت ۱ میلیون ۸۳ هزار ۲۳۵ متر مربع و سند رسمی مالکیت جزیره تنب کوچک در استان هرمزگان به مساحت ۱ میلیون و ۳۹۴ هزار و۱۷۹ متر مربع به نام دولت صادر شد.

وی افزود: همچنین سند مالکیت جزیره ابوموسی در استان هرمزگان به مساحت ۱۲ میلیون و ۷۲۲ هزارو ۶۸۳ مترمربع به نام دولت صادر شد.

ستایشی گفت: این اقدام نقش موثری در تثبیت بستر، حریم رودخانه‌ها و ممانعت از دخل و تصرف دارد و از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در بستر رودخانه‌ها جلوگیری می‌کند.

تصویر منتشر شده از این اسناد را می‌بینید:
 
سند صادر کردن برای بخشی از خاک ایران یعنی چه؟!
 
سند صادر کردن برای بخشی از خاک ایران یعنی چه؟!
 
سند صادر کردن برای بخشی از خاک ایران یعنی چه؟!
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین