پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۴۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
محسن نقاشی دبیر فدراسیون صنایع غذایی با اشاره به بخشنامه مدیر بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر نظارت دو نیروی بازرس با همکاری سازمان بسیج اصناف در کارخانه‌های تولیدکننده کالا‌های اساسی، گفت: ساداتی‌نژاد در بدو احراز وزارت کشاورزی تا به امروز مشورت با تشکل‌ها در تصمیم‌گیری‌ها را مهم جلوه دادند، این در حالیست که تا به امروز کمتر شاهد این مهم از سوی دولت هستیم. بسیاری از منتقدین حضور ایشان در پست وزارت را اشتباه راهبردی دولت سیزدهم تلقی می کنند.
شعار سال: محسن نقاشی دبیر فدراسیون صنایع غذایی با اشاره به بخشنامه مدیر بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر نظارت دو نیروی بازرس با همکاری سازمان بسیج اصناف در کارخانه‌های تولیدکننده کالا‌های اساسی، گفت: ساداتی‌نژاد در بدو احراز وزارت کشاورزی تا به امروز مشورت با تشکل‌ها در تصمیم‌گیری‌ها را مهم جلوه دادند، این در حالیست که تا به امروز کمتر شاهد این مهم از سوی دولت هستیم.

وی با بیان اینکه نظارت بسیج بر فعالیت کارخانه‌ها باهدف حفظ ثبات در قیمت‌ها و ایجاد آرامش در بازار اعلام شده است، تاکید کرد: این نظارت بدون مشورت از تشکل‌ها اجرا شده است و کارشناسی نیست. تولیدکنندگان نیز مانند دولت نیز دغدغه ثابت ماندن قیمت‌ها و گران نشدن کالا‌های اساسی را و منافع آن‌ها در ثبات قیمت‌هاست.

نقاشی تاکید کرد: ناظران بسیج موضوع گرانی کالا‌های اساسی را در بعضی فروشگاه‌های زنجیره‌ای دنبال کنند؛ این فروشگاه‌ها با حق ورودی‌های سرسام آور و سود‌های نجومی، بازگشت مرجوعی، قرداد‌های صوری و... باعث اجحاف به مصرف کننده و ورشکستگی تولید کنندگان شده‌اند.
 
انتقاد از حضور غیرکارشناسی بسیج در کارخانه‌های مواد غذایی با رویکرد ثبات قیمت و آرامش در بازار
به گفته دبیر فدراسیون صنایع غذایی؛ نفس این بخشنامه این ذهنیت را برای مردم ایجاد می‌کند که آن‌ها عامل گرانی کالا‌های اساسی هستند.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده است که این نظارت‌ها بعد از صرف انرژی و هزینه بدون هیچ خروجی منتفی می‌شوند، خاطر نشان کرد: طرح‌هایی مانند درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا و کوچک کردن لگو و برند هزینه مالی زیادی را به تولیدکنندگان تحمیل کند و بعد از گذر زمان بی‌نتیجه‌گی آن بر همه ثابت شد.

نقاشی ادامه داد: تشکل‌ها و تولیدکنندگان بعد از طرح درج قیمت خواستار رسیدگی به وضع بعضی فروشگاه‌هایی که به مصرف‌کنندگان اجحاف می‌کنند شدیم؛ سازمان حمایت آنالیز‌ها قیمت‌ها را دارد و مشخص است که گره کور افزایش قیمت از تولید کنندگان نیست.

دبیر فدراسیون صنایع غذایی با بیان اینکه تولیدکنندگان سپر تمام دستگاه‌های نظارتی شده‌اند، تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی تلافی فرار مالیاتی‌ها و سازمان حمایت تلافی گرانی مواد اولیه را می‌خواهند از تولیدکنندگان بگیرند؛ این در حالیست که اگر خواهان اقتصادی پویا در کشور هستیم باید فرصت را برای توسعه تولیدکننده و بهره‌گیری از دانش جدید را برای تولیدکنندگان فراهم کنیم.

گفتنی است بنا بر این بخش‌نامه مقرر شده است که ۲ بازرس از بسیج اصناف بر کارخانه‌های واحد‌های تولیدی لبنیات، آرد، حبوبات بسته‌بندی گوشت مرغ و رب گوجه فرنگی نظارت داشته باشند.
 
انتقاد از حضور غیرکارشناسی بسیج در کارخانه‌های مواد غذایی با رویکرد ثبات قیمت و آرامش در بازار
 
 
انتقاد از حضور غیرکارشناسی بسیج در کارخانه‌های مواد غذایی با رویکرد ثبات قیمت و آرامش در بازار
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۲۶ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۲۷۸۹۸۳، www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
0
0
بر اساس بخشنامه مدیر بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی قرار است که ۲ بازرس از بسیج اصناف بر فعالیت برخی از کارخانه‌ها نظارت داشته باشند و هدف از این تصمیم حفظ ثبات در قیمت‌ها و ایجاد آرامش در بازار اعلام شد است. اقداماتی که در عین ناباوری نشان می‌دهد که مسئولان اقتصادی کشور گویی نمی‌دانند که این تورم بالا است که سبب افزایش قیمت‌ها می‌شود و راهکار آن سرکوب قیمتی نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
0
0
بر همگان روشن است که چنین بخشنامه‌هایی تاثیری بر کاهش قیمت‌ها ندارد. در سال‌های گذشته همواره شاهد بوده‌ایم که مسئولان دولتی به بازارهای مختلف سرکشی کرده‌اند و اگر کالایی با قیمت بالا به چشمشان می‌خورد، ضمن تعجب، با اخطار به آن مغازه‌دار خواستار کاهش قیمت‌ها شده‌اند و سپس با گرفتن ژستی قهرمانانه و با افتخار به این موضوع که یک مشکل دیگر را نیز حل کرده‌اند، راهی دفترشان شده‌اند. حالا نیز وزارت کشاورزی بدون توجه به این نکته که چنین اقدامات نمایشی هیچ سودی نخواهد داشت، با ابتکاری خارق‌العاده از نیروهای بسیج اصناف کمک گرفته است!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین