پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۵۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
در پی تصمیم دولت هائیتی برای افزایش بهای سوخت، مردم این کشور به خیابان ها ریخته و خشونت و غارت سراسر این کشور را فرا گرفت. معترضان به اقدام دولت حتی به انبار سازمان ملل هم رحم نکرده و آن را غارت کردند.معترضان به دفتر تلویزیون ملی هائیتی و دفتر آرشیو ملی حمله کردند و آنها را غارت کردند و بسیاری از فروشگاه ها و مغازه ها و سازمان های دولتی در معرض غارت و آتش سوزی قرار گرفتند.

شعار سال: در پی تصمیم دولت هائیتی برای افزایش بهای سوخت، مردم این کشور به خیابان ها ریخته و خشونت و غارت سراسر این کشور را فرا گرفت. معترضان به اقدام دولت حتی به انبار سازمان ملل هم رحم نکرده و آن را غارت کردند.

این انبار که وابسته به برنامه غذای جهانی وابسته به سازمان ملل است، در شهر «گوناییف» سومین شهر بزرگ هائیتی واقع شده است و حاوی 1400تن مواد غذایی بود.

برنامه غذای جهانی حمله به دفترش و غارت انبار در گوناییف را محکوم کرد و تأکید کرد که این مواد غذایی برای مدارس، خانواده و کودکانی اختصاص یافته بود که اوضاع آنها در کشوری که غرق در بحران هاست،شکننده است.

مدیر برنامه غذای جهانی در هائیتی گفت که مواد غذایی غارت شده برای تغذیه نزدیک به 100هزار کودک تا پایان سال اختصاص پیدا کرده بود.

حوادث غارت در مکان های دیگری از گوناییف و«سان مارک» رخ داد که دو شهر اصلی در منطقه «آرتیبونیت» هستند.

روزنامه «لو نوفیلیست» نیز نوشت که ساختمان خدمات پروژه ها وابسته به سازمان ملل و چندین مدرسه، دانشگاه دولتی و شرکت های دولتی در معرض تخریب و غارت قرار گرفتند.

روز پنجشنبه معترضان به دفتر تلویزیون ملی هائیتی و دفتر آرشیو ملی حمله کردند و آنها را غارت کردند و بسیاری از فروشگاه ها و مغازه ها و سازمان های دولتی در معرض غارت و آتش سوزی قرار گرفتند.

مردم خشمگین هائیتی همچنین خانه های افراد نزدیک به حکومت و نیز محل اقامت وزیر برنامه ریزی و همکاری خارجی را نیز مورد حمله قرار داده و غارت کردند.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی جماران، تاریخ انتشار:۲۶ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۵۶۷۵۸۴، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
0
0
چه کار پسندیده و خوبی خخخخخخخخخخخ
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین