پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۵۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص اقدامات انجام شده از سوی این سازمان برای تشخیص علت فوت مهسا امینی اطلاعیه‌ای صادر کرد.
شعار سال: سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص اقدامات انجام شده از سوی این سازمان برای تشخیص علت فوت مهسا امینی اطلاعیه‌ای صادر کرد.


متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع می‌رساند اداره کل پزشکی قانونی استان تهران بلافاصله پس از دستور دادستان محترم تهران جهت رسیدگی ویژه این پرونده نسبت به اعزام همکاران مجرب این سازمان و معاینه دقیق ایشان در بیمارستان اقدام نمود که در حین فرایند تشکیل کمیسیون تخصصی، خبر درگذشت وی واصل شد. به محض اطلاع از وقوع فوت متوفیه و در پی دستور مقام محترم قضایی با تشکیل یک تیم مجرب از کادر متخصصان پزشکی قانونی، پس از انتقال پیکر فوت شده به سالن تشریح مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان تهران، نسبت به معاینه ظاهری و کالبدگشایی پیکر متوفیه اقدام شد.

در رسیدگی به این پرونده بررسی دقیق و کاملی در معاینه و کالبدگشایی صورت گرفت و تمامی معیار‌ها و شاخص‌های تعیین علت فوت، معاینه ظاهری و اعضای داخلی بدن انجام و نمونه‌های لازم از بافت‌ها و اعضای داخلی بدن برداشته و به آزمایشگاه‌های تخصصی ارسال شد تا به مجرد حصول نتایج آزمایشات ارسالی و با در نظر گرفتن نتایج معاینات و کالبدگشایی انجام شده، مندرجات پرونده بیمارستانی و سوابق پزشکی نام برده و همچنین اخذ نظریه تخصصی رشته‌های مورد نظر در قالب کمیسیون پزشکی ویژه‌ای که به دستور دادستان محترم در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران تشکیل شده است، متعاقبا نسبت به تعیین علت فوت اقدام و نتیجه به مقام محترم قضایی ارسال شود.

مهسا امینی دختر ۲۲ساله‌ای بود که چهارشنبه هفته گذشته از سوی نیرو‌های گشت ارشاد بازداشت و به دنبال آن اعلام شد وی همان روز دستگیری در بازداشتگاه وزرای تهران سکته کرده، مهسا امینی که در حالت کما در بیمارستان کسری بستری بود بعد از ظهر جمعه درگذشت.

پلیس تهران نیز روز پنج شنبه سکته قلبی مهسا امینی پس از دستگیری توسط یکی از گشت‌های پلیس را تائید کرد و توضیح داد: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد.»

رئیس جمهور به وزیر کشور برای بررسی حادثه تلخ پیش آمده برای "مهسا امینی" دستور پیگیری و بررسی صادر کرده است.

پیکر مهسا امینی در سقز به خاک سپرده شد. در آیین تشییع پیکر و خاکسپاری وی، علاوه بر خانواده و بستگان مرحومه، جمع زیادی از مردم و تعدادی از مسئولان شهرستان سقز نیز حضور داشتند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت عرشه آنلاین، تاریخ انتشار:۲۶ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۴۲۱۷۸، www.arshehonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین