پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۳۶۲۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
یکی از ایرادات وارده بر جناح راست در بحث مدیریتی، دست به نقد بودن بالا و معادل پنداری تک اقدام‌ها بعنوان نقشه راه و اقدام عمل برای حل مشکل است. به تجربه ثابت شده، نه تنها کاری را جلو نمی‌برند بلکه بیشتر از جناح چپ هم گند می‌زنند. این ویدیو از آقای زاکانی را مشاهده کنید. نقد درستی از بی هویتی شهر تهران می‌کند و افتتاح یک ایستگاه مترو را بعنوان نقشه راه و آغازگر مقابله با بی هویتی معماری شهری می‌پندارد؟! مقابله با بی هویتی معماری شهری با استاندارد سازی نما‌ها یا گنجاندن هویت در نمای ساختمان‌ها، سامان دهی میادین و المان‌های شهری، سامان دهی فضای سبز مبتنی بر تقویت هویت ملی و مواردی همانند شروع می‌شود. ضمنا باید از انجام دادن اقدامات شعار گونه و مناسبتی نابجا بشدت پرهیز کرد. باید از زاکانی پرسید که رابطه جناح راست با المان سازی اصیل شهری چگونه است؟ آیا پایدارچی‌ها می‌توانند از اقدامات زائد به اسم اقدامات فرهنگی کناره گیری کنند؟ برخی از منتقدین هم می‌گویند که اگر کنار بکشند، چه کسی ریخت و پاش‌های مبتنی بر کسب منفعت را مدیریت کند؟
شعار سال: بررسی مصاحبه‌های زاکانی از سال ۱۴۰۰ نشان دهنده تاکید او بر اصطلاح هویت آنهم بشکل تفکیکی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی- اجتماعی، علم و فناوری، معماری و ... است. گویا منظومه فکری مدیریتی القا شده توسط مشاورین، حول مفهوم هویت شکل گرفته است. آیا شهرداری که بالغ بر 60 هزار میلیارد تومان بدهی سنتواتی دارد ، می تواند بغیر از موضوعات جاری، به تحول آفرینی بنیادین بیندیشد؟

زاکانی، در جلسه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰ در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری، ضمن بررسی وضعیت این معاونت، و احصا مشکلات پیش روی بیان داشته بود که تهران باید دارای یک هویت فرهنگی و اجتماعی منطبق با بافت شهری و مفاهیم اسلامی باشد. تهران ظرفیت دارد تا در حوزه فرهنگ و هنر، شعر و ادبیات، ورزش و علم و فناوری، هویتی مستقل و برگزیده را به خود اختصاص دهد و این امر در کمترین زمان ممکن با مدیریت دقیق صورت خواهد گرفت. با استفاده از ظرفیت نخبگان محلات تهران و مساجد، شرایط را به سمت وضعیت ایده آل، حرکت دهید. با شکل گیری گروه‌های ادبی و فرهنگی در مساجد و محلات، ظرفیت‌های موجود برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی شهر تهران، ارتقا پیدا می‌کند. زاکانی در تکمیل اهمیت مدیریت فرهنگی محله‌ای افزوده بود، تهران دارای ۳۵۳ محله است که با متمرکز کردن نخبگان هر محله و هم افزایی آن‌ها با معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، تهران می‌تواند به بهترین الگوی شهری و فرهنگی اجتماعی، برای شهر‌های جهان اسلام با الگوی مدیریت از پائین به بالا تبدیل شود. باید از زاکانی پرسید که خروجی این برنامه‌های کجاست؟
 
شهر با یک ایستگاه مترو هویت معماری نمی‌گیرد آقای زاکانی
زاکانی در آیین بزرگداشت روز دانشجو در ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰ و قدردانی از رتبه‌های برتر کنکور سراسری اظهار داشت که نیازمند خلق هویت علمی و فناوری برای تهران هستیم. وی با اشاره به اینکه فناوری و دانش می‌تواند ما را از میانبر‌ها به اهداف برساند، گفت: تهران نیازمند هویت‌های متعالی و متفاوت است؛ یکی از این هویت‌ها، هویت علم و فناوری است. شهردار تهران خاطرنشان کرد:ما در شهرداری به دنبال این هستیم که هویت علم و فناوری با در دست قرار دادن متن جامعه و مردم و نخبگان خلق کنیم. جوهره جنبش دانشجویی بعد از انقلاب در نماد ۱۳ آبان ۵۹ و با حاکمیت بودن و بر نظام سلطه خروش بر آوردن جوهره دیگری است که استمرار جوهره و حرکت قبل از انقلاب است و.. از ان تاریخ نزدیک به ده ماه گذشته است. از اقای زاکانی می‌پرسیم که هویت علم و فناوری تهران کجاست؟
 
شهر با یک ایستگاه مترو هویت معماری نمی‌گیرد آقای زاکانی
زاکانی روز یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در شانزدهمین مراسم نمایشگاه زنان، کسب و کار‌های خرد و مشاغل خانگی که در محل بوستان گفتگو برپا شده با بیان اینکه نمی‌توانیم با معیشت مردم بیگانه باشیم و مدعی باشیم که مدیریت‌مان درست است. در شهر تهران هستیم، شهری که یکی از ویژگی‌های ممتاز آن این است که پایتخت جمهوری اسلامی است، اما نمی‌توانید بعد از این هویت ثانویه‌ای برای تهران برشمارید؛ وقتی به معماری آن می‌نگرید، در می یابید که بی هویت است؛ تهران با وجود اینکه تولید ناخالص بالایی دارد، اما نمی‌توانید برای آن هویت اقتصادی مدنظر قرار دهید. باید از زاکانی پرسید که خروجی‌های این ادعا‌ها کجاست؟
 
شهر با یک ایستگاه مترو هویت معماری نمی‌گیرد آقای زاکانی
علیرضا زاکانی شهردار تهران در برنامه صف اول صداسیما در روز گذشته، مجددا روی بحث هویت معماری تاکید نموده و بیان داشت، ناظران بر حوزه معماری و شهرسازی الگو‌های تائید شده‌ای درباره معماری ایرانی برای نمای ساختمان در نظر گرفتند تا مشکل کمیته نما حل شود. اگر سازنده‌ای الگوی بهتر و جذاب تری برای نمای ساختمان دارد باید در کمیته نما تائید و به مخزن الگو‌های نما اضافه شود. هم اکنون سعی می‌کنیم معماری ایرانی در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو گنجانده شود، در آخرین ایستگاه مترو که افتتاح کردیم کاملا معماری ایرانی مشهود و بسیار چشم نواز است. شهردار تهران با بیان اینکه یکی از وجوه هفت گانه‌ای که برای تحول کالبدی شهر در نظر گرفتیم تحول در حوزه معماری است، افزود: به دنبال ایجاد زمینه‌ای در حوزه معماری هستیم که به عنوان معماری اختصاصی شهر تهران شناخته شود.
 
تعداد بازدید : 5
آیا با این نوع عملکرد و کلی گویی های جناب شهردار ، می توان پذیرفت که سخنان ایشان از شعار و سلیقه گرایی خروج کرده و در قالب برنامه ، نمود عینی یابد؟ آیا صرف شنیدن آرزوها یا منظومه فکری شهردار ، می تواند جذابیتی برای شهروندان تهرانی داشته باشد؟

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین