پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۶۸۶
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
دیروز فیلمی از هیات ایرانی در نیویورک منتشر شد که در آن یک کامیونت در حال بارگیری وسایل آن‌هاست. هیات همراه رئیس جمهوری در سفر نیویورک داشتند سوغات‌های آمریکایی خود را برای ارسال به فرودگاه آماده می‌کردند. آن هم نه یک چمدان و دو چمدان؛ یک کامیون کامل. سوغات‌هایی از پوشک بچه و مکمل غذایی گرفته تا وسایل آشپزخانه.

شعار سال: فیلمی از هیات ایرانی در نیویورک منتشر شد که در آن یک کامیونت در حال بارگیری وسایل آنهاست.

دیروز فیلمی از هیات ایرانی در نیویورک منتشر شد که در آن یک کامیونت در حال بارگیری وسایل آن‌هاست. هیات همراه رئیس جمهوری در سفر نیویورک داشتند سوغات‌های آمریکایی خود را برای ارسال به فرودگاه آماده می‌کردند. آن هم نه یک چمدان و دو چمدان؛ یک کامیون کامل. سوغات‌هایی از پوشک بچه و مکمل غذایی گرفته تا وسایل آشپزخانه.

«جهان صنعت» در این باره نوشت: طبق این تصاویر، کارکنان هتل «ملنیوم هیلتون» نیویورک کارتن‌های اجناس که کاملا بسته‌بندی شده و آماده سفر هستند را به وسیله چرخ‌های حمل‌و‌نقل بار هتل، به کنار کامیونت می‌آوردند و یک نفر هم مشغول جادهی آن‌ها در قسمت بار کامیونت بود.

طبق این تصاویر پس از چندین دقیقه که وسایل را در کامیونت جا دادند، قسمت بار کامیونت به صورت کامل پر شد. یکی از کارتن‌ها برند GNC بود که یکی از برند‌های مولتی‌ویتامین و مکمل غذایی. برندی که روی یکی دیگر از کارتن‌ها، دیده می‌شود ACUVUE MAX است که مربوط به لنز‌های روزانه مراقبت از چشم است و برای کسانی که در طول روز زمانی طولانی به مانیتور‌ها و صفحات گوشی نگاه می‌کنند، مفید است و از آسیب به چشم جلوگیری می‌کند.

قبلا در ماجرای سیسمونی گیت خیلی‌ها گفتند آن موضوع یک اتفاق بود و استثناء. گفتند نباید خطای خانواده را به رئیس مجلس ربط داد. گفتند خود آقای قالیباف هم منتقد ماجرا بوده. هر چه بود بالاخره از آن ماجرا رد شدیم، هر چند روشن بود برای افکار عمومی آن پاسخ‌ها آنقدر‌ها هم قانع کننده نبوده. حالا، اما سر ماجرای سوغات آمریکایی تیم همراه آقای رئیسی قرار است چه توجیهی آورده شود؟

همانطور که یک هیات دیپلماتیک نمی‌تواند مانند حضور در یک مهمانی ساده، در نشست‌ها و مهمانی‌های دیپلماتیک حاضر شود، بقیه رفتارش هم باید حساب شده و دقیق باشد. آن هم هیاتی که بیشترین اصرار را بر شعار‌های ضدیت با غرب و توجه به ظرفیت‌های داخلی دارند. با این سطح از تناقض مردم چطور باید به مجلسی که سیسمونی نوه رئیسش از ترکیه می‌آید و دولتی که هیات همراه رئیسش یک کامیون سوغاتی از آمریکا بار می‌زنند، اعتماد کنند؟ آیا مردم حق ندارند بپرسند از تبعات منفی این مقاومت و توجه به ظرفیت‌ها و تولید داخل سهم خود شما چیست؟


توضیحات عضو تیم همراهان رئیسی درباره خبر یک کامیون سوغاتی از نیویورک.

اما مهدی خانعلی‌زاده از همراهان رئیس جمهور در این سفر با رد این ادعا عنوان کرد: آنقدر برنامه رئیس جمهور فشرده بود که فرصتی برای خرید و گشت‌و‌گذار وجود نداشت.

 وی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از این وسایل، همان اجناسی است که تیم تشریفات از ایران آورده بود. برخی دیگر هدایایی بود که در حاشیه دیدار‌ها به مقامات کشورمان هدیه می‌دادند. همچنین چیزی در حدود یک سوم وسایل مربوط به آقای تخت‌روانچی بوده که به ایران برگرداندیم.

خانعلی‌زاده درباره ادعای واردات پوشک در این سفر گفت: وسایل و تجهیزات را در کارتن‌هایی خالی پوشک و پودر بدن‌سازی گنجانده شده بود که همین موضوع باعث به وجود آمدن این شایعه شده بود.

وی افزود: با توجه به اینکه رسانه سعودی دو دوربین مقابل هتل گذاشته بود، اگر فردی برای خرید سوغاتی از هتل خارج می‌شد، باید حداقل یک فریم عکس بیرون می‌آمد.

تعداد بازدید : 69
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار:۳ مهر ۱۴۰۱، کدخبر: ۵۷۵۴۰۲، www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین