پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۶۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
منابع خبری روز دوشنبه گزارش دادند دولت کانادا قصد دارد ده‌ها فرد و نهاد ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی را در فهرست تحریم‌ها قرار دهد.هرچند لیست دقیق این تحریم های ادعایی مشخص نیست، اما بنا بر اطلاعات دریافتی ورود به بحث تشدید تحریم، با احتمال بالا روبرو است. دفتر کنارل دارایی های خارجی آمریکا نیز، در هفته گذشته هفت نفر از مقامات ارشد سازمان های امنیتی و انتظامی نظیر وزیر اطلاعات و پلیس امنیت اخلاقی را مورد تحریم قرار داده است. بر اساس اخبار دریافتی ،کانادا 25 شخص و 9 نهاد ایرانی را مورد تحریم قرار خواهد داد. بعد از انتشار اسامی افراد تحریمی، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین بیان داشت که،ظاهرا اوتاوا عقیده دارد که تحریم‌ها به نفع حقوق بشر در ایران و رفاه مردم ایران خواهد بود.

شعار سال: منابع خبری روز دوشنبه گزارش دادند دولت کانادا قصد دارد ده‌ها فرد و نهاد ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی را در فهرست تحریم‌ها قرار دهد.بر این اساس، دولت کانادا روز به زودی تحریم‌هایی را علیه ۲۵ شخص و ۹ نهاد ایرانی اعمال خواهد کرد.اسماعیل قاآنی، اسماعیل خطیب، سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی ( ستاد امر به معروف)، محمد سلامی، محمد رستمی چشمه گچی(پلیس امنیت تهران) و محمدحسین باقری( سرلشکر باقری) از جمله افراد تحریم شده هستند.همچنین کانادا تحریم‌هایی را علیه زندان اوین، وزارت اطلاعات و پلیس اخلاقی ایران اعمال کرده است.

مطابق با این تحریم‌ها، اموال تمامی اشخاص و نهاد‌های تحریم شده در کانادا به طور کامل بلوکه می‌شود و شرکت‌ها و دیگر اشخاص کانادایی از مبادله با آن‌ها ممنوع خواهند شد. اشخاصی که تحت تحریم قرار گرفته‌اند نیز مجاز به ورود به کانادا نخواهند بود.

«جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا در اظهاراتی مداخله‌جویانه در امور داخلی کشوری ثالث، گفت: «خطاب به زنان ایرانی که در حال اعتراض هستید و کسانی که از شما پشتیبانی می‌کنند می‌گویم که ما در کنار شما هستیم» .«ما با صدا‌های خودمان- صدا‌های همه کانادایی‌ها- و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان همراه شده و از دولت ایران می‌خواهیم به صدای مردم خودش گوش بدهد، سرکوب آزادی‌ها و حقوق آن‌ها را خاتمه داده و به زنان و مردم ایران اجازه بدهد زندگی‌شان را بکنند و به صورت مسالمت‌آمیز نظراتشان را بیان کنند.» ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا در توییتی آن چه آن را تخطی‌های مداوم و بزرگ ایران از قوانین بین‌المللی می‌خواند ، کاملا شناخته شده و مستند دانسته و نوشتهاست: ما در پاسخ به نقض حقوق بشر، تحریم‌های جدیدی را اعمال کرده‌ایم.

لازم به توضیح است که ، هرچند نخست‌وزیر کانادا در این سخنرانی بیان نداشته است که به صورت دقیق چه افراد یا نهاد‌هایی در فهرست تحریم قرار خواهند گرفت و همچنین سخنگوی وزارت خارجه کانادا هم به درخواست سی‌بی‌سی برای اظهارنظر درباره این موضوع پاسخ نداده ، اما منابع غیر رسمی مطلع، لیست 25 شخص حقیقی و 9 نهاد ایرانی را منتشر کرده اند. چهار روز پیش از این هم وزارت خزانه‌داری آمریکا پلیس امنیت اخلاقی ایران را به «خشونت علیه زنان» متهم کرده و آن را در فهرست تحریم‌ها قرار داده بود. آمریکا در آن بیانیه، بدون اشاره به هیچ مستنداتی پلیس امنیت اخلاقی را بابت مرگ خانم «مهسا امینی» مسئول دانسته است.

تحریم پلیس امنیت اخلاقی ایران توسط کانادا

وزارت خزانه‌داری آمریکا علاوه بر این، هفت نفر از مقام‌های ارشد سازمان‌های انتظامی و امنیتی ایران(شامل پلیس امنیت اخلاق، وزارت اطلاعات و امنیت، نیروی زمینی ارتش، نیروی مقاومت بسیج و نیروی انتظامی ایران)را نیز در فهرست سیاه مربوط به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه قرار داده بود.

موضع گیری واکنش دیپلمات روس به تحریم‌های کانادا علیه ایران :

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به تحریم‌هایی که دولت کانادا علیه ایران اعمال کرد، در صفحه توییترش نوشت: ظاهرا اوتاوا عقیده دارد که تحریم‌ها به نفع حقوق بشر در ایران و رفاه مردم ایران خواهد بود.


پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد ۲۴، تاریخ انتشار:۵ مهر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۷۰۰۸۷، eghtesaad24.ir . سایر منابع .
اخبار مرتبط
برچسب ها: تحریم های جدید علیه ایران ، تحریم های کانادا علیه ایران ، تحریم های نهادهای ایرانی از سوی کانادا ، تحریم افراد ایرانی از سوی کانادا ، اظهارات جاستین ترودو درباره زنان ایران ، خشونت علیه زنان ، تحریم پلییس امنیت اخلاقی ایران ، مداخله کانادا در امور ایران ، تحریم فرمانده سپاه قدس توسط کانادا ، تحریم 25 فرد حقیقی و 9 نهاد حقوقی توسط کانادا ، مصادره دارایی ها و ممنوعیت معامله و عدم امکان حضور در خاک کانادا ، تحریم وزیر اطلاعات ایران توسط کانادا ، ملانی جولی وزیر خارجه کانادا ، تخطی‌های مداوم و بزرگ ایران از قوانین بین‌المللی ، تحریم ایران توسط کانادا بدلیل نقض حقوق بشر ، تحریم زندان اوین ، تحریم وزارت اطلاعات ، تحریم پلیس اخلاقی ایران ، تحریم سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی ، تحریم هاشمی گلپایگانی ستاد امر به معروف توسط کانادا ، تحریم فرمانده سپاه توسط دولت کانادا ، محمد رستمی چشمه گچی ، سرهنگ محمد رستمی چشمه گچی ، سرهنگ محمد رستمی رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان تهران ، تحریم رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان تهران ، محمدحسین افشردی ، تحریم محمدحسین افشردی ، تحریم محمدحسین باقری ، محمدحسین افشردی معروف به باقری
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین