پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۸۱۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
پایگاه تحلیلی خبری شعار بر اساس پیش بینی‌های مبتنی بر گمانه زنی با برخی از نمایندگان جریان ساز و موثر مجلس یازدهم به این جمع بندی رسیده بود که امکان رای آوردن دکتر زاهدی وفا وجود ندارد. مراتب به برخی از معاونین وزیر مشغول فعالیت در این وزارتخانه نیز منتقل شد. نتایج بدست آمده نشان داد که آرا موفق ۱۳۶ رأی، آرا مخالف ۱۲۵ رای و آرا ممتنع ۹ رای بوده است.هرچند به ظاهر، علل عدم انتخاب وزیر، فقط یک رای بود، اما داستان عمیق تر از این جریانات می باشد. برخی از منابع از سه بحث عدم توانمندی اجرایی ، منشا ثروت ایشان و تابعیت فرزندان زاهدی وفا ،بعنوان سه عامل اصلی موثر بر عدم کسب رای اعتماد صحبت می‌کنند. برخی از منتقدین نیز گلایه‌هایی در خصوص سو استفاده از صحبت‌های رهبری برای تهیج نمایندگان برای کسب رای اعتماد دارند که بشکل محدود در چند روز پیش ، مطرح شده بود.

شعار سال: نمایندگان بعد از بررسی برنامه‌ها و صلاحیت محمد مهدی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،با تصدی وی بر وزارت کار مخالفت کردند.  در جلسه صحن علنی روز سه شنبه ۱۲ مهر مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت و شایستگی محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی، وی موفق به کسب رأی اعتماد نشد.

پیش بینی درست شعار سال درباره عدم توان کسب رای اعتماد توسط زاهدی وفا
در این جلسه در ابتدا حجت‌الاسلام رییسی رییس‌جمهور طی سخنانی به بیان نظرات و دفاع از وزیر پیشنهادی پرداخت. بعد از سخنان رییس‌جمهور، نمایندگان موافق و مخالف وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی به بیان استدلال‌های خود پرداختند.

پیش بینی درست شعار سال درباره عدم توان کسب رای اعتماد توسط زاهدی وفا

مخالفان چه گفتند: 

فتح الله توسلی نماینده مخالف وزیر پیشنهادی بیان داشت که وزیری که می‌خواهد وزیر محرومان جامعه باشد، قطعا نمی‌تواند سرمایه دار باشد. آقای زاهدی وفا بگوید ویلا‌ها و منازل ییلاقی که 3 هزارمیلیارد تومان بهای آن است برای اوست یانه؟ از او پرسیدم، گفتند رقم را بالا گرفته‌اید، فقط هزار میلیارد تومان است و من سرایدارم!
وی با اشاره به اسنادی که از اموال زاهدی وفا به دست آورده است، تاکید کرد، منزل ویلایی دهکده 1800 متر، زمین کرج 4200 متر، باغ دزاشیب 1850 متر، ویلای جنگلی سرودشت 510 متر، آپارتمان گل سنگ نیاوران 72 متر، خانه دزاشیب 550 متر، باغ کرج 12 هزار و 500 متر، باغ نائینی 11 هزار متر، ویلای ساحلی در چلمدن 2 هزار متر، خانه ویلایی نیروی هوایی 400 متر، زمین شهرری 150 متر، آپارتمان 180 متری نیاوران و منازل دیگری که به نام ایشان وجود دارد.
مشخص شد بخش زیادی از اموال متعلق به برادر بیمارش بوده که به نام وی کرده و ١١ سال است که ورثه آن درگیر دادگاه هستند. در کمیسیون اقتصادی اصلا برای زاهدی وفا رای گیر نشد. زاهدی وفا یا انگیزه ندارد یا خود را فراتر از مجلس می‌داند.
تعداد بازدید : 8
 
نوروزی نماینده مخالف وزیر پیشنهادی می‌گوید که زاهدی وفا با روحیه است، اما عزم کار و برنامه ندارد. در کمیسیون عمران گفت من دیوانه ام که امده ام وزارت کار! آقای زاهدی می‌گوید من سرایدار ٢۴ ساختمان خودم هستم، خوب یک شب هم بدهید ما سرایداری کنیم! زاهدی می‌گوید قوام جامعه به مال است؛ این مخالف قانون اساسی است. چه کسی به زاهدی وفا اجازه داده تدریس کند؟ مگر می‌شود کسی بدون امضای آمریکا در این کشور تدریس کند؟ دو فرزند زاهدی وفا در کانادا به دنیا آمده اند؛ این فرزندان می‌توانند مدعی شوند تبعه کانادا هستند.
پیش بینی درست شعار سال درباره عدم توان کسب رای اعتماد توسط زاهدی وفا
 
موافقان چه گفتند :
الیاس نادران نماینده موافق وزیر پیشنهادی بیان داشت که سه کمیسیون مجلس تمام ادعا‌های مطرح شده در مورد زاهدی وفا را بررسی کرده و مساله‌ای پیدا نکرده است. طرح دعوای خانوادگی زاهدی وفا بدون اطلاع، صلاحیت دولت را هم زیر سوال می‌برد. ۱۰ سفر با زاهدی وفا همسفر در اربعین بوده ام. هیچ رفتار او حکایت از سرمایه دار بودن او نمی‌کند. رای ندادن به زاهدی وفا، پیام اختلاف در کشور را به دشمن منتقل می‌کند.
پیش بینی درست شعار سال درباره عدم توان کسب رای اعتماد توسط زاهدی وفا
 
دهقانی نماینده موافق وزیر پیشنهادی بیان داشت که زاهدی وفا از نظر علمی صلاحیت کافی را دارد وی اگر وزیر شد موظف است لیست اموال خود را بدهد. زاهدی وفا در یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا تحصیل کرده است. مگر درس خواندن در دانشگاه‌های معتبر دیگر کشور‌ها جرم است؟ ایشان از نظر تجربه و اجرایی در وزارت اقتصاد کار کرده است. اینکه یک اقتصاددادن در زندگی خود موفق باشد جای سوال دارد؟ ما جلسه بررسی صلاحیت داریم نه جلسه دادگاه!
 
پیش بینی درست شعار سال درباره عدم توان کسب رای اعتماد توسط زاهدی وفا
 
وزیر پیشنهادی چه گفت : 

پس از آن محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی به مدت ۳۰ دقیقه به دفاع از برنامه و کارنامه خود پرداخت و همچنین به برخی ابهامات پیرامون دارایی‌هایی خود و زمان حضور در کانادا و تابعیت خود و فرزندانش پاسخ داد.

وزیر پیشنهادی کار بعد از تشکر بیان داشت که حتما مستحضرید با اشتباه یکی از مدیران در شب گذشته، بنده مجبور شدم استعفای این مدیر را بپذیرم و پذیرفتم که عزل شد و امروز سرپرستش تعیین خواهد شد که ساحت مقدس مجلس حفظ گردد، البته ایشان در استعفای خود از ساحت مقدس مجلس معذرت خواهی کرد که پیام شان را عرض کردم( منظور زاهدی وفا ؛ حسین عامریان فرزند لاله افتخاری نماینده اسبق مجلس بود که سمت مدیرعاملی صندوق بازنشستگی فولاد را عهده دار بوده است. عامریان در حالی که خود، فرزند یکی از نمایندگان اسبق مجلس شورای اسلامی است گفته بود که نمایندگان مجلس با فروش گاو و گوسفند به مجلس راه یافته اند).

پیش بینی درست شعار سال درباره عدم توان کسب رای اعتماد توسط زاهدی وفا

زاهدی وفا در تشریح برنامه‌های خود بیان داشت که، از مهمترین رویکرد‌هایی که ریاست جمهور به آن پرداختند، بحث عدالت است، ما عدالت را در سه حوزه ایجاد حداقل معیشت و کفاف برای خانوار‌ها در حوزه عدالت توزیعی و عدالت شایستگی باید در شالوده برنامه‌های وزارتخانه در بُرش وظایف وزارتخانه دنبال کنیم، نه تنها به عنوان پیوست عدالت مدنظر باشد، بلکه باید ساختار عادلانه‌ای برای نظام تصمیم گیری، توزیع عادلانه امکانات در استان ها، کمک به محرومیت زدایی استان‌ها و توزیع منابع انسانی در استان‌ها استفاده کنیم.

زاهدی وفا تاکید کرد: ما باید برای آحاد ملت ایران و هر سرپرست خانوار حداقل یک شغل داشته باشیم که با این شغل اگر شغل کارگر ساده بدون بهره وری کامل باشد، بتوانیم تغذیه، بهداشت و مسکن را فراهم کنیم و اگر با یک شغل امکان تامین این حداقل معیشت نباشد، حتما در حوزه حمایتی وزارتخانه قرار بگیرد تا از بازتوزیع یارانه‌ها و پرداخت‌های انتقالی یا از طریق کمک‌های حمایتی بتوانیم قشر آسیب پذیر را یاری کنیم.

رای گیری و ختم داستان + حاشیه های شمارش مجدد آرا و شرایط تداوم حضور زاهدی وفا بعنوان سرپرست : 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پس از پایان شمارش آرا،وضعیت آرا به شرح زیر اعلام کرد: آرا موفق ۱۳۶ رأی، آرا مخالف ۱۲۵ رای و آرا ممتنع ۹ رای. این در حالی است که بر اساس آمار اولیه برخی اعضای هیات رئیسه به خبرنگاران اعلام کردند که زاهدی‌وفا حائز اکثریت آرا شده است، ولی بر اساس ابهام در شمارش آرا و شمارش مجدد، وی از حضور در وزارت کار بازماند. امروز در اتفاقی بی‌سابقه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دور اول شمارش زاهدی‌وفا با اختلاف مرزی آرا، رای اعتماد مجلس را به دست آورد که با اعتراض برخی نمایندگان کار به بازشماری آرا کشید.توضیح اینکه ، وزیر در صورتی می تواند رای اعتماد بگیرد که مجموع آرای موافق از مجموع آرای مخالفان، آرای ممتنع و کسانی که رای نداده اند ، بیشتر باشد. بر این قاعده در جلسه رای اعتماد زاهدی وفا، شمارش آرا در معنای تغییر در اعداد رای نبوده و تعداد حاضرین مدنظر بوده است( کسانی می توانند حضور داشته باشند و رای موافق ، مخالف و ممتنع نداده باشند. در این حالت، حضور آنها در معنای رای مخالف محاسبه می شود). 

یکی از حاشیه‌های عجیب این رویداد، عکس نادری، عضو هیات رییسه مجلس در جلسه رای اعتماد به زاهدی‌وفابود. برخی ادعا کردند این تصاویر نشان‌دهنده مخالفت نادری با زاهدی وفا بوده و این که اصطلاحا باید ایشان «بیفتد» و رای نیاورد. اما نادری می‌گوید که، با توجه به اینکه صدا در مجلس زیاد بود، برای پاسخ به سوال نمایندگان درباره نتیجه رای آقای زاهدی وفا مجبور شدم با دست اشاره کنم که آقای زاهدی وفا رای نیاورده و همین اشاره‌های من را عکاسان منتشر کردند؛ عکسی که برخی از آن به عنوان اعلام مخالفتم تعبیر کرده اند.

پیش بینی درست شعار سال درباره عدم توان کسب رای اعتماد توسط زاهدی وفا

موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بیان داشت که باتوجه به این که مدت سرپرستی آقای زاهدی وفا تمام شده است ایشان تا معرفی وزیر جدید سرپرست است، طبق تفسیر شورای نگهبان و آیین نامه ۳ ماه فرصت مجددی وجود ندارند و اگر بخواهند مجددا از ایشان برای مدتی محدود در نقش سرپرست استفاده کنند، باید دوباره از مقام معظم رهبری اذن بگیرند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
برچسب ها: رای اعتماد مجلس به زاهدی وفا ، چرا مجلس به محمدهادی زاهدی وفا رای اعتماد نداد ، عدم رای اعتماد مجلس به زاهدی وفا ، زاهدی وفا وزیر پیشنهادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ، ناکامی محمدهادی زاهدی وفا در کسب رای اعتماد مجلس ، نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی ، نمایندگان مخالف وزیر پیشنهادی تعاون ، عدم تائید صلاحیت محمدهادی زاهدی وفا ، ماجرای بازشماری آرای زاهدی وفا ، اختلاف یک رای برای سقوط وزیر پیشنهادی ، توضیحات زاهدی وفا برای ثروت در اختیار ، توضیحات زاهدی وفا برای دو تابعیتی بودن فرزندانش ، توضیحات زاهدی وفا درباره برنامه پیشنهادی اش ، توضیحات زاهدی وفا برای دارایی های در اختیار ، نمایندگان موافق برای زاهدی وفا چه گفتند ، نمایندگان مخالف برای زاهدی وفا چه گفتند ، برکناری حسین عامریان فرزند لاله افتخاری ، برکناری مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد ، ماجرای باز شماری آرا در جلسه رای اعتماد زاهدی وفا ، شروط تداوم حضور زاهدی وفا در نقش سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ، عکس عجیب نادری در مجلس ، عکس عجیب نادری در جلسه رای اعتماد
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
حاشیه های این رای اعتماد بیشتر از متنش بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
مثلا می خواید بگید اتاق فکر دارید؟ یا می خواید بگید که ارتباط با معاونین وزیر وزارت تعاون کار رفاه اجتماعی وجود داره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
0
0
اینا دیگه کی هستند بخدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
0
اینجا مثلا مجلسه؟ اینا مثلا وزیرن. بیچاره انقلاب اسلامی؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
0
0
این آقا توی دانشکده هم با خودش قهره وای بحال وزارت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین