پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۲۷۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
دیروز چهارم آبان ماه ابراهیم فیاض میهمان برنامه سندچشم انداز در شبکه چهار سیما بود که پس از دقایقی از برنامه اخراج شد. شبکه چهار هیچ توضیحی در مورد حذف این استاد دانشگاه به مخاطبینش ارائه نکرد! این هم از وضعیت صداو سیما؟ ابراهیم فیاض، در مصاحبه با رسانه ها، بشدت گلایه مند از این وضعیت بود.

شعار سال: دیروز چهارم آبان ماه ابراهیم فیاض میهمان برنامه سندچشم انداز در شبکه چهار سیما بود که پس از دقایقی از برنامه اخراج شد. البته در حضور او صدای میکروفون متصل به گوش مجری می‌آید که مشخص نیست از پشت صحنه چه تذکری به او می‌دهند و بعد از کات اولیه به بهانه نظرسنجی، فیاض با سرعت از برنامه حذف می‌شود.
شبکه چهار هیچ توضیحی در مورد حذف این استاد دانشگاه به مخاطبینش ارائه نکرد!

تعداد بازدید : 13
 
گلایه های دکتر ابراهیم فیاض با رسانه ها :
ابراهیم فیاض جامعه‌شناس و استاد دانشگاه ، درباره اتفاق برنامه «سند چشم‌انداز» در شبکه چهار سیما، اظهار می‌ کرد، در ابتدا قرار بود درباره اقتصاد و جامعه و سرمایه اجتماعی و کمی هم درباره مباحث روز بحث شود، بحث علمی هم بود و نه ایدئولوژیک، که یک باره صحبت او را قطع کردند. سپس یک نفر از بیرون آمد و در گوش ایشان گفت میکروفن خراب است؛ بیایید بیرون!
فیاض می گوید که من در ابتدا از مسکن اجتماعی گفتم، از مسکن دانشجویی گفتم و همچنین عنوان کردم که دانشگاه فقط محل آموزش نیست، بلکه یک واحد اجتماعی است، که بعد، این اتفاق افتاد و آن فردی که پشت میکروفن بود (در گوش مجری) به شدت داد و قال می‌کرد.بعد از این اتفاق به اتاق فرمان رفتم و گفتم که شما حق ندارید به یک استاد دانشگاه توهین کنید. استاد دانشگاه ناموس علم و ناموس دانشجویان است. آن کسی که این‌گونه به من می‌کند، به علم و فکر توهین می‌کند.
خدای خود را شاهد می‌گیرم که اکراه داشتم به برنامه بروم اما با توجه به اوضاع جامعه احساس کردم کمی صحبت کنیم تا قصه‌ها از قبل روشن شود اما می‌بینید که این اتفاق افتاد و اینگونه شد.اگر توان دارند بیایند و در آنتن زنده انتقاد و بحث کنند. ما اگر به صدا و سیما می‌رویم نه به خاطر پول است و نه شهرت، به عنوان معلم می‌رویم که روشنگری کنیم. مگر چند استاد دانشگاه حاضرند به صدا و سیما بروند؟ ما شأن خودمان را داریم؛ کسی به ما توهین کند ما مثل خودشان برخود نمی کنیم، کار خودمان را می کنیم، هر قدر هم بخواهند با این روش‌ها ما را خرد کنند
پس از کلی معطلی در هوای سرد در ورودی سازمان صدا و سیما، دست آخر فردی با یک وانت بار ما را تا مقابل ساختمان استودیو برد که در استودیو هم آن اتفاق افتاد، برگشت هم تقریبا به همان شکل بود، آن هم با این شرایط جسمی که من دارم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دیدبان ایران، تاریخ انتشار:۴ آبان ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۲۰۴۷، www.didbaniran.ir/ سایر منابع. 
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین