پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۴۵۴
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
مشخص نیست که مقامات و مدیران ایرانی با تسلط عموما ضعیف بر زبان انگلیسی، چه اصراری دارند که در مجامع بین المللی، انگلیسی صحبت کنند؟ شیوه صحبت کردن امیرسعید ایروانی نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، سوژه شده است. ناگفته نماند که ایشان تنها مقام ایرانی در این خصوص نیستند که اینگونه تپق می زند. اما سوال اینجاست که کشور نظارت عالیه بر مدیران خود حتی برای لهجه و نوع کلمات مورد استفاده ندارد؟ چرا؟آیا وزارت امور خارجه یا نهاد ریاست جمهوری نیاید با صدور بیانیه ای، به این مسئله ورود موثر کنند.

شعار سال : سازمان ملل شش زبان رسمی دارد. اسپانیایی، عربی، روسی، چینی، انگلیسی و فرانسه. قاعده بر این است که دیپلمات‌ها به یکی از این شش زبان مسلط باشند و در ملاقات‌ها یا همایش‌ها یکی از این زبان‌ها را بدانند. کشور‌های دیگر مثل ایران راهکاری که یافته‌اند، این است که به فارسی حرفی می‌زنند و یک همکار عضو هیئت سخنرانی یا سفارتخانه آن را به یکی از این زبان‌های بین‌المللی بر‌می‌گرداند. توصیه به سیاست‌مدارانی که به زبان خارجی مسلط نیستند آقایان فارسی حرف بزنید، بخدا هیچ چیز از شما کم نمی شود. اما وقتی انگلیسیی را بشکل بد و پر تپق حرف می زنید، کشور و خودتان را سوژه می کنید. 

ویدئوی انگلیسی صحبت کردن امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده است.

سوژه شدن انگلیسی صحبت کردن امیرسعید ایروانی در سازمان ملل

تعداد بازدید : 427
 
این معضل و مشکل تنها مربوط به ایشان نشده و کررا د رحال رخ دادن بوده و بنظر می رسد که نیازمند صدور تذکر توسط دستگاه دیپلماسی کشور باشد. 

انتشار فیلم سخنرانی علی سلاجقه، رئیس جدید سازمان محیط زیست، به زبان انگلیسی در نشست جهانی آب‌وهوایی سازمان ملل واکنش‌برانگیز بوده است.

تعداد بازدید : 304
 
اشتباهات لفظی فاحش امیر عبدالهیان در نشست بغداد توسط برخی فعالان رسانه‌ای عرب زبان استخراج شد، با بررسی این ویدئو بیش از ۴۰ اشتباه دستوری و ۱۰۰ اشتباه لفظی در سخنرانی وزیر امور خارجه وجود داشت.
تعداد بازدید : 291
 
رضا خواه علی رغم ادعای تحصیل در آمریکا قادر به تلفظ صحیح کلمات انگلیسی در یک وبینار نیست؟ این در حالی است که این نماینده انقلابی کارشناسی ارشد، دکتری و فوق دکتری از دانشگاه کلرادو گرفته (یعنی دستکم ۸سال آمریکا بوده)، وی دستیار پژوهشی در شرکت نیومانت، کلرادو و دستیار پژوهشی در دانشگاه ایبانز، سانتیاگو را در کارنامه دارد.
 
تعداد بازدید : 232
 
علی خضریان، نماینده تهران، کلمه اِنی ور (Anywhere) را آنی ور و اِنی تایم (Anytime) را آنی تایم تلفظ می‌کند! گفتنی است تلفظ دو کلمه اِنی ور (Anywhere) و اِنی تایم (Anytime) توسط نماینده تهران، سوژه کاربران در فضای مجازی شد.
تعداد بازدید : 210
 
انگلیسی صحبت کردن غلامعلی خوشرو(۲۸ بهمن ۱۳۹۳ – ۲۵ آبان ۱۳۹۷) نماینده ایران در سازمان ملل در خصوص تظاهرات دی ماه ۹۶ و ده ها اشتباه در تلفظ. 
تعداد بازدید : 218
 

در سال ۱۳۹۴ حضور «صادق خرازی» در نشست سیاست خارجی برلین و نحوه سخن گفتن او در اثنای این نشست موجب تعجب ناظران شد. در روز آخر این نشست که میزگردی با حضور صادق خرازی، سفیر سابق ایران در فرانسه، ایمن صفدی، معاون سابق نخست‌وزیر اردن، ژان ماری گنو، دیپلمات سابق فرانسوی و فیلیپ گوردون، هماهنگ‌کننده سابق کاخ سفید در امور خاورمیانه با موضوع بحران‌های خاورمیانه و بالاخص بحران سوریه برگزار شد، «صادق خرازی» که تنها طرف ایرانی شرکت کننده در این نشست بود، با سطح بسیار پایین از زبان انگلیسی به پاسخ به سوالات می‌پردازد.

تعداد بازدید : 227
 
اما متاسفانه این داستان ادامه دارد و وزارت امور خارجه و نهاد ریاست جمهوری هم بی تفاوت در این خصوص هستند. 

ویدیویی منتشر شده از انگلیسی صحبت کردن عمو مسعود که در مسیر قله دماوند تور لیدری می کند و قاطر اجاره می دهد و امورات کوهنوردان خارجی را یک تنه، عهده دار است. قصد تمسخر وجود ندارد، اما نمی توان خجالت نکشید.

تعداد بازدید : 230
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
برچسب ها: سوژه شدن صحبت کردن امیرسعید ایروانی به انگلیسی ، بیا پائین سرمون درد گرفت ، انگلیسی صحبت کردن مقامات ایرانی در سازمان ملل ، انگلیسی صحبت کردن سیاسیون ایرانی در خارج از کشور ، انگلیسی صحبت کردن مدیران ارشد ایرانی ، شایسته سالاری ام آرزوست ، تپق زدن های مقامات ایرانی در روند صحبت کردن به زبان انگلیسی ، انگلیسی صحبت کردن امیرسعید ایروانی ، زبان های رسمی ششگانه در سازمان ملل ، صحبت دیپلمات ها به یکی از زبان ها یا ترجمه توسط یک کارشناس خبره ، تپق زدن امیرسعید ایروانی ، تپق زدن علی سلاجقه ، تپق زدن در نشست کنفرانس آب و هوایی ، انگلیسی صحبت کردن عمو مسعود ، عمو مسعود تور لیدر دماوند ، عمو مسعود راهنمای تور دماوند ، انگلیسی صحبت کردن غلامعلی خوشرو نماینده ایران در سازمان ملل ، توپق زدن غلامعلی خوشرو نماینده ایران در سازمان ملل ، توپق زدن وزیر امور خارجه ، عربی صحبت کردن امیرعبداللهیان ، توپق زدن امیرعبداللهیان ، توپق زدن علی خضریان ، انی ور یا آنی ور ، انی تایم یا آنی تایم ، انگلیسی صحبت کردن علی خضریان ، توپق زدن صادق خرازی برای انگلیسی صحبت کردن ، انگلیسی صحبت کردن صادق خرازی ، صادق خرازی سفیر ایران در فرانسه ، انگلیسی صحبت کردن نمایندگان مجلس ، انگلیسی صحبت کردن مجتبی رضا خواه ، تپق زدن های مجتبی رضا خواه ، انگلیسی بلد نیستید صحبت کتید فارسی حرف بزنید ، یوگی و دوستان
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
0
1
خیلی خیلی باحال بود بخدا . دمتون گرم داداچی ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
0
1
جالب انگیزناک بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
0
0
شما چه حوصله ای دارید؟ رفتید دونه دونه بیرون کشیدید؟ که چی؟ اینا همشون توی انگلیسیس حف زدن مشکل دارن. می رفتید خوب هاش رو حداقل معرفی می کردید
پاسخ ها
ضربه محلک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
شما بشین ..... بخور سگ نا......
مدیر پایگاه سلام الفبای شناخت انسان ها، بحث ادب است. حتی در تقابل با نظر مخالف هم باید به این مهم توجه داشت. ادبیات مورد استفاده شما متاسفانه بسیار شنیع و خارج از چارچوب بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
0
0
منظورتون از یوگی و دوستان چیه
مدیر پایگاه

سلام و عرض ادب


جمع مدیران همدلی که می خواهند کاری را انجام دهند و عده ای در بین آنها هستند که از نظر مهارت هایی خاص کم دارند. به آنها کمک می شود تا خود را توانمندتر کنند. اما اینجا این طور نیست. 

پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
اگر اینجا ، این طور نیست، چرا نوشتید یوگی و دوستان ؟
مدیر پایگاه

گیر دادی ها

ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
منم یوگی و دوستان رو نفهمیدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
0
0
خیلی حال کردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
0
1
واقعا وزارت امور خارجه یک دستور العمل نظارتی ندارد؟ واقعا نهاد ریاست جمهوری هیچگونه نظارتی ندارد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
0
1
وقتی انتصاب و ارتقا وابسته به ارتباطات فرده، شاخص و نظارت و شایستگی کیلو چند ، پدر جان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
0
0
مشکل کشورها عدم نظارت بر مدیران سطوح بالاست. ولشون می کنند به امان خدا. من هم باشم، سوتی می دم در این شرایط بی نظارتی
کمال
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
0
0
واقعا شرم آور است پس اینها در دانشگاه‌ها چی خوندن وای بر من
یک معلم زیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
0
0
چقدر خندیدم
نه به شیوه تلقظ شون، بلکه به اصرار داشتن به انگلیسی صحبت کردن شون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین