پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
با توجه به اینکه امروزه حجم تکالیف، فعالیت‌ها و برنامه‌های دانش آموزان در طول سال تحصیلی افزاش پیدا کرده، مطمئنا به برنامه ریزی‌های دقیق تری نیاز دارند تا بتوانند با تسلط کافی به امور آموزشی و روزمره خودشان رسیدگی کنند. خوشبختانه با پیشرفت فناوری و ایجاد برنامه‌های کاربردی در گوشی‌های هوشمند و تبلت، زندگی دانش آموزان دبیرستانی در زمینه برنامه‌ریزی، پروژه‌های گروهی، امنیت و حتی جستجوی شغلی دچار تغییر و تحول شده است.از این رو در این گزارش ۱۰ اپلیکیشن مناسب دانش آموزان که آن‌ها را در مسیر تحصیل و فعالیت‌های روزانه کمک می‌کند معرفی کنیم.

شعار سال: با توجه به اینکه امروزه حجم تکالیف، فعالیت‌ها و برنامه‌های دانش آموزان در طول سال تحصیلی افزاش پیدا کرده، مطمئنا به برنامه ریزی‌های دقیق تری نیاز دارند تا بتوانند با تسلط کافی به امور آموزشی و روزمره خودشان رسیدگی کنند. خوشبختانه با پیشرفت فناوری و ایجاد برنامه‌های کاربردی در گوشی‌های هوشمند و تبلت، زندگی دانش آموزان دبیرستانی در زمینه برنامه‌ریزی، پروژه‌های گروهی، امنیت و حتی جستجوی شغلی دچار تغییر و تحول شده است.

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی برای دانش آموزان
از این رو در این گزارش ۱۰ اپلیکیشن مناسب دانش آموزان که آن‌ها را در مسیر تحصیل و فعالیت‌های روزانه کمک می‌کند معرفی کنیم.

OneNote-۱: بهترین نرم افزار یادداشت برداری برای دانش آموزان

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی برای دانش آموزان
از ابزار‌های خانواده مایکروسافت آفیس است که بر روی تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر کار می‌کند. این برنامه برای نوشتن یادداشت‌ها از هر دو صفحه کلید فیزیکی و صفحه کلید لمسی پشتیبانی می‌کند و همچنین با Surface Pen در دستگاه‌های سازگار با ویندوز ۱۰ کار می‌کند. این برنامه مجهز به دیکته نوشتن هم می‌باشد و هر چیزی که به میکروفن دستگاه گفته می‌شود را به متن نوشته شده تبدیل می‌کند.

OneNote می‌تواند برای بسیاری از وظایف سازمانی از جمله یادداشت برداری و ایجاد لیست‌های اساسی مورد استفاده قرار بگیرد، این برنامه دارای دفترچه‌های بخش‌بندی شده‌است و در هر بخش هم چند صفحه در نظر گرفته شده است. ساده‌ترین قابلیت وان نوت این است که دیگر مجبور نیستید همه چیز را سطر به سطر و کنار هم بنویسید، بلکه می‌توانید هر جای صفحه که خواستید کلیک کنید.

Microsoft To-Do-۲: بهترین برنامه نویس برای دانش آموزان

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی برای دانش آموزان
برنامه Microsoft To-Do یک برنامه رایگان است که توسط مایکروسافت ساخته شده است. این برنامه مدیریت وظایف و برنامه‌ها را از طریق یک رابط کاربری ساده انجام می‌دهد که کار را برای ایجاد وظایف جدید آسان می‌کند و آن‌ها را به صورت کامل انجام می‌دهد. وظایف تعریف‌شده در این برنامه به‌صورت خودکار در فضای ابری ذخیره می‌شوند و در گوشی‌های اندرویدی، آیفون، آیپد، وب و حتی ویندوز ۱۰ قابل دسترسی خواهند بود.

وظایف را می‌توان در لیست‌هایی سازماندهی کرد و آن‌ها را با انواع تم‌ها تزئین کرد. به این ترتیب میتوان آن‌ها را متمایز کرد و اقلام را با کشیدن یک انگشت ویرایش کرد

Microsoft Calculator-۳ بهترین نرم افزار محاسبات ریاضی برای دانش آموزان

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی برای دانش آموزان
به جرات می‌توان گفت که کمپانی مایکروسافت در طراحی و برنامه نویسی ماشین حساب ویندوز ۱۰ فوق العاده عمل کرده و یک دستیار محاسبه گر تقریبا همه فن حریف را به میدان فرستاده است. ماشین حسابی که علاوه بر عملیات محاسباتی معمول، محاسباتی دیگر همانند تبدیل مبنا‌های عددی به یکدیگر، تعیین فاصله بین دو زمان و تاریخ و تبدیل مقدار‌های فیزیکی و شیمیایی را در خود دارد تا نیاز کاربر را حدودا ۷۰ درصدی تامین کند.

XpenseTracker-۴: بهترین برنامه ردیابی هزینه‌های دانش‌آموزان

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی برای دانش آموزان
آیا همیشه می‌خواستید بدانید که فرزند شما همانطور که می‌گوید برای خرید لوازم مدرسه هزینه می‌کند؟ XpenseTracker یکی از برنامه‌هایی است که شما را در رسیدن به این خواسته کمک می‌کند. این برنامه برای آیفون و آی پد طراحی شده است و می‌تواند پیگیری خرید را انجام دهد.

کاربران می‌توانند در طول روز مبالغ مختلفی را خرج کرده و نیاز‌های خود را برطرف کنند. در آخر می‌توانند با استفاده از دوربین داخلی گوشی هوشمند خود یک عکس از رسید خود بگیرند و آن را به والدین یا سرپرست خود نشان دهند. خرید‌ها را می‌توانید بر اساس نام، نوع یا تاریخ طبقه بندی کنید و همه چیز را به صورت دیجیتالی صادر یا چاپ کنید. کار کردن با این برنامه بسیار آسان است و می‌توانید مدیریت کامل و حرفه‌ای بر روی تمام هزینه‌های زندگی داشته باشید.

Electro Dude-۵: بهترین نرم افزار محاسبات و یادگیری فیزیک و شیمی

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی برای دانش آموزان
اگر به دنبال یک نرم افزار برای محاسبه مقدار قطعات الکترونیکی مثل مقاومت، خازن، دیود، ترانزیستور و … هستید، من این نرم افزار را به شما معرفی می‌کنم که علاوه بر این کار، امکاناتی نظیر توضیح و بررسی سوکت‌ها و کابل‌های تعبیه شده در لوازم الکترونیکی را دارد.

Amazon’s Kindle-۶: بهترین برنامه خواندن برای دانش آموزان

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی برای دانش آموزان
برنامه Amazon’s Kindle بر تلفن همراه و تبلت، یک راه فوق العاده برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی است.

کاربران عزیز می‌توانند با این برنامه به هزاران مجله و کتاب موجود در Kindle Store دسترسی داشته باشند، بسیاری از کتاب‌های آموزشی در قالب کتاب الکترونیکی Kindle در دسترس هستند و بسیاری از کلاسیک‌های ادبی کاملا رایگان هستند.

Asparion Periodic Table-۷: بهترین نرم افزار یادگیری جدول تناوبی

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی برای دانش آموزان

یکی از مهم‌ترین ابزار مورد نیاز یک شیمیدان یا فیزیکدان دانستن جدول تناوبی هست که لازم است تقریبا تمام عناصر موجود در این جدول را حفظ باشد تا بتواند از آن‌ها در زمینه کاری خود استفاده کند. نرم افزاری را برای شما در نظر گرفته ام که می‌تواند شما را در یادگیری و حفظ کردن هر چه بهتر این جدول کمک کند و یک بانک اطلاعاتی وسیع در اختیار شما قرار دهد.

LinkedIn-۸: بهترین برنامه برای الهام گیری و آماده سازی پس از مدرسه

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی برای دانش آموزان
اغلب یک شبکه اجتماعی است که توسط دانش آموزان دبیرستانی نادیده گرفته می‌شود. اکثر مردم از LinkedIn به عنوان یک شبکه اجتماعی برای بزرگسالان یاد می‌کنند، اما از سال ۲۰۱۳، این شرکت از دانش آموزان ۱۴ ساله هم استقبال می‌کند. شبکه اجتماعی “LinkedIn” بدین گونه است که کاربران را تشویق می‌کند تا یک پروفایل کاملا حرفه‌ای بسازند و از این پروفایل به عنوان یک رزومه کاری استفاده نمایند. این برنامه با در نظر گرفتن نیاز‌های کاربران از نو طراحی شده است تا استفاده از آن آسانتر و راحتتر باشد. در واقع این برنامه تنها یک شبکه اجتماعی نیست بلکه پروفایل شما می‌تواند به راحتی معرف شما باشد و رزومه شما را در اختیار شرکت‌ها و افراد حرفه‌ای قرار دهد.

Dropbox-۹: بهترین برنامه برای پروژه‌های گروهی و پشتیبان‌گیری از Homework

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی برای دانش آموزان
Dropbox سرویسی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا یک پوشه را بر روی رایانه خود انتخاب کنند و همه محتوای آن را به طور خودکار در سیستم ابر ذخیره کنند. این پوشه با سایر حساب‌ها، رایانه‌ها، تبلت‌ها یا گوشی‌های هوشمند همگام سازی می‌شود.

این روش زمانی عالی است که یک کامپیوتر خراب می‌شود یا می‌شکند. در این مواقع تنها کاری که کاربر باید انجام بدهد این است که Dropbox را در کامپیوتر جدید خود نصب کند و وارد سیستم شود. سپس تمام فایل‌های او بازیابی می‌شوند. مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت دراپ باکس این است که با ویرایش یک فایل و یا حذف آن بلافاصله فایل شما در دستگاه‌های دیگر بروزرسانی می‌شود و اگر فایل جدیدی اضافه کنید سریعا در دستگاه‌های دیگر کپی می‌گردد، البته دقت کنید که دستگاه‌های دیگر نیز باید به اینترنت وصل باشند. در این برنامه یک گزینه برای بازگرداندن فایل‌هایی وجود دارد که به طور تصادفی حذف شده‌اند.

عضویت Dropbox نیز همراه با Dropbox Paper، یک ابزار همکاری رایگان است که شبیه به Google Docs یا Microsoft Office عمل می‌کند و برای پروژه‌های گروهی ایده‌آل است.

Khan Academy-۱۰:بهترین برنامه آموزشی برای دانش‌آموزان

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی برای دانش آموزان
این برنامه به دلیل دسترسی به صد‌ها مقاله مختلف یک منبع فوق العاده برای دانش آموزان در تمام سنین است. با نصب این برنامه بر روی دستگاه‌تان به بیش از ۱۰ هزار فیلم و توضیحات آموزشی دسترسی خواهید داشت و می‌توانید علم خود را در زمینه‌های مختلف به روز نگه دارید.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرنامه دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۱، کدخبر: ۴۴۹۰۹۵، iusnews.ir
اخبار مرتبط
برچسب ها: معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی برای دانش آموزان ، Dropbox ، برنامهLinkedIn برای دانش آموزان ، برنامه Asparion Periodic Table برای دانش آموزان ، بهترین نرم افزار یادگیری جدول تناوبی ، برنامهAmazons Kindle برای دانش آموزان ، بهترین برنامه خواندن برای دانش آموزان ، Electro Dudeبهترین نرم افزار محاسبات و یادگیری فیزیک و شیمی ، XpenseTrackerبهترین برنامه ردیابی هزینه‌های دانش‌آموزان ، Microsoft Calculatorبهترین نرم افزار محاسبات ریاضی برای دانش آموزان ، Microsoft To Doبهترین برنامه نویس برای دانش آموزان ، OneNoteبهترین نرم افزار یادداشت برداری برای دانش آموزان ، ۱۰ اپلیکیشن مناسب دانش آموزان ، بهترین نرم افزار یادداشت برداری برای دانش آموزان ، بهترین برنامه نویس برای دانش آموزان ، بهترین نرم افزار محاسبات ریاضی برای دانش آموزان ، بهترین برنامه ردیابی هزینه‌های دانش‌آموزان ، بهترین نرم افزار محاسبات و یادگیری فیزیک و شیمی ، بهترین برنامه برای الهام گیری و آماده سازی پس از مدرسه ، بهترین برنامه برای پروژه‌های گروهی و پشتیبان‌گیری از Homework ، بهترین برنامه آموزشی برای دانش‌آموزان
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین