پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۸۴۴۷۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
طبق اطلاعیه بانک مرکزی، متقاضیان می توانند از روز شنبه چهاردهم آبان 1401،از طریق سامانه برخط بازار متشکل معاملات ارز ، اقدام به خرید ارز از صرافی­‌ها کنند. متقاضیان می‌توانند با ورود به سامانه my.ice.ir ارز مورد نیاز خود را از صرافی‌های مجاز و به صورت آنلاین خریداری کنند. برای متقاضاین حقیقی دریافت ارزف شرایطی از طرف بانک مرکزی اعلام شده که در ادامه آورده می شود. لیست شعب 31 گانه ضمیمه توضیحات روابط عمومی بانک مرکزی است.

شعار سال : بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرد که برای تسهیل فروش ارز به مردم( افراد حقیقی و نه حقوقی و شرکت ها) و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان در صف ارزی در جلوی صرافی ها ، از روز ۱۴ آبان ماه صرافی‌های عضو بازار متشکل معاملات ارزی، می‌بایست متقاضیانی را که از طریق سامانه برخط بازار غیر متشکل معاملات ارزی به نشانی my.ice.ir معرفی شده‌اند در اولویت فروش ارز قرار داده و متعهد به ارائه خدمت در زمان مقرر باشند.

شیوه خرید ارز بشکل اینترنتی و غیر حضوری

متقاضی خرید ارز پس از ورود به سامانه از طریق ثبت کدملی و شماره موبایل، می ­تواند اطلاعات هویتی و درخواست خرید ارز خود را ثبت کند.

شیوه خرید ارز بشکل اینترنتی و غیر حضوری

در ادامه متقاضی با انتخاب نوع ارز، باید اقدام به انتخاب استان و شهر مورد نظر جهت دریافت ارز کند؛ سامانه برخط نزدیک­ترین صرافی‌های فعال و با ظرفیت خالی را به ایشان معرفی خواهد کرد.

پس از انتخاب یک صرافی توسط متقاضی، اطلاعات درخواست برای صرافی منتخب ارسال می­ شود. در صورت تأیید صرافی، پیامکی حاوی اطلاعات صرافی و تاریخ و ساعت مراجعه برای متقاضی ارسال می‌شود؛ این پیامک حداکثر تا ۳۰ دقیقه پس از ثبت درخواست برای تقاضا‌های ثبت شده در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۶ ارسال خواهد شد و در صورتی که خارج از بازه زمانی مذکور تقاضایی ثبت شده باشد، متقاضی باید در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۰ و ۳۰ دقیقه روز بعد منتظر دریافت این پیامک باشد.

متقاضی پس از دریافت اطلاعات صرافی و تاریخ و ساعت مراجعه، باید شخصاً با همراه داشتن کارت ملی و دو کارت بانکی به نام شخص، در زمان تعیین شده به صرافی مراجعه و ارز مورد نیاز را خریداری کند؛ با توجه به محدودیت سقف خرید، مجموع موجودی دو کارت برابر ارزش ریالی ارز مورد تقاضا باشد.عدم مراجعه متقاضی در بازه زمانی تعیین شده، به منزله انصراف از تقاضای خرید ارز خواهد بود.

با توجه به اینکه سرفصل ارز توافقی تمامی مصارف را پوشش می‌دهد، متقاضیان ارز مسافری نمی‌توانند از این سامانه و در سرفصل ارز توافقی مراجعه کنند.

روابط عمومی بانک مرکزی در این خصوص اعلام کرد که این بانک در راستای تسهیل در تأمین تقاضای ارز به‌صورت اسکناس در سرفصل مصارف خدماتی سایر (سرفصل ۲۴)، ترتیبات تأمین و پرداخت ارز به متقاضیان سرفصل مذکور را به‌شرح زیر جهت اجرا به بانک‌های ملی، تجارت‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، ملت‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ و صادرات ابلاغ کرد:

۱ ـ فروش ارز (اسکناس) به متقاضیان، حداکثر به‌مبلغ ۲۰۰۰ یورو یا معادل آن به دلار و به‌نرخ اعلامی توسط اداره صادرات این بانک خواهد بود.

۲ ـ فروش ارز به‌صورت اسکناس در سرفصل خدماتی سایر صرفاً به اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال امکان‌پذیر است.

۳ ـ تأمین ارز از محل منابع داخلی آن بانک، بازار متشکل معاملات ارزی و اسکناس خریداری‌شده بابت ارز حاصل از صادرات مجاز است.

تبصره: درصورت نیاز، تأمین ارز مربوطه توسط این بانک نیز انجام خواهد شد، در این ارتباط مقتضی است هماهنگی لازم را با اداره صادرات این بانک به‌عمل آورند.

۴ ـ فروش ارز از تاریخ ۱۵‏‏/۰۸‏‏/۱۴۰۱ تا اطلاع ثانوی با ارائه کارت ملی متقاضی امکان‌پذیر می‌باشد، همچنین شناسایی مشتری باید حسب ضوابط ابلاغی این بانک صورت پذیرد و علاوه بر ضوابط مذکور، فروش ارز صرفاً از طریق پرداخت معادل ریالی با کارت بانکی به نام متقاضی و استعلام شماره تلفن همراه به نام متقاضی از سامانه شاهکار امکان‌پذیر است.

۵ ـ حسب فراهم بودن دسترسی آن بانک به "سامانه نظارت ارز (سنا) " جهت ثبت تراکنش‌های مربوط به فروش ارز سرفصل سایر در شعب منتخب، در صورت بروز هرگونه سؤال در ارتباط با نحوه اتصال به سامانه مذکور، مقتضی است هماهنگی‌های لازم را با اداره مهندسی نرم‌افزار این بانک به‌عمل آورند.

۶ ـ آن بانک مکلف است قبل از فروش ارز، نسبت به ثبت مشخصات متقاضی (شماره ملی) در "سامانه نظارت ارز (سنا) " تحت عنوان «سرفصل خدماتی‏ ـ سایر» (کد سرفصل ۲۴) اقدام نموده و پس از اخذ تأییدیه از سامانه سنا، نسبت به فروش ارز به متقاضی اقدام نماید.

بانک مرکزی، در پایان این بخشنامه ضمن تأکید بر ابلاغ مراتب به شعب منتخب و واحد‌های ارزی بانک‌های ملی، تجارت‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، ملت‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ و صادرات بر حسن اجرای آن تأکید کرده است.

شیوه خرید ارز بشکل اینترنتی و غیر حضوری + شرایط متقاضیان حقیقی دریافت ارز و لیست شعب

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون 

اخبار مرتبط
برچسب ها: خرید ارز بشکل اینترنتی ، خرید دلار بشکل اینترنتی ، خرید دلار از سامانه متشکل ارزی بانک مرکزی ، خرید غیر حضوری دلار ، صرافی‌های عضو بازار متشکل معاملات ارزی ، سامانه برخط بازار غیر متشکل معاملات ارزی ، my.ice.ir ، نشانی سامانه فروش غیر حضوری ارز ، چطور ارز اینترنتی بخریم ، چطور بشکل غیر حضوری ارز بخریم ، هر نفر چند هزار دلار در سال می تواند ارز بخرد ، خرید بر خط ارز ، آموزش خرید ارز بشکل آنلاین ، برای خرید غیر حضوری ارز چکار کنیم ، خرید ارز توسط شرکت ها چگونه است ، چطور ارز مسافرتی غیر حضوری بخریم ، چطور ارز دانشجویی بشکل غیر حضوری بخریم ، چطور ارز برای درمان بخریم ، چطور ارز غیر حضوری بخریم ، چهره زشت صف های ارزی مقابل صرافی ها ، طریقه ثبت نام در سامانه خرید ارز ، طریقه ارجاع متقاضی خرید ارز به صرافی ، لیست شعب ارایه ارز مسافرتی بشکل آنلاین ، شرایط متقاضاین حقیقی دریافت ارز مسافرتی ، شعب بانک ملی ملت تجارت و صادرات برای فروش ارز
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
0
0
یعنی ما الان باید مسافر باشیم تا ارز بگیریم. چقدر می دهند؟ چند روز تا پرواز باید زمان داشته باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
0
0
مگه نگفتید که صرافی ما میدن؟ چرا لیست بانک ها رو ارایه دادید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
0
0
اگربه همین راحتی توانستید بگیرید ما هم می گیریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین