پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۵۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
لطیفی رییس سازمان امور اداری و استخدامی بیان داشت که طبق لایحه‌ای که در حال تنظیم است، ساعت کاری در سراسر کشور از ساعت ۸ تا 16:30 خواهد بود و پنجشنبه و جمعه برای کارکنان تعطیل خواهد گردید. برخی از رسانه ها ، عدد چهار و نیم بعد الظهر را 14:30 منعکس کرده اند که اشتباه به نظر می رسد . چرا که با این روش تعداد ساعات کاری به 143 ساعت ( بدون تعطیلات) تقلیل پیدا می کند. در حالی که در ماه های 31 روزه بدون تعطیلات، ساعات کاری تا 192 ساعت است. این نوع تصمیم گیری یعنی عدول از قانون که نیازمند پاسخگویی است. هرچند در تهران نیز تا ساعت 4 و نیم عملا کارکنان در ادارات حضور ندارند. این پیشنهاد امروز عصر در هیات دولت با 170 ساعت کار در ماه مصوب شد.

شعار سال :  میثم لطیفی رییس سازمان امور اداری و استخدامی بیان داشت که طبق لایحه‌ای که در حال تنظیم است، ساعت کاری در سراسر کشور از ساعت ۸ تا 16:30 خواهد بود و پنجشنبه و جمعه برای کارکنان تعطیل خواهد گردید. برخی از رسانه ها ، عدد چهار و نیم بعد الظهر را 14:30 منعکس کرده اند که اشتباه به نظر می رسد . چرا که با این روش تعداد ساعات کاری به 143 ساعت ( بدون تعطیلات) تقلیل پیدا می کند. در حالی که در ماه های 31 روزه بدون تعطیلات، ساعات کاری تا 192 ساعت است. این نوع تصمیم گیری یعنی عدول از قانون که نیازمند پاسخگویی است. هرچند در تهران نیز تا ساعت 4 و نیم عملا کارکنان در ادارات حضور ندارند. 

تعداد بازدید : 9
 
مصوبه هیات دولت :
در جلسه هیات وزیران که به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد، اعضای دولت با لایحه پیشنهادی سازمان اداری استخدامی کشور مبنی بر اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری درباره «ساعات کار کارکنان دولت» موافقت کردند. به موجب این تصمیم، ساعت کار کارمندان دولت ۴۲/۵ ساعت در هفته است. در قوانین و مقرراتی که از مبنای ۴۴ ساعت کار در هفته و ۱۷۶ ساعت کار در ماه استفاده شده است، از تاریخ ابلاغ این قانون به ترتیب به ۴۲/۵ ساعت کار در هفته و ۱۷۰ ساعت کار در ماه اصلاح می‌شود.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
0
0
کارگر بدبخت باید 192 ساعت کار کنه برای حقوق ماه و کارمند ناز پرورده عموما بیکار ، باید 170 ساعت کار کنه یعنی کارگر سه روز بیشتر کار می کنه. این یعنی عدالت ؟
یاسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
0
0
- فرزند نیاز به پدران و مادرانی دارد که همواره در کنار او باشند و پدران و مادران سرزمین من، برای استحکام خانواده، نه به شعارهای رنگارنگ بلکه به اقدام های عملی و تصمیم های منطقی که حاکی از بلوغ فکری تصمیم گیرندگان و نشان از احترام آنها به کرامت و ارزش های والای انسانی و خانوادگی باشد نیاز دارند. پیشنهاد اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری که طی روزهای اخیر از سوی دولت محترم برای مجلس شورای اسلامی ارسال شده است و بر اساس آن ساعات کاری کارکنان دولت افزایش خواهد یافت، آرامش، سکون مثبت روحی و ثبات اثربخش روانی خانواده های کارمند را به شدت دچار خدشه خواهد کرد.هر کدام از ما فریاد بلند و منطقی و قانونمند اعتراض و مخالفت با مفاد اصلاحی این لایحه هستیم. شما هم برای تکریم انسانیت و قدرشناسی از ارزش والای نظام خانواده و برای جلوگیری از اتفاق سرنوشت ساز ناخوشایند در مسیر تربیت و فرهنگ نسل آینده ی این کشور، با ما همراه باشید.

شما هم جهت مشارکت در کارزار "مخالفت با تغییر ساعت اداری کارکنان به ساعت ۸ تا ۱۶:۳۰" سهیم باشید.
https://www.karzar.net/61847
مدیر پایگاه

سلام و عرض ادب 
بنظر می رسد که برداشتی نادرست از موضوع دارید. هر کارمند در روز باید 8 ساعت کاری فعالیت داشته باشد و در روز پنج شنبه 4 ساعات کاری. همین موضوع در خصوص کارگران نیز صادق است. با این اوصاف،کجای کار اشتباه است که قصد پیوست به کارزار وجود دارد؟ 
اگربی پرده تر هم بخواهیم صحبت کنیم، یک سوم کارکنان فعلی دولت برای اداره نظامات سازمانی و اداری کشور کافی است و دو سوم دیگر ، باید بازخرید یا بازنشت شوند. نیازی هم به دلنگرانی برای تامین هزینه بازخریدی و بازنسیتی آنها نیست، چون در بودجه، هر کارمند سه برابر مبلغ حقوق دریافتی تخصیص بودجه می شود( حقوق و مزایا + اضافه کار و ماموریت + حقوق قانونی مرتبط با موضوع و امکانات مورد استفاده). چنانچه دولت الکترونیک  و پنجره واحد راه اندازی شود، این مشکل به راحتی حل خواهد شد. 
بخش زیادی از کسزی بودجه دولت هم بخاطر حقوق پرداختی به کارکنان است که اثرگذاری های تورمی دارد. 
به احترام شما کامنت را منتشر کردیم، اما تحلیل کارشناسی خودمان را هم خدمت دوستان عرض نمودیم. منتظر دریافت توضیحات تکمیلی هستیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین