پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۶۲۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
انتشار فایل صوتی از صحبت‌های رعنا رحیم پور، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی با مادرش، در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرده است. پس از انتشار این فایل صوتی، رعنا رحیم پور با انتشار یک استوری اینستاگرامی اصالت آن را بشکل غیرمستقیم تأیید کرد. رحیم پور همچنین ادعا کرد که احتمالاً او یا پدر و مادرش تحت شنود قرار گرفته اند و گفت به همه‌ خبرنگاران شبکه‌های فارسی زبان خارج کشور احترام می‌گذارد. انتشار این فایل صوتی با واکنش تلویزیون اینترنشنال روبرو شد و دعوا بین دو رسانه اینترنشنال و بی بی سی فارسی ، بالا گرفت. در این فایل صوتی،رحیم پور به نحو بی‌پرده‌ای از هدف تکه تکه و تجزیه شدن ایران خبر داده و تاکید می‌کند که هدف پشت پرده آشوب طلبی‌ها نه دموکراسی، بلکه تجزیه است! او مشخصاً خبر می‌دهد که در رسانه سعودی ایران اینترنشنال ابلاغ شده که فقط با رهبران احزاب (تجزیه طلب) گفتگو و به آن‌ها تریبون داده شود! حالا پس از انتشار این گفتگو، اینترنشنال که نقشه‌های خود توسط بازوی دیگر اپوزیسیون نقش بر آب می‌بیند، گزارش تندی را علیه رعنا رحیم‌پور و رسانه BBC فارسی منتشر کرده است.

شعار سال: در روزهای اخیر، فایلی صوتی از صحبت‌های رعنا رحیم پور، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در فضای مجازی منتشر شد که سر و صدای زیادی به پا کرده است. رحیم پور در این فایل صوتی می‌گوید: «چیز نگران کننده‌ای که دیروز شنیدم این است که رؤسای ایران اینترنشنال دستور داده اند که در این شبکه فقط با رهبران احزاب در ایران مصاحبه شود… احزاب کُرد، احزاب لر، احزاب عرب… این جای نگرانی دارد. کشور‌های منطقه، ایران دموکراتیک که نمی‌خواهند. اگر در ایران دموکراسی شود و زنان راه بیافتند حقوق شان را بگیرند، اولین جایی که وحشت می‌کند عربستان است. این‌ها که به دنبال آینده‌ی ایران نیستند. الان شروع می‌کنند به زدن به طبل جدایی. این‌ها یک ایران تکه پاره‌ی تضعیف شده می‌خواهند.»

تعداد بازدید : 847

پس از انتشار این فایل صوتی، رعنا رحیم پور با انتشار یک استوری اینستاگرامی و یشکل غیرمستقیم، اصالت آن را تأیید کرد و مدعی شد این صحبت‌ها بخشی از مکالمه‌ خصوصی او با مادرش بوده. رحیم پور همچنین ادعا کرد که احتمالاً او یا پدر و مادرش تحت شنود قرار گرفته اند و گفت به همه‌ی خبرنگاران شبکه‌های فارسی زبان خارج کشور احترام می‌گذارد.

جنگ زرگری بی بی سی فارسی و اینترنشنال روی افشاگری های رعنا رحیم پور
 
مالک شبکه ایران اینترنشنال، شرکت ولنت مدیا و صاحب امتیاز آن در بریتانیا شرکت گلوبال مدیا است. ایران اینترنشنال توسط شرکت دی‌ام‌ای مدیا راه اندازی شده و استخدام کارکنان و گرداندن امور روزانه‌ی شبکه نیز توسط همین شرکت خدمات خبری انجام می‌شود. نحوه‌ تأمین بودجه‌ شبکه شفاف نیست. به نوشته‌ی روزنامه‌های گاردین و وال استریت ژورنال، ایران اینترنشنال به صورت غیرمستقیم از سوی دربار عربستان سعودی تأمین مالی می‌شود. اما خود شبکه این ادعا‌ها را تکذیب کرده و مدعی داشتن مالک خصوصی، استقلال تحریریه و عملکرد حرفه‌ای بر مبنای اصول و اخلاق روزنامه نگاری است. انتشار فایل صوتی منتشر شده از خبرنگار بی بی سی فارسی با واکنش تلویزیون اینترنشنال روبرو شد و دعوا بین این دو رسانه تروریستی بالا گرفت.

 در این فایل صوتی که از صحبت‌های «رعنا رحیم‌پور» خبرنگار بی بی سی منتشر شد، وی به نحو بی‌پرده‌ای از هدف تکه تکه و تجزیه شدن ایران خبر می‌دهد و تاکید می‌کند که هدف پشت پرده آشوب طلبی‌ها نه دموکراسی، بلکه تجزیه است! او مشخصاً خبر می‌دهد که در رسانه سعودی ایران اینترنشنال ابلاغ شده که فقط با رهبران احزاب (تجزیه طلب) گفتگو و به آن‌ها تریبون داده شود!

همچنین بررسی خبرنگاران نشان می‌دهد که در این مدت اینترنشنال با ۲۵ حزب تجزیه‌طلب ۱۲۰ گفتگو گرفته و پخش کرده است.

دعوای بی بی سی و اینترنشنال بالا گرفت

حالا پس از انتشار این گفتگو، اینترنشنال که نقشه‌های خود توسط بازوی دیگر اپوزیسیون نقش بر آب می‌بیند، گزارش تندی را علیه رعنا رحیم‌پور و رسانه BBC فارسی منتشر کرده است.
 
جنگ زرگری بی بی سی فارسی و اینترنشنال روی افشاگری های رعنا رحیم پور
اینترنشنال گزارش خود علیه رعنا رحیم پور را با این جمله آغاز می‌کند: «وکیل مدافع شیطان یا خبرنگار بی طرف بی بی سی»، سپس هرگونه سندی علیه وی دارد و ندارد را روی داریه می‌ریزد.

سپس این رسانه‌ای که دوست دارد خودش را مدعی آزادی بیان معرفی کند، آشکارا خواهان برخورد شدید با این خبرنگار و دیگر رسانه مستقر در لندن می‌شود. البته همه می‌دانند که این ژست‌های آزادی بیان از رسانه‌ای که پولش را بن سلمانی می‌دهد که خاشقچی، خبرنگار مخالف خودش را به شدیدترین شکل ممکن به قتل می‌رساند نمی‌آید.

در ادامه این گزارش که نشان از بالاگرفتن دعوای دو رسانه لندنی دارد، اینترنشنال با لحن طلبکارانه می‌گوید BBC با پول مالیات مردم بریتانیا و کارکنان اینترنشنال اداره می‌شود.

در بخش دیگری از این گزارش ۱۰ دقیقه‌ای که نشان می‌دهد که چقدر اربابان سعودی شبکه اینترنشنال از رو شدن سیاست‌هایشان عصبانی هستند، BBC را بار‌ها «آیت الله بی بی سی» خطاب می‌کنند.

بررسی عملکرد ۵ رسانه بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و من و تو و صفحات مجازی آن‌ها نشان می‌دهد این رسانه‌ها در ۴۶ روز (۲۳ شهریور تا ۹ آبان) مجموعا ۳۸۰۰۳ دروغ را درباره حوادث اخیر ایران منتشر کرده‌اند که در این میان BBC فارسی ۶۵ درصد، ایران اینترنشنال ۶۴ درصد و من و تو ۵۴ درصد از حجم اخبار منتشر شده شان دروغ بود.
 
بیوگرافی رعنا رحیم پور
 
جنگ زرگری بی بی سی فارسی و اینترنشنال روی افشاگری های رعنا رحیم پور
رعنا رحیم پور متولد سال ۱۳۶۱ در تهران و دارای لیسانس مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد اسلامی و فوق لیسانس حسابداری از دانشگاه الزهرا است. تا ۲۵ سالگی در ایران بود و بعد از آن برای کار در شبکه بی‌بی‌سی فارسی به لندن مهاجرت کرد(پدر و مادر وی هنوز در ایران زندگی می‌کنند). او بعد از یک دوره‌ی کوتاه مجری گری در آکادمی بی‌بی‌سی، در سال ۱۳۸۸ با دعوت صادق صبا، مدیر سابق بی‌بی‌سی فارسی وارد این شبکه خبری شد.

در سال ۹۷ کانالی تلگرامی ویدئویی از رعنا رحیم پور در زمان حضورش در ایران منتشر کرد. این ویدئو که بخشی از یک مستند خارجی بود، او را با چادر نماز مشغول خواندن نماز و در حال صحبت درباره‌ دین اسلام نشان می‌داد. این مستند برای شبکه تلویزیونی فرانسوی-آلمانی آرته ساخته شده بود.
 
تعداد بازدید : 633

او در واکنش به انتشار این ویدئو در یکی از کانال‌های تلگرامی نوشت: «این کانال، مستندی که در سال ۲۰۰۸ ساخته شده و من هم در اون حضور دارم، به خیال خودش افشاگری کرده.. قصه هفت جوان از هفت کشور مسلمانه که قرار بود برن حج. متاسفانه ویزای من به موقع نرسید…».

او در ادامه نوشت: «تصویری که می‌بینید از من موقع نماز خواندن در مسجد جامع اصفهانه، یکی از تجارب بیاد ماندنی زندگیم. خودم قبلا این فیلم رو باز نشر کرده بودم. من تا بیست و چهار پنج سالگی باور‌های مذهبی پررنگ تری داشتم، نماز شب می‌خوندم و دعای کمیل هم می‌رفتم».
 
جنگ زرگری بی بی سی فارسی و اینترنشنال روی افشاگری های رعنا رحیم پور
 
رعنا رحیم پور ازدواج کرده و دو فرزند دارد. او گرچه هرگز هویت همسرش را فاش نکرده، اما خبرگزاری فارس در سال ۹۵ با انتشار تصاویری مدعی شد همسر وی، دومینیک هربرت، مدیر بخش خاورمیانه شرکت فدلتی اینترنشنال است که مسلط به زبان‌های عربی و فرانسه و آشنا با زبان فارسی است. این خبرگزاری همچنین مدعی شد همسر رعنا رحیم پور رفت و آمد‌های مشکوکی به ایران داشته و در این سفر‌ها با برخی هنرمندان ایرانی نیز دیدار داشته است.
 
جنگ زرگری بی بی سی فارسی و اینترنشنال روی افشاگری های رعنا رحیم پور

جنگ زرگری بی بی سی فارسی و اینترنشنال روی افشاگری های رعنا رحیم پور

مستندات فوق می تواند مورد توجه هم وطنانی قرار گیرد که با برداشتی نادرست، حمایت برخی کشورها از ناارامی های داخلی را نشانه پایبندی غرب به دموکراسی و تمایل انها به توسعه ایران می بینند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: دعوای بی بی سی و اینترنشنال ، انتشار فایل صوتی از صحبت‌های رعنا رحیم پور و مادرش ، انتشار فایل صحبت های رعنا رحیم پور مجری بی بی سی ، رعنا رحیم پور واقعا افشاگری کرد؟ ، افشاگری رعنا رحیم پور درباره اخبار بی بی سی ، افشاگری رعنا رحیم پور درباره اخبار اینترنشنال ، لو رفتن فایل صوتی صحبتهای رعنا رحیم پور مجری بی بی سی ، چه کسی فایل صحبتهای رعنا رحیم پور را شنود کرده است؟ ، هدف رعنا رحیم پور از افشاگری درباره بی بی سی ، افشاگری مجری بی بی سی ، بازتاب اخبار ایران در بی بی سی و اینترنشنال ، هدف تکه تکه و تجزیه شدن ایران ، گزارش تند ایران اینترنشنال علیه رعنا رحیم پور و رسانه BBC ، حمله ایران اینترنشنال به رسانه BBC ، وکیل مدافع شیطان یا خبرنگار بی طرف بی بی سی ، حمله ایران اینترنشنال به رعنا رحیم پور ، اخبار دروغرسانه های معاند فارسی زبان درباره حوادث ایران ، اخبار دروغ رسانه های معاند درباره اعتراضات اخیر ایران ، بیوگرافی رعنا رحیم پور ، همسر رعنا رحیم پور کیست؟ ، رعنا رحیم پور برای چه فایل صوتی را منتشر کرد؟ ، رعنا رحیم پور با چه نیتی آن حرفها را درباره اینترنشنال زد؟ ، بازی دو سر باخت اینترنشنال و بی بی سی ، بازی رسانه ای با انتشار فایل صوتی رعنا رحیم پور ، بازی سیاسی با انتشار فایل صوتی رعنا رحیم پور ، مجری صادراتی ، رعنا رحیم پور طرف کیه؟ ، رعنا رحیم پور مجری صادراتیه؟ ، حرفهای رعنا رحیم پور را باور کنیم؟ ، بی بی سی دلش واسه کی می سوزه؟
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین