پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۶۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۸
انتقاد مرتضی محمودوند نماینده خرم آباد و‌چگنی به بیانیه اخیر ۲۲۷ نماینده مجلس که با شور و حرارت بالا و بشکلی مستدل بیان می شد ادامه داشت تا رسید به عبارت، هر كسى گفته با معترضين برخورد، اعدام و قتل‌عام صورت بگيرد غلط كرده است. در این لحظه صداى اعتراض محمودوند در مجلس قطع شد؟ این چندمین بار است که در مجلسف قطع صدای میکروفن نمایندگان منتقد به بهانه تمام شدن وقت شان صورت می گیرد. این بیانیه با وجود صحت( علی رغم تکذیب کلی روابط عمومی مجلس)، متاسفانه از روی ناآگاهی و خودشیرین بازی های یک گروه خاص و نمایندگان حامی آن و کم توجهی های سایر نمایندگان مجلس، داشت حاشیه ها و هزینه هایی را برای نظام ایجاد می کرد. موضع گیری شفاف و انتقادی چند نماینده در برابر این بیانیه، نه تنها نباید با مخالفت روبرو شود، بلکه باید از آنها حمایت هم نمود.

شعار سال: انتقاد مرتضی محمودوند نماینده خرم آباد و‌چگنی به بیانیه اخیر ۲۲۷ نماینده مجلس که با شور و حرارت بالا و بشکلی مستدل بیان می شد ادامه داشت(بیانیه ای که پنج روز بعد از انتشار برخی مستندات، بشکل ناشیانه ای تکذیب شد) تا رسید به عبارت، هر كسى گفته با معترضين برخورد، اعدام و قتل‌عام صورت بگيرد غلط كرده است. در این لحظه صداى اعتراض محمودوند در مجلس قطع شد؟ این چندمین بار است که در مجلس، قطع صدای میکروفن نمایندگان منتقد به بهانه تمام شدن وقت شان صورت می گیرد.

تعداد بازدید : 82
لازم به توضیح است که پیش از این هم ، میکروفن معین الدین سعیدی در انتقاد به استفاده از گلوله جنگی در برخورد با معترضین استان سیستان و بلوچستان قطع شد. برخی از منتقدین، این شیوه مدیریت بر صدای اعتراض نمایندگان در مجلس با قطع میکروفن به بهانه اتمام وقت را به هیچ وجه ، صحیح نمی دانند.
 
برخی از حاشیه های بیانه 227 نفری امضا شده در مجلس (بیانه ای که ناشیانه تکذیب شد):
۱۵آبان بود که ۲۲۷ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم در بیانیه‌ای با «محارب» خواندن معترضان (ذر بیانیه اغتشاشگران و آشوب‌گران نامیده شده اند)، از ریاست قوه قضائیه درخواست حکم «قصاص» (اعدام) را در مورد آنان نمودند. در خصوص واقعیت این نامه بنا بر اطلاعات دریافتی از برخی منابع، نمی توان هیچ تردیدی داشت. در بخشی از این بیانیه که توسط احمد امیرآبادی فراهانی قرائت شد، آمده بود: «ما نمایندگان این ملت از تمامی مسوولان کشور از جمله قوه قضاییه می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر با محاربین، برخورد عبرت‌آموز کرده و حکم الهی را نسبت به محاربین در هر لباس و صنفی و نیز دستور حیات‌بخش قصاص را اجرا کنند تا به همگان ثابت شود که جان و مال و امنیت و ناموس مردم عزیزمان خط قرمز این نظام بوده و در این امر با هیچ‌کس مماشات نخواهد کرد.»
عباس عبدی در واکنش به این نامه با انتشار توییتی نوشت: «نمایندگانی که خواهان اعدام معترضین شدند رفتارشان غیرمنتظره نبود. نماینده استصوابی با رای بسیار پایین، چرا نباید خواهان اعدام افراد مزاحم نمایندگی خود شود؟ اگر چنین درخواستی نکنند، خلاف وظیفه عمل کرده و عجیب و غیرمنتظره است.» دامنه اعتراضات به نامه نمایندگان به اندازه‌ای وسیع شد که حتی مولوی عبدالحمید در نماز جمعه 20 آبان 1401 زاهدان به آن واکنش نشان داد. امام جمعه اهل سنت زاهدان نامه ٢٢٧ نماینده مجلس یازدهم برای اعدام معترضان را مایه تاسف خواند و پرسید، «آیا پارلمان‌های دیگر در دنیا این کار را می‌کنند که شما کردید؟»
اما دو روایت در خصوص حاشیه های این نامه وجود دارد. اول اینکه اسم برخی از نمایندگان بدون اطلاع کافی آنها از متن تند و غیر شرعی بیانیه در لیست گنجانیده شده بود و دوم اینکه، متن نامه تغییرات انحرافی از نسخه اولیه ارائه شده برای امضا را تجربه کرده است.
این وضعیت به هر دلیلی و شرایطی که صورت گرفته باشد، نشان دهنده دو آسیب در مجلس است. اول اینکه ، هستند نمایندگانی که بنوعی نماینده مردم محسوب نمی شوند و پست شده به مجلس هستند و دوم، روند صدور نامه ها و بیانیه ها در مجلس، نیازمند بازنگری جدی و نظام مند شدن است. 
 
*** کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر در مجلس در جلسه صبح یکشنبه 22 آبان ماه : در راستای شفاف سازی که مجلس تاکنون مدعی و پرچم‌دار آن بوده از هیات رئیسه تقاضا داریم متن اصلی بیانیه ۲۲۷ نفری را به همراه اسامی نمایندگان امضاکننده جهت تنویر افکار عمومی در اختیار رسانه‌ها قرار دهد. در همان جلسه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که اداره جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: روابط عمومی مجلس نامه کذایی را تکذیب کرده است؟! 
 
*** سیدغنی نظری خانقاه نماینده خلخال ، خطاب به امضاکنندگان بیانیه ۲۲۷ نفری در جلسه یکشنبه بیست و دوم آبان 1401: "شومن بازی" را تمام کنید. هرچند ما هیچ تعارفی با کسانی که خط قرمز‌های نظام را رعایت نمی‌کنند نداریم. اما برخی افراد که در گوشه و کنار هستند به دنبال این بوده که کلاهی برای خود بدوزنند که مجلس چنین اجازه‌ای را به آنها نخواهد داد.
 
لازم به توضیح است که بخشی از این روندهای تخریبی و هزینه زا برای نظام را باید برعهده فیلتر نظارتی شورای نگهبان گذاشت. شورایی که بجای بازوی نظام شدن، بعضا با برخی از سلیقه محوری ها و انتخاب های نادرست ، پیامدهای هزینه دار بر نظام تحمیل کرده است.باید از شورای نگهبان پرسید که آیا وزن جمعی نمایندگان مجلس یازدهم، وزن مجلسی کارآمد برای انقلاب و مردم و نظام می باشد؟ 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: میکروفن قطع کنی در مجلس ، قطع میکروفن ، قطع میکروفن نماینده در مجلس ، قطع میکروفن نماینده چابهار ، قطع میکروفن نماینده خرم آباد ، هر کسى گفته با معترضین برخورد اعدام و قتل‌عام صورت بگیرد غلط کرده ، انتقادات تند محمودوند به بیانیه امضا شده توسط 227 نماینده مجلس ، محمود وند نماینده خرم آباد کیست ، محمود وند نماینده خرم آباد کجاست ، خفه کردن صدای نمایندگان منتقد مجلس با قطع میکروفن ، تکرار قطع میکروفن نماینده منتقد در مجلس ، مدیریت دموکراتیک در مجلس یا سلیقه محوری ، تشکیک به دستکاری بیانه اعدام 227 نماینده مجلس ، درخواست شفاف سازی درباره بیانیه اعدان 227 نماینده مجلس ، رد پای پایدارچی ها ، بیانیه 15 آبان جمعی از نمایندگان مجلس برای محارب خواندن آشوبگران ، موضع گیری افکار عمومی و خواص در برابر بیانیه امضا شده توسط 227 نماینده مجلس ، حاشیه های بیانیه 227 نفری ، درخواست اعلام عمومی اسامی 227 نماینده امضا کننده بیانیه ، تکذیب بیانیه توسط روابط عمومی مجلس ، ادعای دست بردن در متن بیانیه ، انتقاد سیدغنی نظری خانقاه نماینده خلخال از امضا کنندگان بیانیه ، انتقاد مرتضی محمودوند نماینده خرم آباد و‌چگنی به بیانیه اخیر ۲۲۷ نماینده مجلس ، انتقاد کمال حسین پور نماینده پیرانشهر به بیانیه اخیر ۲۲۷ نماینده مجلس ، انتقاد مولوی عبدالحمید امام جماعت و جمعه زاهدان به بیانیه ۲۲۷ نماینده مجلس ، انتقاد عباس عبدی به بیانیه ۲۲۷ نماینده مجلس ، میکروفن قطع کنی در مجلس
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
0
0
.علی نیکزاد ثمرین نماینده اردبیل در مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند معترضینی که دست به قتل و آشوب نزده‌اند فرزندان من هستند.

آقای نیکزاد،
منطقی‌ترن راه حل گفتگو با مخالفان جمهوری اسلامی و رساندن نتیجه به گوش رهبر معظم انقلاب می‌باشد تا از نظرات فرزندانش مطلع گردد لطفاً ذیل همین پیام موافقت‌تان را برای تعیین زمان و مکان گفتگو مرقوم فرمایید.
بدین گفتگو اندرون جنگ نیست، تو را هم به پیوند ما ننگ نیست.
که گیتی به پیوند خرم بود، به بیگانگی دل پر از غم بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
0
1
خانه ملت یا خانه دولت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین