پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۸۲۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۸
روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا اعلام نمود که بنا بر تصمیمات اخذ شده در پارلمان اروپا،تا اطلاع ثانوی ارتباطات و گفتگو‌های مستقیم میان این نهاد اروپایی و جمهوری اسلامی ایران قطع می‌شود.از زمان آغاز ناآرامی های 1401 در ایران، نهاد‌های اروپایی، تحریم‌هایی را علیه مقام‌ها و برخی از نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران وضع کرده و از تهران خواسته اند تا به سرکوب خشونت‌بار معترضان پایان دهد. برخی از منتقدین این رفتار پارلمان اروپا را مصداق دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل دیگر، تفسیر نموده ولی پارلمان اروپا ادعای ورود با رویکرد حقوق بشری و توجیه رفتار خود را دارد.

شعار سال: خانم روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا اعلام نمود که بنا بر تصمیمات اخذ شده در پارلمان اروپا،تا اطلاع ثانوی ارتباطات و گفتگو‌های مستقیم میان این نهاد اروپایی و جمهوری اسلامی ایران قطع می‌شود. متسولا با ادعای سرکوب خشونت‌آمیز معترضان در ایران تاکید کرد که «اروپا چشمان خود را روی معترضانی که چشم امید به ما دارند، نخواهند بست.»

پارلمان اروپا ارتباط مستقیم خود را با جمهوری اسلامی ایران «تا اطلاع ثانوی» قطع کرد

رئیس پارلمان اروپا همچنین ضمن انتقاد از صدور حکم اعدام برای معترضان ایرانی از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست که هرچه سریعتر این روند را متوقف کنند. متسولا ضمن استقبال از اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی تاکید کرد که نمایندگان پارلمان در همین راستا تصمیم گرفتند تا اطلاع ثانوی هیچ تماس مستقیمی میان پارلمان اروپا و همتایان رسمی در ایران ، برقرار نکنند. رئیس پارلمان اروپا ویدیویی از سخنرانی خود را که به اعتراضات ایران پرداخته بود در صفحه توییتر خود به اشتراک گذاشته و هشتگ «زن، زندگی، آزادی» را هم به زبان فارسی در پایین توییت خود قرار داده است.

پارلمان اروپا ارتباط مستقیم خود را با جمهوری اسلامی ایران «تا اطلاع ثانوی» قطع کرد

رئیس پارلمان اروپا در بخش دیگری از سخنرانیش از مردم افغانستان نیز حمایت و تاکید کرد که پارلمان اروپا به مردم این کشور و نه به رهبران طالبان متعهد است. متسولا افزود،«پارلمان اروپا تا زمانی که زنان افغان به جایگاه شایسته خود دست نیابند، به شنیدن صدای آن‌ها ادامه خواهد داد.»

از زمان آغاز ناآرامی های 1401 در ایران، نهاد‌های اروپایی، تحریم‌هایی را علیه مقام‌ها و برخی از نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران وضع کرده و از تهران خواسته اند تا به سرکوب خشونت‌بار معترضان پایان دهد. برخی از منتقدین این رفتار پارلمان اروپا را مصداق دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل دیگر، تفسیر نموده ولی پارلمان اروپا ادعای ورود با رویکرد حقوق بشری و توجیه رفتار خود را دارد.

اطلاعات تکمیلی برای فهم کامل تر خبر :

روبرتا متسولا تدسکو تریکاس (Roberta Metsola Tedesco Triccas) (زادهٔ ۱۸ ژانویهٔ ۱۹۷۹) سیاستمدار مالتی است که از ژانویه ۲۰۲۲ به عنوان رئیس پارلمان اروپا فعالیت می‌کند. متسولا برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ به عنوان نماینده کشور مالت به عضویت پارلمان اروپا درآمد. او در نوامبر ۲۰۲۰ به عنوان معاون اول پارلمان اروپا انتخاب شد. پس از مرگ دیوید ساسولی در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۲ متسولا به عنوان رئیس موقت و پس از یک هفته به عنوان رئیس پارلمان اروپا برگزیده شد.

پارلمان اروپا ارتباط مستقیم خود را با جمهوری اسلامی ایران «تا اطلاع ثانوی» قطع کرد

روبرتا متسولا جوان‌ترین فردی است که به این سمت دست می‌یابد. او همچنین پس از سیمون وی (۱۹۷۹-۱۹۸۲) و نیکول فانتین (۱۹۹۹-۲۰۰۰) سومین زنی است که برای این سمت انتخاب شده است. متسولا وکیل است و در حقوق و سیاست اروپا تخصص دارد. او به عنوان وابسته همکاری حقوقی و قضایی مالت در نمایندگی دائم مالت در اتحادیه اروپا فعالیت نموده و از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ به عنوان مشاور حقوقی نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، کاترین اشتون بود. روبرتا متسولا طرفدار سیاست‌های ضد سقط جنین و حق باروری زنان است. اما از حقوق اقلیت‌های جنسی و گروه‌های ال‌جی‌بی‌تی پشتیبانی می‌کند.

مالت (Malta) با نام رسمی جمهوری مالت، کشوری در جنوب اروپا در مرکز دریای مدیترانه است (مجمع الجزایر). این کشور از مجمع‌الجزایر کوچکی تشکیل شده و پایتخت آن، شهر والِتا می‌باشد. مالت در ۸۰ کیلومتری (۵۰ مایلی) جنوب ایتالیا، ۲۸۴ کیلومتری (۱۷۶ مایلی) شرق تونس و ۳۳۳ کیلومتری (۲۰۷ مایلی) شمال لیبی قرار دارد. کشور مالت با بیش از ۳۱۶ کیلومتر مربع (۱۲۲ مایل مربع) مساحت و با جمعیتی کمتر از ۴۵۰ هزار نفر، یکی از کوچک‌ترین و پرتراکم‌ترین کشور‌ها از نظر جمعیتی در جهان است.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، با انکی اضافات و تلخیص برگرفته از یورو نیوز. منتشره در سی آبان 1401. کدخبر: - . https://per.euronews.com./ سایر منابع .

اخبار مرتبط
برچسب ها: قطع ارتباط پارلمان اروپا با ایران ، قطع ارتباط مستقیم پارلمان اروپا با ایران ، روبرتا متسولا ، روبرتا متسولا رئیس پارلمان اروپا ، چالش های جدید دیپلماتیک برای ایران ، ادعای سرکوب خشونت‌آمیز معترضان در ایران ، انتقاد از صدور حکم اعدام برای معترضان ایرانی ، هشتگ زن زندگی آزادی به زبان فارسی ، ویدئوی سخنرانی متسولا در پارلمان اروپا برعلیه جمهوری اسلامی ایران ، دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل دیگر ، ورود با رویکرد حقوق بشری ، روبرتا متسولا کیست ، عملکرد روبرتا متسولا ، روبرتا متسولا کجاست ، پارلمان اروپا چه نهادی است ، پارلمان اروپا کجاست ، وظایف پارلمان اروپا چیست ، اثرات و پیامدهای قطع ارتباط مستقیم پارلمان اروپا با ایران ، توجیهات و علل قطع ارتباط مستقیم پارلمان اروپا با ایران ، اتحادیه اروپا ، پارلمان اروپا یا اتحادیه اروپا ، روبرتا متسولا سیاستمدار مالتی ، روبرتا متسولا حقوقدان ، سومین زن هیات رئیسه اتحادیه اروپا ، مشاور کاترین اشتون ، سیاست‌های ضد سقط جنین و حق باروری زنان ، Roberta Metsola Tedesco Triccas ، Roberta Metsola ، کشور مالت کجاست ، مالت مربوط به کدام قاره است ، مجمع الجزایر مالت ، جمعیت مالت چقدر است ، پایتخت مالت کجاست
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین