پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۸۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
دکتر محسن رضایی فرمانده پیشین سپاه و معاون فعلی رئیس جمهور، مدعی شده است که اصطلاحی به عنوان میز کالبدشکافی دارد . به این معنی که می‌شود از یک جوان ۱۸ ساله که جنگ هم نرفته ظرف سه سال نه رزمنده بلکه ژنرال قوی ساخت. مکانسیم آن هم به این صورت است که آدم‌ها از خودشان به خودشان یاد می‌دهند و بعد‌ها به دیگران هم انتقال می‌دهند و هر اتفاقی در زندگی می‌افتد آن را به کلاس آموزشی تبدیل می‌کند. باید به ایشان متذکر شد که برادر عزیز و مدیر و سیاستمدار گرامی،اگر این طرز فکر و الگو جواب می داد، چرا تا حالا عمل نکردی؟ آیا دوره این گونه خاص اندیشی ها به اتمام نرسیده؟ انقلاب و کشور، کم از جدا سازی و قطبی نمودن تخصص و تعهد ضربه خورد؟ کم از معادل پنداری حس معنوی با تعهد (تعهد عجین شده با عقلانیت و تجربه) و تقلیل تعهد به معنویت ضربه خوردیم؟ کم از کم توجهی به تربیت سلسله مراتبی دینی و شناختی و انتظار مادرزاد فیلسوف بودگی جوانان در این سرزمین ضربه خوردیم؟ کم از معادل پنداری و مقایسه تک ستاره ها به کل جمعیت و انتظار نابغه بودن توده ای آسیب دیدیم؟ کم از آزمون و خطا صدمه دیدیم؟ ضمنا آنچه که شما از آن یاد می کنید را در حوزه های فلسفه و حوزه عرفان ، مواجهه می نامند که دستیابی به مهارت آن نیز نیازمند تربیت شدگی است. برادر عزیز. توسعه خشت به خشت و بشکل مشارکتی بدست می آید نه دفعی و مادرزاد. تا کی باید هزینه آزمون و خطا با توجیه گری و اسامی زیبا را بدهیم؟ نگاه بینانسلی و تمدن سازی اسلامی- ایرانی نیازمند تلاش همه جانبه و همگانی است برادر بزرگوار. ممکن است بعنوان یک نظامی، میدان را خیلی بهتر از بسیاری از ما بشناسید، اما بعید می دانیم به همان میزان مسلط بر کلیت جنگ ترکیبی و راهبردهای صلح باشید. جنگ سه وجه میدان، کلیت جنگ و صلح دارد آقا محسن. از دوران جنگ تحمیلی هم بالغ بر 33 سال گذشته و ادبیات این حوزه نیز بلکل تغییر کرده و متحول شده است. میدان بدهید تا متخصصان متعهد این کشور ، عهده دار راهبری راهبردی شوند. در سخنان خودتان هم بود، اما بعید می دانیم اعتقاد عملی بدان داشته و آستین بالا بزنید. برای چنین اموری، با افتخار آماده سربازی هستیم.

شعار سال: دکتر محسن رضایی فرمانده پیشین سپاه و معاون فعلی رئیس جمهور در پیش نشست های همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس ( دوشنبه 30 آبان در دانشگاه جامع امام حسین(ع)) گفت، بنده اصطلاحی به عنوان میز کالبدشکافی دارم و به این معنی است که می‌شود از یک جوان ۱۸ ساله که جنگ هم نرفته ظرف سه سال نه رزمنده بلکه ژنرال قوی بسازیم. مکانسیم آن هم به این صورت است که آدم‌ها از خودشان به خودشان یاد می‌دهند، و بعد‌ها به دیگران هم انتقال می‌دهند و هر اتفاقی در زندگی می‌افتد آن را به کلاس آموزشی تبدیل می‌کند( شعار سال: احتمالا بحث درباره تئوری توان مواجهه و توانمندی برای حل شبکه ای مشکل).

آقا محسن رضایی و ادعای تربیت سه ساله ژنرال ها از 18 سالگی ؟!

محسن رضایی درباره ماهیت سپاه گفت برای بازسازی رویه های گذشته و روحیه قبلی باید بررسی کنیم که ویژگی‌های این سازمان چه بود و اگر بخواهیم با ادبیات علمی امروز مقایسه کنیم، با زبان امروزی چه لفظی را برای سپاه به کار می‌بریم. رکن اساسی سپاه بر سه مفهوم خلاقیت ، دانایی و یکپارچگی است. سپاه یک سازمان خلاق بوده و هیچ روزی از زندگی سپاه مثل زندگی دیروزش نبود و هیچ روزی از آینده نیز مثل حال نبوده و این نشان می‌دهد سازمان سپاه بسیار خلاق بوده است. وی با اشاره به اینکه مسئله یادگیری مداوم همیشه جز اولویت‌های سپاه بوده است. سازمان سپاه اولین سازمان یادگیرنده در نظام جمهوری اسلامی است. از راس نظام که حضرت امام بوده تا تک‌تیرانداز زمان جنگ ، یکپارچگی داشتند. در جلسه‌ای که در عملیات بدر داشتیم برای بررسی دلایل شکست در این عملیات، عملیات والفجر ۸ جرقه زد و به ذهن ما آمد، بنابر این همفکری کردن با همدیگر و اجازه دادن به افراد که با آزادی و حریت حرف شان را بزنند باعث پیشرفت خواهد شد. آموزه‌های اسلامی به ما یاد داد اگر کار برای خدا باشد به جهاد منجر می‌شود. جمع‌بندی ما این است که سازمان سپاه خلاقیت، دانایی و یکپارچگی را با هم منزوج کرده بود. با وجود اینکه در اوایل انقلاب درگیر صحنه جنگ بودیم کار علمی هم انجام می‌دادیم، حرف امروز ما این است که خود سپاه نباید از سابقه‌اش فاصله بگیرد. امروز اگر می‌خواهیم پر قدرت پیش بریم باید خلاقیت و یکپارچگی را به کار ببریم.

توضیحات تکمیلی برای فهم بیشتر و استفاده کاربردی از خبر:

آنچه که توسط رسانه های بعنوان سخنرانی در همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس ذکر شده ، عموما پیش نشست ها و نشست های کمیته های تخصصی این همایش است. بر اساس اخبار دریافتی، همایش احتمالا در 15 آدرماه 1401 برگزار خواهد شد. سخنرانی دکتر محسن رضایی مربوط به پیش نست 30 آبان ماه( دوشنبه) در دانشگاه جامع امام حسین(ع) بوده است.

آقا محسن رضایی و ادعای تربیت سه ساله ژنرال ها از 18 سالگی ؟!

کسب اطلاعات بیشتر در خصوص همایش را می توان از طریق سایت پایداری (http://www.paydari.ir) دنباله گیری نمود.

بنظر می رسد که تجمیع فرماندهان پیشکسوت، فرصت مناسبی برای بازاندیشی در تجارب دفاعی کشور و تصمیم گیری برای اقدامات آتی فراهم کند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
0
0
شما سبک خاصی از انعکاس خبر را گویا راه انداخته ای. برایم جالب بود که اخبار توضیحات تکمیلی دارند. خیلی جالب است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین