پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۹۴۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
میرحامد اختری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: حریق اراضی جنگلی شمام رستم آباد شهرستان رودبار شامگاه گذشته به طور کامل مهار شد و هم اکنون حریقی در هیچ نقطه‌ای از استان نداریم.

شعار سال: میرحامد اختری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان روز دوشنبه اعلام کرد: حریق در اراضی جنگلی شهرستان رودبار در مدت پنج روز بار‌ها مهار و خاموش می‌شد، اما به دلیل شدت وزش باد گرم دوباره شاهد شعله‌وری آتش در این اراضی بودیم.

وی بیان داشت: در اطفاء حریق در اراضی جنگلی شهرستان رودبار علاوه بر نیرو‌های حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، نیرو‌های هلال احمر، سپاه، بسیج، محلی و سازمان‌های مردم نهاد مشارکت کردند.

این مسئول عنوان کرد: ۲ فروند از بالگرد‌های سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران نیز طی ۲ روز گذشته برای اطفاء کامل حریق در اراضی جنگلی شهرستان رودبار حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در این مدت بین ۳۰ تا ۴۰ هکتار از جنگل‌های شهرستان رودبار طعمه حریق شد، اضافه کرد: حریق در این مناطق نقطه‌ای و سطحی بوده و به تنه درختان آسیب جدی نرسیده است.

وی با اشاره به نقش عامل انسانی در حریق جنگل‌ها و تاکید بر اینکه همه باید در حفظ این منابع طبیعی همکاری کنند، گفت: هم استانی‌ها و گردشگران برای حفاظت از جنگل‌ها باید از روشن‌کردن آتش در جنگل خودداری کنند و در صورت اقدام به این کار از خاموش شدن آن اطمینان حاصل نمایند.

استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۴۹۵۵۲۴۹، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین