پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۹۵۳
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
یک فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده سابق مردم تهران با انتقاد از وضعیت اینترنت در کشور و محدودیت‌های شدید در فضای مجازی در دولت سیزدهم، درباره اظهارات یکی از نمایندگان تهران درخصوص طرح جنجالی صیانت نوشت: در جریان اعتراضات سال‌های قبل توییتر، فیس‌بوک، یوتیوب و تلگرام را بسته بودند. واتساپ و اینستاگرام توی گلوی‌شان گیر کرده بود که عدوی اعتراضات سبب خیر شد، این دو تا را هم بستند! نمی‌دانم جای دیگری هم مانده که ببندند؟ گویا منتظر بهانه‌ای بودند تا فضای سیاسی و اجتماعی را محدودتر کنند. اگر واقعا حرف دل‌تان این است که ما چه نیازی به فضای مجازی داریم؟ اصلا چه نیازی به اینترنت داریم؟ خب بگویید!

شعار سال: گویا منتظر بهانه‌ای بودند تا فضای سیاسی و اجتماعی را محدودتر کنند. اگر واقعا حرف دل‌تان این است که ما چه نیازی به فضای مجازی داریم؟ اصلا چه نیازی به اینترنت داریم؟ خب بگویید!

احمد مازنی در اعتماد نوشت: «مطلبی به نقل از یکی از نمایندگان تهران در مجلس یازدهم منتشر شد که «۴۷ کشور در اغتشاشات اخیر شرکت داشتند» و بعد چهار کشور عربستان، مصر و امارات را نام برد و بر این اساس توصیه‌هایی به دستگاه قضایی و دیپلماسی کشور برای مواجهه با این ۴۷ کشور ارایه شد که معلوم نیست توصیه‌های چه کسی است؟ ظاهرا توصیه‌های نماینده نیست.

آخرین توصیه این است که «خامسا باید طرح صیانت از فضای مجازی را که در کمیسیون فرهنگی مجلس فراموش شده فعال کنند.» واقعا نمی‌دانم طرح صیانت چه کاری می‌خواست بکند که به بهانه اعتراضات و اغتشاشات نکرده‌اند؟ سرعت اینترنت را که کاهش دادند. کشوری در جهان سراغ دارید که سرعت اینترنتش از ما کند‌تر باشد؟ در جریان اعتراضات سال‌های قبل توییتر، فیس‌بوک، یوتیوب و تلگرام را بسته بودند. واتساپ و اینستاگرام توی گلوی‌شان گیر کرده بود که عدوی اعتراضات سبب خیر شد، این دو تا را هم بستند!

طنز تلخ ماجرا اینجا است که همه کسانی که این شبکه‌های مجازی را بستند خودشان هم در این شبکه‌ها حضور دارند! البته نمی‌دانم با فیلترشکن یا بدون فیلترشکن؟ نمی‌دانم جای دیگری هم مانده که ببندند؟ گویا منتظر بهانه‌ای بودند تا فضای سیاسی و اجتماعی را محدودتر کنند. اگر واقعا حرف دل‌تان این است که ما چه نیازی به فضای مجازی داریم؟ اصلا چه نیازی به اینترنت داریم؟ خب بگویید!

راستی مگر در دهه‌ها و قرون گذشته اینترنت بود، ماهواره بود، واتساپ و توییتر بود، تلویزیون بود؟ می‌نشستیم دور کرسی و تنقلات می‌خوردیم و قصه می‌گفتیم و خوش بودیم. برای حساب و کتاب هم مگر چرتکه خودمان چه مشکلی دارد؟ اما حضرت عباسی این راهش نیست که هر جا کم آوردیم گیر بدهیم به فضای مجازی و یاد طرح صیانت بیفتیم.

لازم نیست برای پیدا کردن مقصر خیلی راه دور برویم، فقط کافی است نگاهی به وعده‌های انتخاباتی مجلس یازدهم و دولت سیزدهم بکنیم و عملکرد‌ها را با آن مقایسه کنیم و برای ترک فعل‌ها و وعده‌های خلاف واقع از ملت نجیب ایران عذرخواهی کنیم و راه را برای تحقق اراده ملت باز بگذاریم. همین. فضای مجازی هم بی‌تقصیر نیست، اما اگر منصفانه نگاه کنیم فضای مجازی آینه است. تصویر ما را نشان می‌دهد.

آینه، چون نقش تو بنمود راست/ خود شکن آینه شکستن خطاست»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دیدار نیوز، تاریخ انتشار:۷ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۱۰۷۷، www.didarnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین