پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۹۶۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
روزنامه اطلاعات با ادعای فرستاده شدن افراد و گروه های خاص به اسم تماشاگر به قطر ، به مدیران ورزشی کشور هشدار داد که، آنهایی که به عنوان هوادار تیم ملی به بحث‌‌و‌جدل با مخالفان و تولید محتوای تنش‌زا مشغول هستند، نتیجه عملکردشان چیزی جز تخریب روحیه اعضای تیم نخواهد بود. باید مدیران ارشد ورزش هرچه سریع تر برای سروسامان دادن به فعالیت این افراد اقدام کنند. چه با برد تیم ملی و چه با باخت تیم ملی، محتواهای تولید شده توسط این افراد و برخی رفتارهای شان، حاشیه ساز ، جهت دار و تنش زا خواهد شد.

شعار سال :پیش بینی وجود حاشیه برای مسابقات جام جهانی فوتبال قطر بدلیل شرایط خاص زمانی کشورمان، کار دشواری نبوده و نیست .مهندسی این فضا هم یک الزام سیاسی- امنیتی قابل پذیرش است. مواردی همانند حضور تماشاگر نماهای اپوزیسیون و مخالف جمهوری اسلامی در خارج از کشور و استفاده از فضای مسابقات بعنوان نوعی تریبون و رسانه بین المللی قوی و رایگان ، حاشیه های هیجانی ایجاد شده توسط بازیکنان حاضر در مسابقات و لزوم جهت دهی غیر مستقیم به انها ، حضور برخی از تماچیان معترض داخلی برای اعلام اعتراض خود و اخیرا حضور انتخابی برخی از چهره های رسانه ای-عیر رسانه ای و چهره های خاص (انتخابی توسط جریان و نهاد خاص در داخل کشور) برای کاهش حاشیه سازی های احتمالی و مقابله با مخالفان(ایجاد صدای متقابل برای خنثی سازی صداهای تخریبی و یا مخالف)، در این میدان نیرو ، مورد توجه قرار گرفته است.

در این بین حضور افرادی چون امیرحسین ثابتی مجری برنامه جهان‌آرا، دانیال معمار سردبیر روزنامه همشهری و افرادی دیگر با منصب های ادعایی(ممکن است اشتباه باشد) نظیر علی رجبی روابط عمومی مجلس، محمد نسیمی خبرگزاری فارس ، وحید ایمانی مجری برنامه‌های سیاسی صداوسیما، جلالی بسیج رسانه هرمزگان، وثوق کیا، مجید رفیعی، ملک پور از فعالان فضای مجازی، خانم سیده فرح عبدی کارمند بخش رسانه‌های خارجی وزارت ارشاد، محمدرضا شهبازی مجری برنامه طنز پاورقی، مهدی خانعلی‌زاده مجری برنامه سیاسی بدون توقف، حسین دارابی کارگردان اصولگرا) گزارش شده که باعث برخی حساسیت ها گردیده است(ذکر اسامی شنیده و منعکس گردیده، الزاما به معنای درستی ادعا و تائید صحت حضور نیست).

سینا کلهر، معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش اعزام ۱۰۰ نفر به قطر با همکاری وزارت ورزش را تایید کرد. تعدادی از حاضرین در دوحه نیز توسط دیگر سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی به قطر اعزام شده‌اند که به گفته برخی روزنامه‌نگاران، تعدادشان به ۳۵۰ نفر می‌رسد. دانیال معمار در این باره با انتشار توییتی نوشته است که: «۶۹ خبرنگار ورزشی، ۱۰ روزنامه‌نگار فرهنگی، ۴ مستندساز، ۳ فعال مجازی، ۵ نفر از ستاد خبری، ۳ خبرنگار العالم و ۳ فرد اجرایی راهی قطر شده‌اند. این سفر برای خبرنگاران ورزشی کاملا رایگان بوده و مقداری پول هم دریافت می‌کنند. بقیه بخشی از هزینه‌ها را از جیب خودشان پرداخت کرده‌اند. تمام» .

اگر هزینه ها تماما پرداخت شود، حداقل هزینه سفر ۱۰ روزه قطر، حدود ۴هزار دلار است. یعنی یک میلیون و ۸۰۰هزار دلار یا حدودا 60 میلیارد تومان هزینه از بیت المال برای ارسال فعالان رسانه‌ای به قطر برای تولید محتوایی که هرچه باشد، به پوشش اخبار رقابت‌های جام‌جهانی نزدیک هم نیست و حاشیه هایی را هم به همراه دارد.

مراقب تماشاگرهای خاص فرستاده شده به قطر و تولیدات تنش زای آنها باشید؟!

دو خبر حاشیه ای(تائید درست یا نادرست بودن آن نیازمند بررسی تخصصی تر است) پخش شده شامل هماهنگی ایران با سفارت قطر برای گزینش کردن افراد وارد شده به قطر و ممانعت از ورود بعضی ها و استخدام نیروی خارجی بعنوان تماشاچی و هوادار را نیز باید به این حاشیه ها افزود.

تعداد بازدید : 82
 
این شرایط را باید در کنار برخی حاشیه های دیگر نظیر مصاحبه اتگلیسی دو خانم با خبرنگار هلندی و گریه کردن یک آقا و خانم در زمان پخش سرود ملی کشورمان در بازی ایران-ولز، قرار داد.
 
تعداد بازدید : 70
این خانم (گویا فرح عبدی-کارمند وزارت ارشاد در بخش رسانه‌های خارجی) برخی از کلمات فارسی را با کلمات انگلیسی در کنار هم قرار داده و به‌سختی سخن می‌گوید. همین هم باعث شده تا در شبکه‌های اجتماعی با عنوان «خانم بیکاز» مشهور شود
 
تعداد بازدید : 74
 بهتر از خانم عبدی صحبت می کند اما ، واژه(solve) به معنای حل کردن را «اسلاو» تلفظ نموده و بجای کمک به بیکاز، خودش سوژه جدیدی می شود بنام وی اسلو پروبلم 
تعداد بازدید : 72
بعضی رسانه ها او را اعلا کیانی( فرد مشغول فعالیت در پاساژ کویتی ها) نامیده و حاشیه های زیادی در
خصوص زندگی فردی و سفرهای خارجی او به میان آورده اند

 

در چنین شرایطی، روزنامه اطلاعات در خصوص حاشیه سازی برخی از اصحاب رسانه و افراد خاص اعزامی به قطر با تاکید بر تولید محتوای تنش زا هشدار داده است. روزنامه اطلاعات با تاکید بر لزوم آرامش اعضای تیم ملی از مسئولان ورزشی کشور خواست نموده که نگذارند افرادی خاص به بهانه هواداری از تیم ملی، محتوای تنش‌زا تولید و متنترکنند. روزنامه اطلاعات مدعی شده است که، طبق تصاویر منتشر شده از محل برگزاری مسابقات، افراد شناخته شده‌ای که کارشان تولید محتوای غیر ورزشی در فضای مجازی است به قطر سفر کرده‌اند و در ورزشگاه و اطراف آن حضور دارند. به دلیل غیر ورزشی بودن این افراد و ناآشنا بودن با فضای فوتبال، محتوای تولید شده آنها که عمدتاً غیر فوتبالی با رنگ و بوی سیاسی و تنش زا بوده که ممکن است موجب بروز حواشی مخرب شود . تولیدات محتوایی که حتماً به بازیکنان تیم ملی منتقل شده و تمرکز آنها را بر هم خواهد زد.

نویسنده متن خبر در روزنامه اطلاعات در ادامه تاکید کرده و هشدار داده که، باید مدیران ارشد ورزش کشور به کمک و هماهنگی با مدیران سایر حوزه‌ها( حوزه هدف بشکل آشکار بیان نشده، اما قابل حدس است) هرچه سریعتر برای سر و سامان دادن به فعالیت این افراد در فضای مجازی اقدام کنند تا تیم ملی بتواند در بازی آخر این مرحله هم موفق از زمین مسابقه خارج شود و به مرحله بعد صعود کند. این روزها هواداران واقعی تیم ملی کسانی هستند که فقط محتوای امید بخش و انگیزشی برای بالا بردن روحیه اعضای تیم تولید می‌کنند و آنهایی که به عنوان هوادار تیم ملی به بحث و جدل با مخالفان و تولید محتوای تنش زا مشغول هستند، نتیجه عملکردشان چیزی جز تخریب روحیه اعضای تیم نخواهد بود.

پارسینه در این خصوص نوشته است که، شکی نیست که افتخار آفرینی تیم ملی فوتبال ایران که قطعاً متعلق به تمام طبقات اجتماع، گرایش، ایده و عقیده گرفته تا نژاد و قومیت و جنسیت بوده، باعث دلگرمی، شادی و نشاط مردم در این روزهاست، اما اگر ماجرای اعزام این افراد خاص با پول ملت ایران به قطر واقعیت داشته و میلیارد‌ها تومان پول بدون پشتوانه فکری دقیق و منطقی در این مسیر هزینه شده باشد، مسئولانی که متولی این کار ناصواب هستند، باید به مردم توضیح دهند و افکار عمومی را درباره این منطق عجیب و شوک برانگیزشان، توجیه و روشن کنند. بنظر می‌رسد که، بر خلاف عقیده رهبر انقلاب و توصیه‌های اکید ایشان، عده‌ای تصمیم دارند نه تنها جامعه ایرانی دو قطبی شود بلکه احتمالا سعی دارند این موضوع را به بخشی از جامعه و مخالفان افکارشان دیکته کنند که موقعیت و شرایط و رفاه خودی‌ها با نا خودی‌ها فاصله معنی داری دارد!
هرچه باشد و هرچه هست، مهندسی و ورود موثر به این حوزه یک الزام امنیتی- سیاسی بوده که نمی توان آن را انکار نمود، اما شیوه ورود و نوع گزینش ها، جای، اما و اگر‌های فراوان داشته و به روایت خیلی ها، با نوعی کج سلیقگی همراه بوده است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: تماشاگر نماهای تیم ملی در قطر ، هوادار نماهای تیم ملی در قطر ، خصوصیات هوادار واقعی تیم ملی ، اعزام خبرنگاران و افراد خاص به قطر ، حضور معاندین و مخالفان جمهوری اسلامی در مسابقات جام جهانی قطر ، حاشیه سازی مکرر در اطراف ورزشگاه و در جریان مسابقات قطر ، مهندسی تماشاگران در قطر ، ادعای مهندی تماشاگران ایرانی در قطر ، شایعات تماپاچی و هوادار اجاره ای در قطر ، شایعات ممیزی و گزینش افراد اعزامی به قطر ، هشدار درباره تولید محتواهای تنش زا در قطر ، هشدار به تولید محتواهای سیاسی بجای ورزشی در قطر ، تضعیف روحیه تیم ملی در قطر ، تقویت روحیه بازیکنان فوتبال در قطر ، کاهش هزینه حاشیه های تیم ملی در قطر ، ضرورت مهندسی امنیتی جریانان در قطر ، خانم بیکاز ، خانم بیکاز کیست ، فرح عبدی بیکاز ، سیده فرح عبدی ، استخدام تماشاچی بنگلادشی و هندی ، استخدام هوادار بنگلادشی و هندی و عمانی ، تشویق تیم ملی با اجاره تماشاچی بنگلادشی و هندی و عمانی ، الزام سیاسی- امنیتی قابل پذیرش ، امیرحسین ثابتی در قطر ، دانیال معمار روزنامه همشهری ، محمد نسیمی خبرگزاری فارس ، وحید ایمانی در قطر ، جلالی بسیج رسانه هرمزگان ، حمدرضا شهبازی مجری برنامه طنز پاورقی ، مهدی خانعلی‌زاده مجری برنامه سیاسی بدون توقف ، ادعای اعزام 350 دولتی به قطر
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
2
1
خیلی گزارش خوب و جالبی بود. حرفه ای از منافع ملی دفاع کردید. حرف هایتان را در چارچوب زدید و نقد موثر کردید. درد و بلای تان بخورد توی سر بعضی رسانه ها که فقط می خواهند با مثبت و منفی نویسی کار کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
خودت از گزارش خودت تعریف میکنی
آورین آورین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
بعنوان یک خبرنگار، منم تعریف می کنم. اصولی نوشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
2
0
جای خوشحالی داره که حداقل به قول شما ظرافت های امنیتی و سیاسی رو دیدن. حاشیه ها رو بی خیال. همیشه بوده و هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
3
0
کار کار درستی است اما باید گروه اعزامی در حد چند روز آموزش امنیتی و سیاسی می دیدند که گویا این کار صورت نگرفته است. برای اعزام چنین تیم هایی ضروری است که گروه پشتیبان و امداد در نظرگرفته شود( مواجهه با خبرنگار خارجی، درگیری های احتمالی، موقعیت های تقابل بین هواداران و .... ) که بنظر می رسد این کار هم انجام نشده باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین