پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۱۷۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران در روز دانشجو در دانشگاه شریف و ادبیات صحبت کردن او با دانشجویان، واکنش هایی را به همراه داشته است. برخی معتقدند که او مانند یک هوادار فوتبال به دانشگاه شریف رفت و شروع به کل کل کردن با دانشجویان کرد. حالا که فضا برای گفتگو کردن، آنهم در دانشگاه فراهم شده است، چرا این فرصت باید به امثال افرادی مثل زاکانی داده شود؟ شرایط امروز کشور حاصل تفکر افرادی مثل زاکانی است. آن‌هایی که دوست دارند تنها خودشان سوار قطار قدرت باشند و دیگران از بیرون برای آن‌ها دست تکان دهند.نویسنده این نقد معتقد است: اگر فکر می‌کنید زاکانی و رائفی پور می‌توانند شرایط پیچیده امروز ایران را حل کنند، سخت در اشتباهید. آن‌ها هیچ وقت نقش خاموش کننده آتش را نداشتند و همیشه بنزینی بودند که آتش را شعله‌ورتر کرده است.

شعار سال: زاکانی شهردار تهران به دانشگاه شریف رفت و برای دانشجویان سخنرانی کرد و به برخی از سوال‌های آن‌ها پاسخ داد.

نکته اول در مورد این حضور این است که اصلا چرا شهردار تهران، باید به دانشگاه برود و با دانشجویان چنین بحث‌هایی را راه بیندازد؟ بهتر نیست که شهردار به وظایف خود برسد و وضعیت پایتخت را از بلبشوی آلودگی و ترافیک هر روزه نجات دهد؟

نکته بعدی در مورد سخنان زاکانی در دانشگاه شریف این است که او برای حرف زدن بین دانشجو‌ها نرفته بود. یکی از ویژگی‌های شهردار تهران این است که قیل و قال کردن را به خوبی بلد است و به اصطلاح جلوی دانشجویان کم نمی‌آورد. اصلا به خاطر همین ویژگی هم راهی دانشگاه شد تا به اصطلاح با آن‌ها گفتگو کند.  

فیلم‌هایی که از این مراسم بیرون آمده است به خوبی بیانگر این ویژگی رفتاری زاکانی است.  

متاسفانه شهردار تهران به جای اینکه حرف دانشجویان را بشنود و با آن‌ها گفتگو کند و فضای را برای آن‌ها روشن کند، مدام با کنایه با آن‌ها سخن گفت. مدام تحقیر کرد و تقریبا خطاب به دانشجویان منتقد گفت که هیچ‌اند.  

این نوع حضور در دانشگاه فقط از لحاظ هیجانی و البته خبری آن، می‌تواند جذاب باشد، اما هیچ دردی از درد‌های جامعه را حل نمی‌کند. زاکانی درست نقشی را بازی کرد که مجریان شبکه افق در قطر بازی کردند.  

او مانند یک هوادار فوتبال به دانشگاه شریف رفت و شروع به کل کل کردن با دانشجویان کرد. این درحالی است که دانشگاه این روز‌ها احتیاج به کسانی دارد که بتوانند بدون کنایه و هیجان با دانشجویان حرف بزنند حتی اگر با بدترین الفاظ با او برخورد شود.  

حالا که فضا برای گفتگو کردن، آنهم در دانشگاه فراهم شده است، چرا این فرصت باید به امثال افرادی مثل زاکانی داده شود؟ شرایط امروز کشور حاصل تفکر افرادی مثل زاکانی است. آن‌هایی که دوست دارند تنها خودشان سوار قطار قدرت باشند و دیگران از بیرون برای آن‌ها دست تکان دهند. البته دست تکان دادن بهترین حالت ممکن است!

اگر فکر می‌کنید زاکانی و رائفی پور می‌توانند شرایط پیچیده امروز ایران را حل کنند، سخت در اشتباهید. آن‌ها هیچ وقت نقش خاموش کننده آتش را نداشتند و همیشه بنزینی بودند که آتش را شعله‌ورتر کرده است. به طور معمول حیات این نحله در این نوع زندگی سیاسی است.  

نمونه بارز این رفتار را می‌تواند در یادداشت‌های این روز‌های کیهان هم ببیند. این روزنامه به هر پیشنهاد مصلحانه‌ای می‌تازد و سعی می‌کند، صدای بلند شده را در نطفه خفه کند.  

در نهایت بازهم تکرار می‌کنم، گفتگو به معنای کل کل کردن نیست و این روش راه به جایی نخواهد برد.

مصطفی داننده

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۶۹۱۶۳، www.asriran.com

اخبار مرتبط
برچسب ها: حضور زاکانی در دانشگاه شریف ، پرسش و پاسخ زاکانی با دانشجویان شریف ، کل کل زاکانی با دانشجویان دانشگاه شریف ، سخنرانی زاکانی در دانشگاه شریف ، چرا شهردار تهران باید به دانشگاه برود ، جنجال سخنان زاکانی در دانشگاه شریف ، قیل و قال زاکانی در دانشگاه شریف ، زاکانی با دانشجویان گفتگو کرد؟ ، ویژگی رفتاری زاکانی در قیل و قال کردن ، تحقیر دانشجویان توسط زاکانی ، بی حرمتی زاکانی به دانشجویان شریف ، ادبیات غیر محترمانه زاکانی در پاسخ به دانشجویان شریف ، نوع ادبیات حرف زدن با دانشجو ، زاکانی بلد نبود با دانشجو حرف بزند ، زاکانی برای آلودگی تهران فکری کند ، زاکانی کلا گردن گیر ندارد ، زاکانی خودبزرگ بین است ، اعتماد بنفس زاکانی ، زاکانی و خودبرتر بینی نسبت به دانشجو ، آقای زاکانی دانشجو حرمت دارد ، آقای زاکانی حرمت روز دانشجو را نگه می داشتی ، زاکانی از حرفهایش خجالت نکشید؟ ، مدیران نالایقی همچون زاکانی ، امثال زاکانی از شانه های مردم بالا رفتند و به قدرت رسیدند
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین