پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۳۹۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
پیرو مصوبات قبلی در خصوص ساخت ۴۰ شهر و شهرک جدید در کشور که از سال گذشته مطرح شده بود، ساخت ۱۰ شهرک جدید در چهار استان فارس، البرز، آذربایجان غربی و یزد به تصویب رسیده است . مجموع مساحت این شهرک‌ها ۸ هزار و ۱۵۰ هکتار در نظر گرفته شده که ۴ شهرک در استان فارس، ۴ شهرک در استان البرز، یک شهرک در آذربایجان غربی و یک شهرک هم در استان یزد قرار دارد. ساخت واحد‌هایی با طبقات کم در این شهرک‌ها در اولویت است.

شعار سال: به گفته ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن ،در راستای موضوع ساخت ۴۰ شهر و شهرک جدید در کشور که از سال گذشته مطرح شده بود، ساخت ۱۰ شهرک جدید در چهار استان فارس، البرز، آذربایجان غربی و یزد به تصویب رسیده است.

تصویب ساخت ۱۰ شهرک جدید در کشور

مجموع مساحت این شهرک‌ها ۸ هزار و ۱۵۰ هکتار در نظر گرفته شده که ۴ شهرک در استان فارس، ۴ شهرک در استان البرز، یک شهرک در آذربایجان غربی و یک شهرک هم در استان یزد قرار دارد. ساخت واحد‌هایی با طبقات کم در این شهرک‌ها در اولویت است.۳۱ هزار هکتار الحاق زمین نیز در دستور کارگروه‌های استانی قرار دارد که بر اساس قانون مهلت بررسی این زمین‌ها تنها یک ماه بوده و لازم است استان‌ها با سرعت بیشتری و در ظرف زمانی یک ماه بررسی این زمین‌ها را به اتمام برسانند تا تکلیف این ۳۱ هزار هکتار مشخص شود. توافق با مالکین بخش خصوصی موضوع دیگری است که مورد تاکید ما قرار دارد. مالکین بخش خصوصی دارای اراضی در سطح شهر‌ها یا چسبیده به محدوده شهر‌ها هستند و ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که اگر این اراضی درجه یک و دو کشاوری نباشند، طی فرایندی با توافق مالکین این اراضی را در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دهیم به طوری که هم مالک به ارزش افزوده ناشی از الحاق خواهد رسید و هم دولت برای تامین مسکن از این اراضی استفاده می‌کند.

تصویب ساخت ۱۰ شهرک جدید در کشور

لازم به توضیح است که اوایل مهرماه، علیرضا جعفری(مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید) به رسانه ها گفته بود که برای تهران سه شهر جدید «خوارزمی»، «فردوس» و «اعتمادیه» را داریم که طرح خوارزمی و فردوس آماده شده و در دستور کار شورای برنامه‌ریزی استان قرار گرفته است. بعد از تصویب برای شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال می‌شود و عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

با توجه به بحث کم‌آبی در کشور، موضوع تامین آب شهرک‌های جدید از جمله چالش‌هایی است که کارشناسان منابع آبی و محیط زیست معتقدند باید برای آن تمهیداتی اندیشیده شود.

توضیحات برای فهم بیشتر خبر:

ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن حکم خود را در تاریخ نهم آذرماه 1401 از افندی زاده ، سرپرست وزارت راه و شهرسازی دریافت کرده است.نامبرده بر اساس مصوبه مورخ ۲۶ بهمن ۹۹ مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده سازمان ملی زمین و مسکن و به استناد ماده (۱۲) اساسنامه سازمان و به حکم مهندس اسلامی ، وزیر وقت راه و شهرسازی، به مدت سه سال بعنوان عضو هیات مدیره سازمان انتخاب گردیده بود.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از ایسنا. منتشره در 29 آذرماه 1401 . کدخبر: 1401092919668 . https://www.isna.ir / سایر منابع . 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین