پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۸۵۴۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲
هدف شما از ایجاد تجارت علاوه بر کسب سود راضی نگه داشتن مشتریان نیز خواهد بود و محصولی که برای واردات یا صادرات انتخاب می‌کنید باید این دو هدف را نیز تحقق بخشد. انتخاب محصولات مناسب در صادرات برای موفقیت شما حیاتی است. در این مقاله محصولات مناسب در صادرات نکات کلیدی برای انتخاب محصول مناسب را بیان میکنیم. دو روش متفاوت وجود دارد که یکی شما را به سمت داشتن اطلاعات اندک در زمینه‌های مختلف سوق میدهد و دیگری شما را به سوی تخصص در یک زمینه هدایت می کند کدام یک از این دو روش برایتان مناسب‌تر است؟ پاسخ را به شما میگوییم در ادامه همراه ما باشید.

شعار سال: در کشور‌های، مختلف محصولات متعددی برای واردات یا صادرات وجود دارد. کلید موفقیت، شناسایی وضعیت مناسب برای خود و محدوده‌ی تخصصتان خواهد بود. اکثر افرادی که فعالیت تجاری واردات و صادرات را آغاز میکنند، اگر به جای اینکه در زمینه‌های مختلف فعالیت، کنند در یک زمینه‌ی خاص به کسب و کار بپردازند، شانس موفقیت بیشتری خواهند داشت هر چقدر تکلیفتان در مورد آنچه میخواهید بفروشید مشخص‌تر باشد در ایجاد ارتباط شفاف با مشتریانتان و فروش کالا بخت بیشتری خواهید داشت.

فرض کنید به صادرات علاقه مندید و در یک کشور دیگر ارتباطاتی دارید با رابطتان تماس میگیرید و یکی از جملات زیر را به او میگویید؛ کدام یک نتیجه‌ی بهتری خواهد داشت؟

 مالک ABC اینترنشنال یک شرکت مدیریت صادرات هستم. اگر بگویید چه چیزی میخواهید ترتیبی میدهم که برایتان فراهم شود.

من مالک ABC اینترنشنال یک شرکت مدیریت صادرات هستم که با تعداد زیادی از تولید کنندگان لوازم یکبار مصرف پزشکی کار میکنم اگر علاقه‌مند باشید میتوانم کالا‌های مورد نیازتان را تهیه کنم.  

استفاده از جمله‌ی دوم کمک میکند تا بهترین نتیجه را از تماستان بگیرید یعنی به دست آوردن مشتری

دو هدف مهم در انتخاب محصولات مناسب در صادرات
معرفی، معیار مهم در انتخاب محصول

هنگام انتخاب یک محصول باید با تمام وجودتان به موفقیتش متعهد باشید فرایند انتخاب را با پرسش‌های زیر شروع کنید

آیا آن محصول شما را هیجان زده میکند؟ بعضی وقت‌ها یک محصول را براساس اطلاعات انتخاب می. کنید اگر آن محصول در شما شور و نشاطی برنمی انگیزد به سراغ محصول دیگری بروید؛

آیا خودتان آن را میخرید و استفاده میکنید؟ اگر نه، چه چیز باعث میشود فکر کنید دیگران آن را خواهند خرید و استفاده خواهند کرد؛

آیا آن را به فامیل درجه یک یا دوستتان خواهید فروخت؟ اگر فکر میکنید این محصول به اندازه کافی برای خانواده و دوستانتان خوب نیست پس برای مشتریان هم خوب نیست؛

این محصول را به چه کسی خواهید فروخت؟ بازار هدفتان چه کسی خواهد بود؟ اگر بازار هدفی برای این محصول شناسایی نشده، است باید بیشتر بگردید؛

آیا در بازار امروز نیاز واقعی به این محصول وجود دارد؟ اگر بازار به این محصول نیازی ندارد شما هم نباید آن را بفروشید؛

مزایا و معایب محصول شما در مقایسه با محصولات مشابه در بازار چیست؟ هیچ محصولی کامل نیست حتی اگر آن محصول شما را هیجان زده می، کند باز هم باید با خودتان در مورد مزایا و معایب محصول روراست باشید تا بتوانید به شکل مناسبی آن را در بازار عرضه کنید.

پس از پاسخ دادن به این سؤالات، اساسی آماده اید تا به سه معیار مهم در انتخاب محصول نگاهی بیندازید تجربه آموزش و اشتیاق این سه معیار به شما کمک میکند تا بین محصولات متعدد به فهرستی کوتاه و قابل بررسی از محصولات و در نتیجه یک تجارت موفق برسید.

دو هدف مهم در انتخاب محصولات مناسب در صادرات
تجربه در انتخاب محصولات مناسب در صادرات

کلید اول برای موفقیت در تجارت یک محصول داشتن تجربه درباره‌ی آن محصول است. هرچه بیشتر از یک محصول، بدانید برای موفقیت شانس بیشتری خواهید داشت. وقتی شرکت کارفرمایم را ترک کردم و تصمیم گرفتم شرکت بازرگانی واردات و صادرات خودم را تاسیس، کنم قصد داشتم روی لوازم آرایشی و بهداشتی و نیز لوازم یک بار مصرف پزشکی تمرکز کنم این انتخاب را بر اساس تجربه ام در این صنعت انجام دادم، چون ده سال در این زمینه فعالیت کرده بودم و چیز‌های بسیاری در موردش دانستم

زمان انتخاب یک محصول با مرور سوابق و تجربیاتتان شروع کنید به زمینه‌هایی که در آن‌ها تجربیات خاصی دارید توجه کنید این تجربیات ممکن است از سوابق کارمندی تان به دست آمده یا از یک ارتباط فامیلی در کشوری دیگر یا سرگرمی تان باشد کلید معرفی یک محصول به بازار دانش است و تجربه همان پیوندی است که دانش مورد نیاز در اختیارتان قرار می‌دهد.

 
آموزش در انتخاب محصولات مناسب در صادرات

 همیشه چیز جدیدی برای آموختن وجود دارد و هرچه زودتر آن را بیاموزید، م خواهید بود. شناخت محصول مهم است و آموزش کلید دستیابی به این شناخت. از آموزش برای افزایش و ارتقای تجاربتان استفاده کنید. مطالعه‌ی این کتاب شروع خوبی است، ولی در اینجا متوقف نشوید به کلاس‌های آموزش بازرگانی بروید، به کشور‌هایی که علاقه‌مند به تجارت با آن‌ها هستید مسافرت و با مشتریان احتمالی تان ملاقات کنید هر میزان اطلاعات دربارهی محصول و تجارتتان داشته باشید و هر چقدر آموزش ببینید باز هم کافی نیست و باید به آموزش و کسب اطلاعات ادامه دهید.


اشتیاق در انتخاب محصولات مناسب در صادرات

باید از فروختن محصولتان لذت ببرید اگر در مورد محصولتان مشتاق نیستید کار دشواری برای متقاعد کردن دیگران به خرید آن محصول خواهید داشت امکان دارد باتجربه باشید و بتوانید از آموزشهایتان برای حل مشکلات استفاده کنید؛ اما ساده:بگویم اگر به محصولتان اشتیاقی نداشته باشید این‌ها هیچ فایده‌ای نخواهند داشت.


ارزیابی و پتانسیل یک محصول

اگر مشغول ارزیابی محصولی هستید که قصد دارید داخل کشور بفروشید یا امیدوارید آن را در آن سوی کره‌ی زمین عرضه کنید و می‌خواهید محصولات مناسب در صادرات بدانید؛ این محصول باید نیاز‌های بازار را برآورده کند چگونه باید پتانسیل یک محصول را برآورد کرد؟

زمانی که مشغول واردات، هستید به نحوه عملکرد محصول در بازار‌های بین المللی نگاهی بیندازید تا بتوانید بسنجید که آیا این محصول میتواند در کشور موفق باشد یا خیر؟ اگر کالا خارج از کشور موفق، باشد این امکان وجود دارد که در داخل نیز موفق باشد؛ البته به شرطی که کشور نیاز‌ها و شرایط مشابهی داشته باشد این نکته‌ی آخر بسیار کلیدی است. شاید کفش‌های مخصوص برف در سیبری خریداران بسیار داشته باشد؛ ولی اگر شما بازار یک شهر گرمسیری را هدف گرفته باشید، احتمالاً خریداران زیادی پیدا نخواهید کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از بازار نفت و گاز پتروشیمی، iroilmarket.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین