پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
درحالی که فروشندگان دارای مجوز از این اتحادیه، هر ساله مالیات و عوارض خود را پرداخت می‌کنند و به زحمت ،روزی سه عینک سفارش می‌گیرند اما کلینیک نور روزانه به اندازه 200 مغازه عینک سازی فروش عینک دارد.
شعار سال: عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان عینک در خصوص میزان واردات فرم عینک و لنز طبی گفت: میزان عینک مورد نیاز کشور سالیانه ۳۰ میلیون زوج لنز است که از این مقدار ۷ میلیون آن به صورت قانونی از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، ژاپن و چین وارد می‌شود.

مسعود قلی پور ادامه داد: ما به عنوان یک نهاد مجوز دار و نماینده بخش خصوصی تنها از بخش کمی از این واردات با خبر هستیم و بخش عمده‌ای از آن توسط وزارت بهداشت و اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم کلینیک نور صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: درحالی‌که فروشندگان دارای مجوز از این اتحادیه هر ساله مالیات و عوارض خود را پرداخت می‌کنند و به زحمت روزی سه عینک سفارش می‌گیرند اما کلینیک نور روزانه به اندازه ۲۰۰ مغازه عینک سازی فروش عینک دارد به همین سبب است که این اتحادیه هیچ اطلاعی از میزان واردات لنز در کشور و خصوصا این کلینیک ندارد.

قلی پور تصریح کرد: در مورد بقیه مراکز درمانی نیز همین است به طوری که بینایی سنجی‌ها روزانه ۲۰ تا ۳۰ عدد و مراکز چشم پزشکی بیش از ۳۰ عدد در روز سفارش عینک سازی می‌گیرند. این درحالیست که مطابق رای دیوان عدالت اداری فروش هرگونه عینک طبی و لنز در مراکز پزشکی و درمانی ممنوع است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان عینک در خصوص عینک‌های آفتابی تقلبی گفت: عینک اصل آفتابی در ایران کمتر از ۵۰۰ هزار تومان نیست این درحالی‌ست که اهمیت این نوع از عینک کمتر از طبی نیست و بر همین اساس ما اصرار داریم که تعرفه عینک آفتابی کاهش پیدا کند تا عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی و پیشرفته مردم وقتی از خانه بیرون می‌آیند عینک آفتابی را نیز مانند پوشاک استفاده می‌کنند. باید همانطوری که در مورد بستن کمربند ایمنی فرهنگ سازی شد استفاده از عینک آفتابی نیز همگانی شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان عینک تصریح کرد: ما قبل از انقلاب ۵ واحد تولید فریم عینک داشتیم که به دلیل نبود تکنولوژی روز و عدم حمایت دولت از آن‌ها تعطیل شدند و اکنون ۵ واحد عدسی تراشی داریم که سفارشات نسخه‌ای را تامین می‌کنند که این واحد‌ها فقط تامین توانایی ۵ درصد از نیاز کشور را دارند.

قلی پور در پایان اظهار داشت: با توجه به میزان بالای عینک و لنز در کشور تولید داخلی آن کاملا توجیه اقتصادی دارد اما با توجه به هزینه بالای احداث هر خط تولید که نزدیک ۱۵۰ میلیارد تومان است بدون کمک دولت امکان احداث چنین کارخانه‌هایی وجود ندارد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 367961، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین