پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۹۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
مواجهه با امر مطلق و نوع برخورد با آن (بنیادگرایی دینی و تعصب ورزی و سنت گرایی یا مشارکت طلبی در فهم و استنباط و اجتهاد مبتی بر فقه پویا) چالشی به طول تاریخ و در تمامی ادیان منجمله دین مبین اسلام بوده است. برای افزایش همگرایی ها و هم فهمی ها در قرن حاضر، کشورها و ملت ها اقدام به تعریف قانون و حقوق اساسی برای خود کرده اند. در کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران هم این اتفاق میمون و مبارک، حول شریعت اتفاق افتاده و قانون اساسی بعنوان میزان حقوق اساسی در نظرگرفته شده است. قانونی که نه تنها توصیه های روزنامه محترم جوان را تقبیح می کند، بلکه آن را مصداق جرم می پندارد. حال این روزنامه وزین، برای موجه کردن طرز فکر متاسفانه تک بعدی و  تند خود، از نام مبارک حضرت آقا چرا استفاده می کند، جای اما و اگر فراوان دارد. روزنامه محترم جوان، جنگ تنها میدان نیست، جنگ شامل کلیت جنگ و برنامه برای صلح هم هست. به همان اندازه که میدان اهمیت دارد، کلیت جنگ و برنامه ریزی برای صلح هم اهمیت دارد. در دیدگاه ما صلح الزاما به معنای عدم جنگ و دوستی با طرف مقابل تعریف نمی شود، بلکه نوعی راهبری راهبردی و تسلط بر حریف، با کمترین درگیری است. امنیت هم در دیدگاه ما در چند سازمان تخصصی و نهاد خاص ، تعریف نمی گردد. پاشنه امنیت در امور غیر امنیتی و در درون اجتماع است. ضمن احترام به جایگاه آن نشریه وزین، استدعا داریم، ترویج و توصیه به خشونت را کنار بگذارید. این شیوه صحبت کردن حتی اگر درست هم بوده باشد، بشدت شائبه زا و دامن زننده به چالش ها است.

شعار سال: روزنامه «جوان» نوشت، ماموری که برقراری امنیت از وظیفه ذاتی اوست در راستای وظیفه خود از قوه قهریه و باتوم هم استفاده کند.برای برقراری امنیت و ایجاد ثبات در جامعه اگر لازم باشد «باتوم» می‌تواند راهگشا باشد. یعنی همان کاری که در فتنه‌ها و اغتشاشات یکی دو دهه اخیر در کشور انجام شد. ماموری که برقراری امنیت از وظیفه ذاتی اوست در راستای وظیفه خود از قوه قهریه و باتوم هم استفاده کند.

«باتوم» برای برقراری امنیت راهگشاست
اینجاست که باید گفت سخنان رهبری به‌درستی باید فهم شود و بین دوگانه «تبیین» و «باتوم» نمی‌توان یکی را تأیید و دیگری را رد کرد. هرچند اولویت با تبیین است، ولی نمی‌توان و نباید باتوم را به عنوان یک ابزار منفی برای همیشه از دستور کار خارج کرد. در این دوگانه نباید فراموش‌کرد که «تبیین» اساس است و «باتوم» اضطرار. تبیین «حل کردن» است و «باتوم» جمع کردن.

توضیحات شعار سال :

مواجهه با امر مطلق و نوع برخورد با آن (بنیادگرایی دینی و تعصب ورزی و سنت گرایی یا مشارکت طلبی در فهم و استنباط و اجتهاد مبتی بر فقه پویا) چالشی به طول تاریخ و در تمامی ادیان منجمله دین مبین اسلام بوده است. برای افزایش همگرایی ها و هم فهمی ها در قرن حاضر، کشورها و ملت ها اقدام به تعریف قانون و حقوق اساسی برای خود کرده اند. در کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران هم این اتفاق میمون و مبارک، حول شریعت اتفاق افتاده و قانون اساسی بعنوان میزان حقوق اساسی در نظرگرفته شده است. قانونی که نه تنها توصیه های روزنامه محترم جوان را تقبیح می کند، بلکه آن را مصداق جرم می پندارد. حال این روزنامه وزین، برای موجه کردن طرز فکر متاسفانه تک بعدی و  تند خود، از نام مبارک حضرت آقا چرا استفاده می کند، جای اما و اگر فراوان دارد. روزنامه محترم جوان، جنگ تنها میدان نیست، جنگ شامل کلیت جنگ و برنامه برای صلح هم هست. به همان اندازه که میدان اهمیت دارد، کلیت جنگ و برنامه ریزی برای صلح هم اهمیت دارد. در دیدگاه ما صلح الزاما به معنای عدم جنگ و دوستی با طرف مقابل تعریف نمی شود، بلکه نوعی راهبری راهبردی و تسلط بر حریف، با کمترین درگیری است. امنیت هم در دیدگاه ما در چند سازمان تخصصی و نهاد خاص ، تعریف نمی گردد. پاشنه امنیت در امور غیر امنیتی و در درون اجتماع است. ضمن احترام به جایگاه آن نشریه وزین، استدعا داریم، ترویج و توصیه به خشونت را کنار بگذارید. این شیوه صحبت کردن حتی اگر درست هم بوده باشد؟!، بشدت شائبه زا و دامن زننده به چالش ها است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱، کدخبر:600995، fararu.com 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
1
0
حرف حق زدید به مولا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
0
1
حقوق اساسی؟ قانون اساسی؟ حقوق شهروندی؟ حقوق بشر؟ حقوق دینی و اسلامی؟حقوق .... کجاست ایت حقوق ها که ما نمی بینیم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین