پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۸۶۰۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
کلانتری مسؤول سایت اطلاع رسانی دانشگاه امام صادق در گفتگو با رسانه ها از وجود شواهد اولیه مبنی بر منبع خارجی این حمله سایبری خبر داد و گفت: علاوه بر سایت اطلاع رسانی دانشگاه بخشی از سامانه‌های خدمات دانشجویی و آموزشی هم هک شده که با وجود نسخه‌های پشتیبان در اسرع وقت این اختلال رفع خواهد شد. گروه بلک ریوارد مسئولیت این هک را برعهده گرفته و بیان داشته است که اطلاعات و اسنادی قابل توجهی به دست آورده که در آینده آنها را به اشتراک خواهد گذاشت. گفتنی است که در این بین صفحه توییتر حجت‌الله عبدالملکی، وزیر سابق کار و دبیر فعلی شورای عالی مناطق آزاد نیز توسط این گروه هکری هک شده است. لازم به توضیح است که سایت های کشور در چند سال اخیر عموما توسط سه گروه هکری بنام های بلک ریوارد ، انانیموس و عدالت علی ، هک شده اند.

شعار سال:در میان گروه‌های هکری که در سه ماه اخیر و با شدت گرفتن اختلالات اینترنتی، حملات سایبری گسترده‌ای علیه نهادها دولتی در کشورمان انجام داده‌اند، نام بلک ریوارد شاید بیش از بقیه شنیده شده باشد. حال و بعد از هک خبرگزاری فارس، حمله به وب‌سایت‌های رسمی دولتی و البته حمله ناموفق به فرودگاه امام خمینی، خبر از حمله هکری به دانشگاه امام صادق رسیده است.

بر اساس اطلاعات دریافتی از ، عصر روز جمعه 30 دی ماه 1401، سایت دانشگاه امام صادق(ع) مورد حمله هکری از طرف گروه بلک ریوارد قرار گرفته و در دسترس نیست(طبق تصویری که در صفحه اول این سایت درج شده، گروه هکری موسوم به بلک ریوارد مسئولیت این حمله را به‌عهده گرفته است).طی این حمله، صفحه اصلی سایت دانشگاه تغییر شکل داده و اصطلاحا daface شده است. این گروه همچنین مدعی شده است که اطلاعات و اسناد قابل توجهی به دست آورده که در آینده آنها را به اشتراک خواهد گذاشت. 

هک سایت دانشگاه امام صادق(ع) و توئیتر عبدالملکی توسط گروه بلک ریوارد

کلانتری مسؤول سایت اطلاع رسانی دانشگاه امام صادق در گفتگو با رسانه ها  از وجود شواهد اولیه مبنی بر منبع خارجی این حمله سایبری خبر داد و گفت: علاوه بر سایت اطلاع رسانی دانشگاه بخشی از سامانه‌های خدمات دانشجویی و آموزشی هم هک شده که با وجود نسخه‌های پشتیبان در اسرع وقت این اختلال رفع خواهد شد.

هک سایت دانشگاه امام صادق(ع) و توئیتر عبدالملکی توسط گروه بلک ریوارد

بنا بر این گزارش، صفحه منتسب به حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد در توئیتر نیز توسط بلک ریوارد هک شده است. عبدالملکی دقایقی پس از هک شدن صفحه خود نوشت: چند دقیقه پیش حساب کاربری اینجانب هک شد اما هم اکنون صفحه تحت کنترل است.

هک سایت دانشگاه امام صادق(ع) و توئیتر عبدالملکی توسط گروه بلک ریوارد

برخی از منابع معتقدند که کانون اصلی این گروه در اروپا قرار داشته و بشکل غیر مستقیم توسط اسرائیل سفارش کاری دریافت می نمایند. گروهی نیز این گروه هکری را افرادی مستقل با گرایشات سیاسی خاص می دانند.لازم به توضیح است که سایت های کشور در چند سال اخیر عموما توسط سه گروه هکری بنام های بلک ریوارد ، انانیموس و عدالت علی ، هک شده اند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین