پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۸۶۰۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۵
در بازدید یوسف نوری از گیلان، جناب وزیر از هر دری سخنی داشتند. او در جلسه مشترک با نماینده ولی فقیه در استان از شناسایی نارسایی های حوزه آموزش و پرورش و اولویت بندی برنامه ها می گوید؟ از ادبیات جدیدی بنام مدارس نسل اول تا چهارم صحبت می کند در حالیکه این ادبیات مربوط به سطح بندی دانشگاه ها است. او از اهمیت تربیت می گوید و در عین حال توانایی بیان مصادیق این حوزه را نداشته و با کلی گویی از موضوع عبور می نماید. از استخراج الگوی مدرسه‌ای سند تحول بنیادین صحبت می کند در حالی که خیلی ها می دانند ، او کمترین اشرافیتی در این خصوص ندارد. آیا هر وزیری وزیر است؟

شعار سال : یوسف نوری در سفر روز گذشته خود به استان گیلان و در دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان با اشاره به رصد و شناسایی نارسایی های حوزه آموزش و پرورش و اولویت بندی برنامه ها،بیان داشت که معلمان اولین اولویت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند و باید از نظر کمی و کیفی به تربیت معلم بپردازیم. با حضور رئیس جمهور ۲۳ مصوبه برای تربیت معلم در دانشگاه های فرهنگیان در نظر گرفتیم. در این راستا جذب اساتید نخبه و خبره در دستور کار قرار دارد. وی با اشاره به ارزشیابی فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان براساس آزمون جامع و حداقل معدل ۱۵ و گزینش و کسب مهارت های شش گانه، تاکید کرد: در تربیت معلم جدی تر عمل خواهیم کرد؛ همچنین توسعه فضاهای فیزیکی دانشگاه های فرهنگیان را دنبال می کنیم.

خسته نشی یوسف نوری برای استخراج الگوی مدرسه‌ای سند تحول بنیادین ؟!

وی با بیان اینکه مدرسه و دانشگاه به عنوان مکان تربیتی باید از آموزش محوری به سمت پژوهش محوری بروند، تصریح کرد: مدرسه نسل اول منجر به سواد اسمی می شود و مدرسه نسل دوم به سواد مفهومی می پردازد که پژوهش محور است، اما منجر به کارآفرینی نمی شود. مدرسه نسل سوم منجر به سواد عملکردی شده و در مدارس و مراکز آموزشی نسل چهارم سواد اجتماعی مورد تاکید است. مدارس نسل چهارم منجر به مسئولیت اجتماعی می شود.

خسته نشی یوسف نوری برای استخراج الگوی مدرسه‌ای سند تحول بنیادین ؟!

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب، معلمان را افسران سپاه پیشرفت دانست و خاطرنشان کرد: محور نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل «دگرگونی آموزش و تحول در نظام تعلیم و تربیت» بود.نوری به نقش معلمان در تعیین محتوای کتب درسی اشاره کرد و گفت: نیازمند نقش آفرینی معلمان در طراحی و بازنگری کتب درسی هستیم.وزیر آموزش و پرورش در نشستی با فرهنگیان گیلان نیز طرح رتبه بندی معلمان را توافقی بین دولت و مجلس دانست که هنوز کامل نیست و به زودی اجرایی می شود.طرح رتبه بندی فرهنگیان ماهیت مادی ندارد، اما معادل اقتصادی برای آن در نظر گرفته شده است.معلمان در راستای سند تحول بنیادین و طرح رتبه بندی به سمت کسب شایستگی های فردی، عمومی و حرفه ای بروند و کتب درسی را به برنامه درسی تبدیل و امور تربیتی را احیا کنند.

خسته نشی یوسف نوری برای استخراج الگوی مدرسه‌ای سند تحول بنیادین ؟!

وزیر آموزش و پرورش خواستار احیای امور تربیتی در نظام آموزشی شد و بیان کرد: به زودی الگوی مدرسه ای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را استخراج و پایش خواهیم کرد. معلمان هدف و محتوا و روش و ارزشیابی را به عنوان اصول سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار قرار دهند و برای آینده برنامه داشته باشند.

نوری با بیان اینکه متاسفانه رویکرد نظام آموزش و پرورش ما بیشتر کالبدی و اقتصادی است، اظهار کرد: استکبار جهانی با همین رویکرد از تشکیل خانواده و فرزندآوری دور شد و لذا به جامعه ما نیز القا کردند که خانواده مانع ایجاد می کند. وی با اشاره به تفاوت دیدگاه های امانیستی با دیدگاه های الهی و انسانی در حوزه تربیت، اضافه کرد: امروز باید آینده نظام تعلیم و تربیت کشور را ترسیم کنیم و توجه ویژه ای به نظام آموزش و پرورش عمومی داشته باشیم.

وی خیرین مدرسه ساز را نمونه ای از تحقق مسئولیت اجتماعی دانست و یادآور شد: تربیت هدف اصلی جامعه است و لذا در زیست بوم جدید نظام آموزش و پرورش کشور به این مقوله توجه شده است و امیدواریم با کمک خیرین پیش برویم.
وی با بیان اینکه از هر دو مدرسه یک مدرسه توسط خیرین ساخته می شود افزود: امسال ۱۱۰۰ میلیارد تومان در اصفهان و ۷۰۰ میلیارد تومان در هرمزگان تعهد احداث مدرسه خیرساز داریم.

وی با بیان اینکه پیاده سازی فرهنگ در بستر برنامه ریزی فرهنگی آموزش و پرورش محقق می شود، به نقش آموزش و پرورش در حکمرانی اقتصادی اشاره و اضافه کرد، آموزش و پرورش بعد از معدن بالاترین ارزش افزوده را دارد و نرخ ارزش افزوده آموزش ابتدایی دو برابر دوره دانشگاه است.وی با بیان اینکه ۸۵ درصد هنرجویان هنرستان ها وارد بازار کار می شوند، گفت: نرخ بازگشت سرمایه در آموزش و پرورش کمتر از ۱۰ نیست، در حالی که این نرخ برای صنایع کمتر است.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از ایلنا. منتشره در 30 دی ماه 1401. کدخبر: 1321768 . https://www.ilna.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
0
0
خیلی دل پری از این یوسف نوری دارید ها، یک وقت ملاقات بگیرم رو در رو با هم حرف بزنید؟
مدیر پایگاه

سلام 


ممنون از توجه و لطف شما


اما برقراری این موقعیت و تدارک لینک ارتباطی،کار روابط عمومی آموزش و پرورشه که باید متوجه بوده و رصد کننده مواضع باشد

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین