پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۱۸۹
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱
رئیس سازمان امور اراضی نسبت به خرد شدن اراضی کشاورزی هشدار داد و گفت درصورت عدم یکپارچگی اراضی کشاورزی امنیت غذایی به خطر خواهد افتاد. در حدود ۴ دهه اخیر در برخی استان‌ها اراضی کشور ۳۰ برابر خردتر شدند.

شعار سال: داده‌های مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد، در ایران متوسط اندازه هر مزرعه ۴.۹ هکتار است. این درحالی که این رقم در آلمان ۶۳.۲ هکتار، هلند ۴۱.۴ هکتار، فرانسه ۶۹ هکتار و آمریکا ۱۸۰ هکتار است.

براساس اظهارات یکی از مقامات سازمان امور اراضی کشور در ۳۵ سال گذشته وضعیت خرد شدن در برخی از استان‌ها بسیار نگران کننده است؛ به طوری که در برخی استان‌ها این رقم بالای ۳۰ برابر خرد‌تر شده است. البته امروز رئیس سازمان امور اراضی در نشست خبری گفت: درحال حاضر هیچ آمار دقیقی در خصوص متوسط قطعات اراضی کشاورزی وجود ندارد و تا زمانی که کلیه اراضی سند دار نشود، نمی‌توان در مورد متوسط قطعات اراضی کشور سخنی گفت.

او در خصوص درصد تحقق بودجه سال جاری و درصد افزایش بودجه سال آتی سازمان نیز توضیح داد: براساس قانون بودجه سال جاری، باید ۸۰ درصد ماده ۵ قانون بودجه که مرتبط با عوارض تغییر کاربری است و ۱۰۰ درصد ماده ۱۳ که مرتبط با اجاره و فروش اراضی کشاورزی است به سازمان تخصیص داده می‌شد. اما تاکنون شاهد عدم تخصیص این منابع به سازمان بودیم. سال آینده هم بودجه سازمان امور اراضی از محل همین دو ماده ۵ و ۱۳ دیده شده است.

او در این نشست با اشاره به آمار‌های منتشر شده گفت: در بخش سنددار شدن زمین‌های کشاورزی تا کنون ۳ میلیون و ۳۰۰ هکتار زمین دارای سند شده‌اند.

به گزارش اکو ایران، افلاطونی افزود: از زمان تاسیس سامانه ۱۳۱ در سال ۱۳۹۴ تاکنون ۴۹ هزار گزارش از تغییر کاربری‌های شناسایی شده و ثبت شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت صدای بورس، تاریخ انتشار:۵ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۴۶۶۲۸۶، www.sedayebourse.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین