پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۲۲۳
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱
پس از انتشار اخبار و گزارش‌های غیر رسمی در خصوص حمله پهپادی به یکی از مراکز تولید مهمات در شهر اصفهان، وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای، وقوع این حمله را تایید و بیان داشته است که حوالی ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه شنبه شب حمله‌ای ناموفق با استفاده از سه ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع صورت گرفت و خوشبختانه با پیش بینی‌ها و تمهیدات پدافندی صورت گرفته یکی از آن‌ها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر آن‌ها در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر شده اند. حمله مورد نظر تلفات جانی نداشته و برخی از منابع، روایت وابستگی آن به اسرائیل را مطرح می‌کنند.

شعار سال: ساعاتی قبل در محدوده خیابان امام خمینی شهر اصفهان صدای مهیبی شنیده شده است. گفته شده که، نیرو‌های امدادی و امنیتی در محل حضور دارند و شرایط تحت کنترل است و عبور و مرور عادی است.

«محمدرضا جان‌نثاری» معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان در این باره اظهار داشت:یک انفجار در یکی از مراکز نظامی وابسته به وزارت دفاع رخ داده است که علل و عوامل آن در دست بررسی است. وی ادامه داد: خسارات در دست بررسی است، اما خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

تائید حمله ناکام اسرائیلی به تاسیسات مهمات سازی اصفهان و سرنگونی سه ریز پرنده مهاجم +اوضاع کاملا عادی است

***تأیید صدا‌های ناهنجار در اصفهان

«منصور شیشه‌فروش» مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأیید صدا‌های ناهنجار در خیابان امام خمینی اصفهان گفت: علت وقوع این صدا‌ها در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه بنا بر اعلام شهروندان به یگان‌های امدادی، صدا‌های ناهنجاری طی سه الی چهار مرحله در محدوده خیابان امام خمینی شنیده شده است، اظهار داشت: بررسی علت وقوع این صدا‌ها در دستور کار قرار گرفته است و به زودی اعلام خواهد شد.

تعداد بازدید : 16
 

طبق اطلاعات خبرنگار ایرنا، در این حمله از سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر پیشرفته مجهز به بمبلت استفاده شده است و عوامل حفاظت پیرامونی مجموعه پس از شنیدن صدای کوادکوپتر‌ها با تجهیزات در اختیار از جمله سلاح و سامانه‌های جنگ الکترونیک اقدام به مقابله با این پرنده‌ها می‌کنند که موفق به ساقط کردن یک فروند از آن‌ها می‌شوند.

یک فروند از این کوادکوپتر‌ها حین مقابله، لینک ارتباط GPS خود را در اثر جمینگ از دست می‌دهد و همین موضوع منجر به سقوط آن و برخوردش با سقف سوله می‌شود که فیلم منتشر شده در فضای مجازی از لحظه اصابت هم مربوط به این کوادکوپتر است که پس از اخلال در ارتباط آن و سقوطش به سقف سوله برخورد می‌کند.

این مجموعه پیش‌تر نیز تجربه موردی مشابه را داشته و تمهیدات در نظر گرفته شده پس از آن حادثه منجر به این می‌شود که خسارت قابل توجهی در این حمله به کارگاه‌ها و سوله‌های آن وارد نشود.

گفتنی است که یک فروند دیگر از این کوادکوپتر‌ها که در حین عملیات مقابله آسیب کمتری دیده در اختیار نیرو‌های حفاظتی مستقر در مجموعه قرار گرفته است

***وزارت دفاع ایران حمله به تاسیسات مهمات سازی در اصفهان را تایید کرد /بیانیه وزارت دفاع 

وزارت دفاع ایران در بیانیه‌ای تایید کرد که یکی از مراکز این مجموعه در شهر اصفهان مورد حمله قرار گرفته است.

پس از انتشار اخبار و گزارش‌های غیر رسمی در خصوص حمله پهپادی به یکی از مراکز تولید مهمات در شهر اصفهان، وزارت دفاع جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای این مسئله را تایید کرد. 

روابط عمومی وزارت دفاع در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع صورت گرفت و خوشبختانه با پیش بینی‌ها و تمهیدات پدافندی صورت گرفته یکی از آن‌ها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر آن‌ها در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.

خوشبختانه این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد نموده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت‌های مجموعه ایجاد نکرده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان می‌دهد اقدام برای تولید قدرت، اقتدار و امنیت را با شتاب و جدیت ادامه خواهد داد و این اقدامات کورکورانه تاثیری در تداوم مسیر پیشرفت کشور نخواهد داشت؛ ان شاء الله

هرچند وزارت دفاع از «ناموفق بودن» این حمله سخن گفته، اما تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که در اثر برخورد این ریزپرنده‌ها انفجار عظیمی در خیابان امام خمینی شهر اصفهان به وقوع پیوسته است.

همچنین پیش از آن صدا و سیمای جمهوری اسلامی در گزارشی اعلام کرده بود که از یک کارخانه نظامی در شهر اصفهان صدای انفجار بلندی به گوش رسیده است.

*** حادثه در تاسیسات هسته‌ای نطنز خرابکارانه بود

پیش از تایید رسمی مقامات کشور، ویدیو‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که نشان می‌دهد در هنگام انفجار نور شدیدی در فضا پخش می‌شود. همچنین برخی از کاربران از فعال شدن پدافند هوایی منطقه سخن گفته‌اند.

اشاره وزارت دفاع جمهوری اسلامی به انجام حمله با ریزپرنده در حالی مطرح می‌شود که برخی از احتمال حمله پهپادی سخن گفته بودند. در صورت صحت ادعای مقام‌های جمهوری اسلامی، این ریزپرنده می‌تواند از نوع کوادکوپتر باشد که با فن‌آوری ساده‌تر و از نوع از داخل کشور هدایت شونده این عملیات را انجام داده باشد. با این حال مقام‌های جمهوری اسلامی جزئیات چندانی در این رابطه ارائه نکرده‌اند.

در سال‌های اخیر بار‌ها اسرائیل در عملیات‌های خرابکارانه در داخل ایران نقش داشته و در بسیاری از این موارد مقامات جمهوری اسلامی این عملیات‌ها را رسانه‌ای کرده‌اند. با این حال در ماه‌های اخیر و همزمان با اعتراضات در داخل ایران، مدتی بود که خبری از اقدامات و حملات این‌چنینی منتشر نشده بود. اما بنیامین نتانیاهو که به تازگی به عنوان نخست وزیر اسرائیل به قدرت بازگشته وعده داده بود که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام می‌دهد.

مقام‌های اسرائیلی البته هنوز واکنشی نسبت به این حمله انجام نداده‌اند و اظهار نظری در این خصوص از آن‌ها منتشر نشده است.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: سرنگونی سه ریز پرنده مهاجم در اصفهان ، انفجار در مهمات سازی اصفهان ، شنیده شدن چند صدای مهیب در اصفهان ، انفجار در یکی از مراکز نظامی وابسته به وزارت دفاع ، علت انفجار در مهمات سازی در اصفهان ، علت انفجار در یکی از مراکز نظامی اصفهان ، اطلاعیه وزارت دفاع در پی حمله ناموفق به یکی از مراکز این وزارت خانه در اصفهان ، اطلاعیه وزارت دفاع درباره حمله به یکی از مراکز نظامی اصفهان ، حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع ، حمله ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع ، تأیید صدا‌های ناهنجار در خیابان امام خمینی اصفهان ، انفجار در یکی از مراکز نظامی ، علت انفجار در مهمات‌سازی اصفهان ، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان ، اقدام خرابکارانه اسرائیل در انفجار یکی از مراکز نظامی اصفهان ، نقش اسرائیل در حمله پهپادی به یکی از مراکز نظامی اصفهان ، حمله پهپادی اسرائیل به یکی از مراکز وزارت دفاع در اصفهان ، بیانیه وزارت دفاع درباره حمله پهپادی به یکی از مراکز نظامی اصفهان ، حمله به کارگاه وزارت دفاع در اصفهان ، حمله به کارگاه وزارت دفاع با سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر پیشرفته مجهز به بمبلت
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین