پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۲۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
دادستان محترم عمومی و انقلاب اسلامی مرکز خراسان رضوی با افتخار از برخورد قانونی و حقوقی با سه خبرنگار و فعال فضای مجازی در موضوع انتشار خبر مربوط به مدرسه فوتبال بدلیل عدم رعایت نظامات حرفه‌ای و قانونی انعکاس خبر و مقابله با تشویش اذهان عمومی صحبت کرده است. سایر همکاران رسانه‌ای ما هم که اتفاقا خیلی قانون گرا بوده و ارتباطی به منفعت طلبی و محافظه کاری شان ندارد، بازنشر خبر برخورد حقوقی را دنباله گیری نموده و به ظاهر وظیفه حرفه‌ای خود را انجام داده اند. اما همه ما و منجمله استاد مسلم حقوق ما جناب محمدحسین درودی خوب می‌دانند که قانون یک رو دارد و یک زیر. یک برخورد حداقلی دارد و یک برخورد حداکثری، حتی برای امری واحد و جرمی ثابت. مقام معظم رهبری هم بار‌ها در بحث اشتباهات کوچک و بعضا خارج از خط شدگی افشا کنندگان فساد، آمران به معروف و ناهیان از منکر، جریانات عدالت خواهی، افشاگری‌های درست یا نادرست جوانان و مواردی همانند به قضات محترم قوه قضائیه تذکر داده اند که برخورد شدید با این افراد صورت نگیرد و به تذکر و توبیخ اکتفا شود. اشتباهات و عدول از قانون این سه نفر یا افراد مشابه با آن‌ها را می‌شود با یک تشر یا یک احضار، سامان داد و به راهشان آورد. اما برخورد تند و اعمال قانون کامل در چنین فضایی، می‌تواند مسبب ترویج روحیه محافظه کاری گردد . همان روحیه‌ای که همکاران رسانه‌ای ما از آن به حرفه‌ای بودن ذکر نام می‌کنند. سرور گرامی جناب آقای درودی، افشاگری در خصوص فساد اولین، مهمترین، موثرترین و کم هزینه‌ترین گام برای کنترل این بلای خانمان سوز در گام دوم انقلاب است. حواستان بیشتر از پیش به حفظ ریشه‌ها باشد. وظیفه قوه قضائیه و حفظ استقلال دستگاه قضا در کنار حضور موثر با رویکرد پیشگیری، وظیفه‌ای بشدت خطیر است. فساد جریانی خزنده ، دائمی و پیش رونده است. نشود برخورد با افشاگران(هرچند خطاکار هم باشند)، زمینه را برای تشدید خزش های فساد فراهم سازد.

شعار سال: دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز خراسان رضوی گفت: یک مسئول اداره ورزش مشهد در پرونده مدرسه فوتبال تفهیم اتهام و با قرار قانونی راهی زندان و سه خبرنگار تفهیم اتهام شدند.

محمد حسین درودی اظهار کرد: یکی از مسؤولان اداره ورزش مشهد در پرونده مدرسه فوتبال تفهیم اتهام و با قرار قانونی راهی زندان شد، سه خبرنگار و فعال فضای مجازی نیز که بدون توجه به نظامات قانونی و اخلاق حرفه‌ای مبادرت به انتشار خبر، قبل از اثبات جرم کرده بودند، تفهیم اتهام شدند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز خراسان رضوی بیان کرد: دستگاه قضائی بلافاصله پس از انعکاس مطالب مربوط به این مدرسه در فضای مجازی و رسانه‌ای، اقدامات خود را آغاز کرد و تحقیقات ویژه قضائی در خصوص این پرونده ادامه دارد.

وی اضافه کرد: متعاقب انجام تحقیقات همه جانبه توسط بازپرس ویژه، افرادی که بدون مستندات قانونی و قبل از اثبات جرم توسط مرجع صالح قضائی اقدام به انتشار مطالبی کرده و موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم آورده بودند، احضار و تفهیم اتهام شدند.

درودی افزود: مرجع تشخیص جرم، دستگاه قضائی است و بر این اساس از افراد، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی خواسته می‌شود از هر گونه اظهار نظری که منجر به برهم زدن آرامش روانی جامعه و تشویش اذهان عمومی شود، خودداری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز خراسان رضوی گفت: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری و دستو رئیس قوه قضائیه از این پس با اینگونه رفتار‌ها به ویژه در فضای مجازی با جدیت و قاطعیت بیش از پیش برخورد خواهد شد.
 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:۱۱ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: 5697299، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
1
خدا خیرتان دهد که محافظه کاری را کنار گذاشتید و با ادب و احترام ، حرف حق را می زنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین