پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۳۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
مطمئن هستیم برای کمتر کسی در کشور (از مدیران اجرایی)، بحث منافع ملی و تخصص گرایی و شایسته سالاری، می‌تواند اهمیت داشته باشد. واقعا توجیه وزارت جهادکشاورزی به دادن اجازه صادرات پیاز و سپس واردات ۵۰ هزار تن پیاز چیست؟ کشور چقدر در این نامعادله متضرر شده است؟ آیا تنظیم بازار و تعزیرات کار خودشان را درست انجام داده اند؟ آیا با احتکار پیاز مواجه هستیم؟ آقایان، لطفا سرتان را پائین بیندازید و اندکی حالت گوجه فرنگی را شبیه سازی نموده و قرمز شوید. اهمال و قصور و تقصیر به چه میزان؟

شعار سال: مسعود امراللهی مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی از واردات نخستین محموله پیاز به کشور برای تنظیم بازار داخلی خبر داد و گفت، برای کمک به ثبات بازار پیاز قرار است ۵۰ هزار تن از این محصول وارد کشور شود که دیروز نخستین بخش از این محموله وارد بندر جاسک شده است.

پیاز صادر می‌کنیم تا ۵۰ هزار تن پیاز وارد کنیم؟ تنظیم بازار به سبک جهادکشاورزی در دوره صدارت ساداتی نژاد
پیش‌تر شاهپور علایی‌مقدم  معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از اعلام ۱۸۰ درصد برای تعرفه پیاز به منظور جلوگیری از قاچاق و حمایت از مصرف‌کننده خبر داده بود.وی با اشاره به افزایش تعرفه پیاز گفت: به دلیل تقاضای بسیار بالا در کشور‌های عراق، افغانستان و حوزه خلیج فارس و همچنین تفاوت قیمت و تفاوت ارز ، این محصول از ایران به این کشور‌ها قاچاق می‌شود.وی با بیان اینکه در زمینه تولید پیاز با مشکلی مواجه نیستیم، افزود: برای جلوگیری از قاچاق و حمایت از مصرف‌کننده تعرفه پیاز را ۱۸۰ درصد افزایش دادیم.


پیاز صادر می‌کنیم تا ۵۰ هزار تن پیاز وارد کنیم؟ تنظیم بازار به سبک جهادکشاورزی در دوره صدارت ساداتی نژاد

محمدجواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این خصوص با بیان اعتراض، کمبود اشرافیت بانک مرکزی بر روند های صادراتی و تامین ارز برای واردات ، حاشیه های موجود در وزارت جهادکشاورزی و بی تدبیری برای پیش بینی کمبودها و صادرات پیاز به قیمت یک دلار و واردات به قیمت یک و دو دهم دلار را مورد نقد قرار می دهد.

تعداد بازدید : 4
برخی از منابع آگاه به نکته حیرت آوری در این خصوص اشاره دارندکه بی شباهت به شعبده بازی نیست. آنها بیان می دارند که، اگر پیاز را کیلویی ۱ دلار صادر و همان پیاز را کیلویی ۱.۲ دلار وارد کنید برنده‌اید. چون یک دلار صادراتی می‌شود ۵۶ هزار تومان و ۱.۲ دلار وارداتی می‌شود ۳۴ هزار تومان که تفاوت آن سود است. البته از جیب مردم و اتلاف هزینه حمل و نقل و ... . حدود یک همت سود خالص .

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۱۵ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر:۱۷۲۷۴۰۰، www.khabaronline.ir / سایر منابع.

اخبار مرتبط
برچسب ها: واردات پیاز ، واردات پیاز برای تنظیم بازار ، تنظیم بازار پیاز به سبک ساداتی نژاد ، ساداتی نژاد نمی تواند بازار پیاز را هم کنترل کند ، ساداتی نژاد بجای الگوی کشت همان پیاز را ارزان کند کافیست ، مدیریت ساداتی نژاد در وزارت جهاد کشاورزی ، اول پیاز را صادر می کنیم بعد واردات پیاز داریم؟ ، چه کسی اجازه صادرات پیاز را داد که حالا واردکننده پیاز باشیم؟ ، جای خجالت دارد که پیاز راه هم باید وارد کنیم ، مدیران کشاورزی گوجه و پیاز را هم نمی توانند سر و سامان دهند چه برسد به الگوی کشت ، آقای رئیسی ساداتی نژاد توان اداره بخش کشاورزی را ندارد ، وقتی آدم ناکارامد سر کار باشد وارد کننده پیاز هم می شویم ، افزایش قیمت پیاز ، تعرفه پیاز ، ثبات بازار پیاز ، مسعود امراللهی مدیر کل نظارت بر کالا‌های اساسی ، واردات نخستین محموله پیاز به کشور ، شاهپور علایی‌مقدم ، افزایش تعرفه پیاز برای جلوگیری از قاچاق ، تولید پیاز ، علل صادرات پیاز با یک دلار و واردات پیاز با یک و دو دهم دلار ، انتقادات محمد جواد ایروانی از صادرات پیاز و واردات آن ، علل کمبود پیاز در بازار داخل ، صادرات بی رویه عامل اصلی کمبود پیاز ، اعمال تعرفه برای صادرات پیاز بعد از ایجاد کمبود داخل ، ساداتی نژاد درمانده در تامین پیاز ، وزیر درمانده در تامین پیاز ، شعبده بازی در صادرات و واردات پیاز ، تفاوت یک دلار صادراتی با یک دلار وارداتی ، یک دلار صادراتی می شود 50 تومان و یک دلار وارداتی با ارز نیمایی می شود 28 تومان
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
0
0
باباب اینا دیگه کی هستند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین