پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از برنامه مدرن‌سازی این پالایشگاه طی سه تا چهار سال آینده خبر داد.

شعار سال: جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در آیین بهره‌برداری از طرح ارتقای کیفی نفت کوره پالایشگاه بندرعباس که صبح امروز (شنبه، ۱۵ بهمن‌ماه) برگزار شد با بیان اینکه ارتقای کیفی تولید نفت کوره این پالایشگاه تکلیف قانونی بوده است گفت: این طرح بر اساس ۱۶ واحد تحت لیسانس که پیش‌تر دانش‌فنی آن از بیرون از کشور تأمین می‌شد با دانش فنی بومی اجرا شده است.

وی درباره دستاورد‌های این طرح گفت: با اجرای این طرح حدود ۱۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی شامل نفت‌گاز و حلال‌ها به تولید کشور افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از تولید ساعتی ۳۰ تن کک در این طرح خبر داد و تصریح کرد: این کک در صنایع آلمینیوم کاربرد فراوان دارد و طراحی این طرح در داخل کشور انجام شده و دانش فنی آن بومی است.

سالاری با بیان اینکه اجرای ۱۳ واحد یوتولیتی این طرح از سوی کارکنان پالایشگاه اجرا شده است، گفت: با اجرای این طرح این پالایشگاه به یک پالایشگاه غیر نفت کوره تبدیل و تأمین نفت کوره در شاخص کیفی IMO محقق می‌شود.

وی درباره دیگر فرآورده‌های تولیدی این طرح توضیح داد: ۵ میلیون لیتر تولید روزانه نفت‌گاز، ۴ میلیون لیتر روزانه فرآورده‌های ویژه و نزدیک به ۱۵ هزار بشکه معادل ۱.۵ میلیون لیتر روغن گرید‌های ۲ و ۳ از تولیدات این طرح هستند که برای اولین بار در کشور رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه برای تولید دانش فنی این طرح از ظرفیت پژوهشگاه صنعت نفت ایران استفاده شده است، افزود: امیدواریم در بازه زمانی ۳ تا ۴ ساله بتوانیم این پالایشگاه را به پالایشگاه مدرن منطقه تبدیل کنیم که علاوه بر تأمین نیاز‌های داخلی کشور، به صادرات بیشتر فرآوده‌های نفتی کمک کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی شانا، تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۴۶۸۲۶۸، www.shana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین