پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
سی‌وسومین مجمع عمومی کنفدراسیون فوتبال آسیا، در شرایطی که مهدی تاج به عنوان نماینده فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور داشت؛ دوست او یعنی اینفانتینو بار دیگر نام خلیج همیشگی فارس را با اقدامی استراتژیک تحریف کرد و در عین تعجب این امر واکنش تیم ایرانی حاضر در سالن را هم به همراه نداشت! به‌نظر می‌رسد اقدامات دستگاه دیپلماسی ورزشی کشورمان اعم از وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال به حدی غیرقابل توجه و بی‌اهمیت بوده که رئیس فیفا باز هم دست به چنین غلط اضافه‌ای می‌زند و کد‌های اخلاقی خود فیفا را نقض می‌کند؛ این بار مقابل چشم ایرانی‌ها!

شعار سال: سی‌وسومین مجمع عمومی (کنگره) کنفدراسیون فوتبال آسیا ، با حضور جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال در پایتخت بحرین صورت گرفت و با رأی اعضای کنگره، شیخ سلمان بن‌ابراهیم آل‌خلیفه برای یک دوره دیگر بر کرسی ریاست AFC ابقا شد و مهدی تاج هم به آرای لازم برای نایب‌رئیسی دست یافت.

در حالی که در این کنگره مهدی تاج و اعضای کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال حضور داشتند، رئیس فیفا بار دیگر در خلال سخنرانی‌اش برای اعضای کنگره از عبارت جعلی و دروغین خلیج ع. ر. ب. ی. برای نام و عنوان خلیج همیشگی فارس استفاده کرد؛ آن هم در شرایطی که این اقدام پیش از این حساسیت‌های زیادی را برانگیخت.

سکوت عجیب تاج در کنگره AFC در برابر تحریف نام خلیج فارس از سوی رئیس فیفا!
جانی اینفانتینو پیش از این در پست و استوری اینستاگرام شخصی خود این عبارت دروغین و جعلی را برای تورنمنت فوتبال کشور‌های عربی به‌کار برده بود که این مسئله واکنشی عجیب و بدون مخاطب را از سمت فدراسیون فوتبال ایران در پی داشت. حالا با تکرار این تحریف از سوی رئیس فیفا، بی‌کاربرد بودن آن اطلاعیه بیش از پیش به چشم آمده است.

در شرایطی که مهدی تاج به عنوان نماینده فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور داشت؛ دوست او یعنی اینفانتینو بار دیگر نام خلیج همیشگی فارس را با اقدامی استراتژیک تحریف کرد و در عین تعجب این امر واکنش تیم ایرانی حاضر در سالن را هم به همراه نداشت!

به‌نظر می‌رسد اقدامات دستگاه دیپلماسی ورزشی کشورمان اعم از وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال به حدی غیرقابل توجه و بی‌اهمیت بوده که رئیس فیفا باز هم دست به چنین غلط اضافه‌ای می‌زند و کد‌های اخلاقی خود فیفا را نقض می‌کند؛ این بار مقابل چشم ایرانی‌ها!

سکوت عجیب تاج در کنگره AFC در برابر تحریف نام خلیج فارس از سوی رئیس فیفا!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار:۱۲ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۲۰۰۱۶۶۰،dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین