پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۶۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت - کاسپین در سال ۱۳۸۵ کلید خورد، اما تا سال ۱۳۹۸ فقط ۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و عمده کار آن از سال ۹۸ از محل اعتبارات عمرانی ملی آغاز شده است. حسین هاتف پیمانکار این پروژه می‌گوید: ایستگاه آخر این خط آهن در صورت تأمین اعتبار، خرداد سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

شعار سال: پروژه راه آهن رشت - کاسپین - انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت - انزلی محسوب می‌شود که می‌تواند در تجارت کشور و منطقه خاورمیانه، آسیانه میانه و اوراسیا تحولی بزرگ ایجاد کند.

عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت- کاسپین در سال ۱۳۸۵ کلید خورد، اما تا سال ۱۳۹۸ فقط ۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و عمده کار آن از سال ۹۸ از محل اعتبارات عمرانی ملی آغاز شده است.

بهره برداری از خط آهن رشت_ کاسپین به خرداد ۱۴۰۲ موکول شد
اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشور‌های همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

به صدا در آمدن سوت قطار رشت - کاسپین؛ خرداد ۱۴۰۲

خط آهن رشت– کاسپین با ۷۶ درصد پیشرفت، در صورت تأمین اعتبار، خرداد سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

حسین هاتف، پیمانکار پروژه خط آهن رشت – کاسپین گفت: ساخت این خط آهن به مسافت حدود ۳۵ کیلومتر که از سال ۱۳۹۸ آغاز شده، ادامه پروژه ۱۶۴ کیلومتری خط آهن قزوین – رشت است که در سال ۱۳۹۷ افتتاح شد.

او با بیان اینکه این خط آهن ۷۶ درصد پیشرفت کار دارد، افزود: ۱۶ کیلومتر از مسیر این خط آهن، ریل گذری شده است و ایستگاه نخست آن در منطقه پیربازار رشت به مسافت ۲۵ کیلومتر تا پایان سال و ایستگاه آخر آن هم در منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی، در صورت تأمین اعتبار، خرداد ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از خط آهن رشت_ کاسپین به خرداد ۱۴۰۲ موکول شد

تکمیل راه آهن گیلان به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

هادی رحمانی، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز در خصوص این پروژه گفت: تمهیدات لازم برای تکمیل راه آهن رشت به کاسپین و رشت به آستارا انجام شده و برای تکمیل آن به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

او افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اتصال مسیر رشت به کاسپین تا اواخر خرداد ۱۴۰۲ برقرار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از پیشرفت فیزیکی پروژه ریلی رشت - کاسپین خبر داد و گفت: از ۳۵ کیلومتر خط آهن رشت - انزلی همینک ۱۵ کیلومتر آماده شده و ۲۲ کیلومتر دیگر هم تاکنون عملیات زیرسازی آن به انجام رسیده است.

رحمانی همچنین به پروژه ریلی رشت - آستارا اشاره و تصریح کرد: با توجه به تمهیدات وزارت راه و شهرسازی و تاکیدات استاندار گیلان پیگیری‌ها برای جذب سرمایه گذار خارجی برای این پروژه در حال انجام است، ضمن اینکه مسیر ریلی رشت - آستارا که عملیات اجرایی آن اغاز شده، شتاب می‌گیرد.

او در خصوص روند اجرای راه آهن در استان گفت: فاز مطالعات راه آهن رشت - آستارا به اتمام رسیده و ۱۲ کیلومتر از این مسیر نیز زیرسازی شده و مابقی در حال تملک اراضی است.

بیش از هزار میلیارد تومان برای خط آهن رشت – کاسپین هزینه شده است

اسدالله عباسی، استاندار گیلان هم با بیان اینکه تاکنون هزار و ۴۲ میلیارد تومان برای خط آهن رشت – کاسپین هزینه شده است، اظهار امیدواری کرد: در بهار سال ۱۴۰۲ شاهد بهره برداری آن باشیم.

او افزود: در مجموع ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دور نخست سفر هیئت دولت به گیلان به این طرح اختصاص داده شد که از این میزان ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مربوط به متمم بودجه است و در همان سفر تصویب شد و بقیه مربوط به اختصاص بودجه عمرانی و ملی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار:۳۰ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۹۵۱۴۰، www.asriran.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
0
نون دونی دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
0
منتظریم بازم تمدید کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
0
دزد از در درامد سارقان بار شتر بستند، پاسبانان را چه شد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین