پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۶۶۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴
مرکز مبادله ارز و طلای کشور دوم اسفندماه براساس مصوبه شورای پول و اعتبار به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد که مسعود توکلی مدیر ارز خدماتی این مرکز جزئیات نحوه تخصیص ارز و فرایند ثبت نام و خرید را تشریح کرد.

شعار سال: «مسعود توکلی» مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله جزئیات بیشتری درباره فرآیند ثبت نام و خرید ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، چگونگی اختصاص ارز به دانشجویان و موارد دیگر تشریح کرد که در ادامه مشاهده می‌کنید.

فرآیند ثبت نام در مرکز مبادله‌ی ارز و طلای ایران چگونه است؟

توکلی: فرآیند دریافت ارز در مرکز مبادله به این صورت است که متقاضی در سرفصل‌های خدماتی مصوب باید به یکی از کارگزاران مرکز مبادله مراجعه کند و پس از اینکه مدارک را تحویل داد کارگزار مدارک را ابتدا چک می‌کند.

چنانچه مدارک ارائه شده منطبق با شرایط اعلامی بود، مستندات به مرکز مبادله ارسال و تحویل نماینده مقیم دستگاه مربوطه در مرکز مبادله می‌شود و نماینده مقیم دستگاه مربوطه به صورت ماهوی مدارک را بررسی می‌کند.

در صورت تایید مدارک کد برای متقاضی ارسال می‌شود و فرد باید با همراه داشتن کد به کارگزاری مراجعه و ارز خود را دریافت می‌کند.

در ابتدای شروع کار تنها شعبات منتخب بانک ملی به عنوان کارگزاران، خدمت‌رسانی می‌کنند.

به چه افرادی ارز تخصیص داده می‌شود؟

توکلی: تمام ذی‌نفعان سرفصل خدماتی اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند تقاضای خود را به کارگزار ارائه کنند و هیچ تفاوتی بین ذی‌نفع و متقاضی وجود ندارد.

تمام متقاضیان دریافت ارز اگر مدارک مثبته را ارائه کنند و این مستندات منطبق بر تامین نظر سرفصل باشد، دستگاه مربوطه تایید و راستی آزمایی می‌کند که از مجرای درست تهیه شده باشد.

پس از تایید مدارک بلافاصله دستگاه تاییدیه را در سامانه بارگذاری می‌کند و کد رهگیری ارسال می‌شود و فرد با در اختیار داشتن کد رهگیری می‌تواند ارز خود را دریافت کند.

دریافت ارز دانشجویی چگونه است؟

توکلی: فرآیند دریافت ارز دانشجویی به صورت مبسوط در سامانه‌های سجاد برای دانشجویان وزارت علوم و سامانه موحد برای دانشجویان وزارت بهداشت تشریح شده است.

دانشجویان متقاضی دریافت ارز حتماً به سامانه‌های مربوطه مراجعه و حسب ارتباطی که بین مرکز مبادله و وزارت بهداشت برقرار شده این کار انجام خواهد شد و هیچ دانشجویی نیاز ندارد به صورت حضوری و غیرحضوری به مرکز مبادله مراجعه کند و تمام فرآیند‌ها توسط وزارتخانه‌ها انجام می‌شود.

مرکز مبادله چه نیاز‌های ارزی را پوشش می‌دهد؟

توکلی: سیاست ابلاغی در خصوص تدوین سرفصل‌های ارز خدماتی این بود که پوشش حداکثری نیاز‌های مردم را لحاظ کرده باشد و در این خصوص بیش از ۶۰ سرفصل در قالب نیاز‌های ارزی احصا و تدوین شده است.

هر فرد بر اساس این سرفصل‌ها می‌توانند تقاضای خود را ثبت کنند و مدارک ارسالی راستی آزمایی می‌شود.

چقدر زمان می‌برد تا در مرکز مبادله ارز تخصیص داده شود؟

توکلی: پیش‌بینی انجام شده این است که بتوانیم در طول حداکثر سه تا چهار روز تقاضای ثبت شده را تامین کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر:۸۵۰۳۷۸۸۵، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
0
به ارز صد نرخی سلام کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
0
ذولت های ایران اقتصاد بلد نیستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
0
بدبخت کسانی که نیاز به دارو خارجی دارن و برای معالجه باید برن حارج
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین