پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۸۶۶۷۶
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
سید شهاب‌الدین طباطبایی در مطلبی نوشت: «بالاخره مدرسه خیریه افشار اردکان از فهرست مولدسازی حذف شد. ممنون از همه حمایت‌های رسانه‌ای». این کامنت برادر دلسوز و فرهیخته‌ام، مصطفی پوردهقان، فرماندار اسبق و شهردار سابق اردکان بود که دیروز روی فهرست اصلاح‌شده اموال آموزش و پرورش استان یزد استوری کرد. وی افزود: برای چندمین‌بار هم یادآوری می‌کنم نشان‌دادن اشتباهات، سیاه‌نمایی نیست، انتقاد و هشدار و اعتراض، اقتدار مقامات را زیر سؤال نمی‌برد، رسانه‌های منتقد که گاه و بی‌گاه مورد کم‌لطفی اصحاب قدرت قرار می‌گیرند هرقدر هم که مورد پسند نباشند، ابزار اصلاح امورند.

شعار سال: «بالاخره مدرسه خیریه افشار اردکان از فهرست مولدسازی حذف شد. ممنون از همه حمایت‌های رسانه‌ای». این کامنت برادر دلسوز و فرهیخته‌ام، مصطفی پوردهقان، فرماندار اسبق و شهردار سابق اردکان بود که دیروز روی فهرست اصلاح‌شده اموال آموزش و پرورش استان یزد استوری کرد. فهرستی که نسبت به فهرست اولیه دو مورد حذفی داشت. آغاز ماجرا را هم البته چند روز پیش ایشان کلید زده بود.

با انتشار فهرست ۱۲تایی که نشان می‌داد مدرسه خیریه افشار اردکان در فهرست مولدسازی یا مازاد قرار گرفته است. با دو روز تأخیر بعد از آنکه واکنش‌های فراوان به این موضوع ادامه یافت، تکذیبیه‌های رئیس سازمان خصوصی‌سازی، دبیرخانه مولدسازی و سخنگوی دولت منتشر شد که آن را اشتباه، دروغ بزرگ و تداخل دو فهرست اموال مازاد و مولدسازی خوانده بودند بی‌آنکه به جزئیات بیشتری اشاره شود. اطلاعیه دبیرخانه مولدسازی که در آن اخبار و گمانه‌زنی‌های منتشرشده با موضوع قرارگرفتن مدارس خیرین در فهرست مولدسازی املاک تکذیب شده بود، حاوی یک توضیح تکمیلی هم بود: «وزارت آموزش و پرورش تعداد ۵۲۰ ملک مازاد خود را جهت مولدسازی و تعداد ۱۴۴۶ پروژه که غالبا نیمه‌تمام خیری هستند جهت تکمیل در ازای مولدسازی املاک ارائه‌شده معرفی کرده است و دبیرخانه سازمان خصوصی‌سازی وزارت اقتصاد نیز در راستای شفافیت، املاک مازاد و املاک نیاز به تکمیل را در اتاق شیشه‌ای مولدسازی املاک مازاد قرار داده است. شاید کنار هم قرارگرفتن دو لیست باعث این ابهام شده است که با پیگیری‌های انجام‌شده و همراهی دبیرخانه مستقر در وزارت اقتصاد، دو فایل از هم مجزا شده‌اند...».

دیروز در پاسخ به این تکذیبیه و توضیحات، یادداشتی نوشته بودم با طرح چند پرسش که در لحظه آخر تصمیم گرفتم از روش‌های دیگری موضوع را پیگیری کنم، امروز که نام مدرسه خیریه افشار از آن فهرست کذایی خارج شده بخشی از پرسش پیش‌آمده را برای جلوگیری از اشتباهات مشابه طرح می‌کنم:

با فرض صحت توضیحات دبیرخانه مولدسازی، مدرسه‌ای که بیش از ۳۰ سال مورد استفاده حدود ۲۰۰ دانش‌آموز قرار گرفته و برای ثبت‌نام در آن سر و دست می‌شکنند چطور در فهرست نیمه‌تمام خیری قرار گرفته؟

اگر در این فهرست نیست و در فهرست مازادی‌هاست چرا با کمبود مدرسه در شهر مواجهیم؟ تا آنجا که بنا بر گفته یکی از مسئولان سابق شهر، از کانکس به جای کلاس درس استفاده می‌شود؟ و اگر هیچ‌کدام این‌ها نیست، شما بفرمایید ماجرا چیست.

به‌هرحال فعلا خطر از بیخ گوش مدرسه‌ای خیرساز گذشت و من هنوز به همین اندک‌ها امیدوار مانده‌ام. لازم است در مرحله اول از همه افراد و رسانه‌هایی که در این چند روز به این موضوع پرداختند و بعد از مسئولانی که به اصلاح فهرست اقدام کردند، تشکر کنم. برای آن‌هایی که رسانه‌ها را به دروغ‌پراکنی و سیاه‌نمایی متهم کردند از خدای مهربان طلب دعای خیر دارم. برای چندمین‌بار هم یادآوری می‌کنم نشان‌دادن اشتباهات، سیاه‌نمایی نیست، انتقاد و هشدار و اعتراض، اقتدار مقامات را زیر سؤال نمی‌برد، رسانه‌های منتقد که گاه و بی‌گاه مورد کم‌لطفی اصحاب قدرت قرار می‌گیرند هرقدر هم که مورد پسند نباشند، ابزار اصلاح امورند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه شرق، تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۷۱۱۵۹، www.sharghdaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین