پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۷۴۳
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
همزمان با یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، سقف بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران با حداکثر آراء موافق به ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

شعار سال: لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران اظهار کرد: مبلغ حقوق بازنشستگان هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بود که به هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در بودجه بررسی شده در شورا رسید که با کمبود مواجه می‌شویم.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: در بخش حقوق و مزایای آتش نشانان نیز، رقم کاهشی بوده که به مشکل برخورد می‌کنیم؛ اولویت اول و اجتناب ناپذیر هزینه هاست و کاری نمی‌توانیم کنیم.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم با تأکید بر اینکه در حقوق و دستمزد نباید هیچ مبلغی کم شود، گفت: ما سقف بودجه را ۶۵ هزار میلیارد تومان تصور کرده بودیم که به ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان رسید. اعلام کردیم که سقف هزینه را نگه می‌داریم و از سایر هزینه‌ها می‌کاهیم؛ برای مثال رنگ آمیزی را حذف کردیم و جدول سازی نیز تنها با مجوز شهردار منطقه باید انجام شود.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بودجه حقوق بازنشستگان نسبت به سال قبل ۲ برابر و نحوه تخصیص بودجه برای حقوق بازنشستگان اصلاح شد، اظهار کرد: ما قول می‌دهیم که هیچ مشکلی در این زمینه ایجاد نخواهد شد و در صورت کمبود، اصلاحیه در نیمه دوم سال لحاظ خواهد شد. قرار شده بود در اقدام بی سابقه ۱۳ هزار میلیارد تومان را از کتاب بودجه کم کنیم.

حبیب کاشانی خزانه دار شورا نیز با بیان اینکه رقم بودجه برای حقوق بازنشستگان ۹۸۵ میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: به یکباره نمی‌توان ۹۸۵ میلیارد تومان را به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: مطابق قانون باید شهردار تهران پاسخگوی موارد مرتبط با بودجه در صحن شورا باشد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه ضرورت ندارد شهردار در تمام جلسات حضور داشته باشد، اظهار کرد: شهردار تهران در اولین جلسه حضور یافت و اگر ضرورتی بود شهردار حضور خواهد یافت.

گفتنی است در ادامه این جلسه سقف بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران با حداکثر آراء موافق به ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری مشرق نیوز، تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۶۸۲۹۵، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین